• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:27 ]

    Ik denk dat het gewoon komt omdat je in de puberteit komt, iets wat er voor velen bijhoort. Probeer het zo min mogelijk te kammen en eraan te zitten, dan wordt het minder snel vet. Ik heb nog steeds last van vettig haar, mijn volgens mij denkt mijn lichaam soms nog dat ik een puber ben, haha. Ik heb geen idee wat je er verder nog aan kan doen, ik laat het altijd maar gewoon.
    Niet te vaak wassen, in ieder geval.


    Your make-up is terrible

    Hoe vaak was jij per week je haar? Want als je het elke dag wast, wordt het ook snel vet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat al gezegd is: er zoveel mogelijk afblijven en niet te vaak wassen. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Plus wat mijn kapper altijd zegt, niet te vaak wassen met shampoo tegen vet haar.
    Want zo droog je je hoofdhuid dus uit en gaat je haar nog sneller vet worden.
    Dus wat je kan proberen (klinkt misschien raar) is je haar te wassen met een voedende shampoo tegen droog haar, zodat je hoofdhuid niet steeds opnieuw vet gaat aanmaken.
    Als dat niet helpt, zou ik een gewone shampoo gebruiken en eventueel af en toe die tegen vet haar, maar volgens mijn kapper helpt zo een shampoo meestal niet.
    Je kan ook eens droogshampoo gebruiken of een beetje talkpoeder in je haar doen en verspreiden (heeft ongeveer hetzelfde effect)
    En in de weekends of zo wanneer je nergens heen moet, je haar eens even gewoon vet laten zijn kan ook helpen.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Als je wast, was dan met de blauwe Andrélon natuurlijk puur. Ik heb ook snel last van vettig haar, maar met deze shampoo veeeeel minder. Ook gebruik ik maximaal 1 keer per 2 weken creme spoeling, omdat dat ook vettig maakt.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2015 - 22:55 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hoe vaker je het wast, hoe sneller het vet wordt. Ik zou je dus echt aanraden om minder vaak te wassen (hier kan je natuurlijk het beste mee beginnen wanneer het vakantie is). En anders droogshampoo halen om het af en toe bij te werken?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ledecky schreef:
    Wat al gezegd is: er zoveel mogelijk afblijven en niet te vaak wassen. (:

    + volgens mij heb je er ook speciale middelen voor. Als je even googled weet je het zo c:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 0:23 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Naomi meld zich! ik heb hier rond mijn 14-15e erg last van gehad. Nu nog steeds maar ik gebruik nu al jaren dezelfde middelen waardoor het echt nooit meer vet is. Wel moet ik bij vermelden dat ik iedere dag mijn haar was, maar als ik uit ga laat ik dat een avondje zitten. De dag daarna is het nog niet vet.

    Als eerste gebruik ik Dermolin Ik heb heel lang en veel haar, dus waarschijnlijk zou je minder gebruiken als ik waardoor het door de dure prijs nog redelijk mee valt kwa verbruik.

    Nu gaat er iets heel raars komen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het werkt en het beschadigd ook niet je haar. Je neemt een spuitflesje. Vul dit voor 50% met natuurazijn en de andere 50% met water. Spuit dit op je hoofd. Laat dit terwijl je doucht gewoon een minuutje inwerken. Dit kan op vochtig haar.
    Terwijl je dat doet kan je gewoon normale Creme spoeling in de puntjes van je haar doen. (wat niet je hoofdhuid raakt).
    Bij mij werkte dit, en werkt het enorm erg. Mijn haar is gewoon vol gebleven en is zelfs zachter hierdoor geworden.

    Ik hoop dat het ook bij jou werkt. Veel succes <3


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ^ Betaal jij voor dermolin? :')
    Ik krijg het op recept van de huisarts voor mijn hoofdhuid psoriasis xd
    Alleen heb ik de teershampoo er van. Witte fles.


    Nevermind ik heb Denorex. Stomme namen die op elkaar lijken :'D

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 0:47 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Even voor de duidelijkheid: elke dag je haar wassen, maakt je haar niet sneller vet. (:
    Ik was elke dag mijn haar en mijn haar is zo gezond als maar zijn kan, maar blijkbaar is het ook niet té gezond, want ik heb nog nooit last van luizen gehad. :Y)
    Het enige waar je op moet letten als je elke dag je haar wast, is dat je niet de shampoo echt helemaal in je hoofdhuid moet masseren. Je moet eigenlijk de wortels van je haar dus overslaan, of wat oppervlakkig wassen.

    Verder heb ik niet veel nieuwe tips voor je die anderen nog niet gezegd hebben. Misschien kun je iets met (kokosnoot)oliën proberen?


    everything, in time

    Wat heel goed werkt en eigenlijk nooit fout is, klinkt raar, maar stoppen met shampoo en conditioner. Je kunt het even opzoeken het internet, als je het namelijk doet, wordt je haar eerst erger, om daarna geweldig te verbeteren. Ik heb nog niemand gezien bij wie het niet werkt, dus ik zou het echt proberen. Dus wel je haren afspoelen, maar niet met shanpoo's. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Spoel je het grondig genoeg uit? Ik weet als ik eens meer gehaast ben en niet genoeg tijd besteed aan de shampoo er goed uit te spoelen, het sneller terug vettig wordt, dan wanneer ik zeer zeker zorg dat er geen restje zeep meer in hangt. Geen conditioner gebruiken helpt ook. En misschien ontwennen door kleinere hoeveelheden shampoo te gebruiken? Verder zou ik het ook niet weten.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 8:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Sherrinford schreef:
    Wat heel goed werkt en eigenlijk nooit fout is, klinkt raar, maar stoppen met shampoo en conditioner. Je kunt het even opzoeken het internet, als je het namelijk doet, wordt je haar eerst erger, om daarna geweldig te verbeteren. Ik heb nog niemand gezien bij wie het niet werkt, dus ik zou het echt proberen. Dus wel je haren afspoelen, maar niet met shanpoo's. Succes!


    Ga ik doen!

    Philip schreef:
    Naomi meld zich! ik heb hier rond mijn 14-15e erg last van gehad. Nu nog steeds maar ik gebruik nu al jaren dezelfde middelen waardoor het echt nooit meer vet is. Wel moet ik bij vermelden dat ik iedere dag mijn haar was, maar als ik uit ga laat ik dat een avondje zitten. De dag daarna is het nog niet vet.

    Als eerste gebruik ik Dermolin Ik heb heel lang en veel haar, dus waarschijnlijk zou je minder gebruiken als ik waardoor het door de dure prijs nog redelijk mee valt kwa verbruik.

    Nu gaat er iets heel raars komen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het werkt en het beschadigd ook niet je haar. Je neemt een spuitflesje. Vul dit voor 50% met natuurazijn en de andere 50% met water. Spuit dit op je hoofd. Laat dit terwijl je doucht gewoon een minuutje inwerken. Dit kan op vochtig haar.
    Terwijl je dat doet kan je gewoon normale Creme spoeling in de puntjes van je haar doen. (wat niet je hoofdhuid raakt).
    Bij mij werkte dit, en werkt het enorm erg. Mijn haar is gewoon vol gebleven en is zelfs zachter hierdoor geworden.

    Ik hoop dat het ook bij jou werkt. Veel succes <3



    Dat ga ik zeker doen.

    Penoza schreef:
    ^ Betaal jij voor dermolin? :')
    Ik krijg het op recept van de huisarts voor mijn hoofdhuid psoriasis xd
    Alleen heb ik de teershampoo er van. Witte fles.


    Nevermind ik heb Denorex. Stomme namen die op elkaar lijken :'D


    Haha kan gebeuren (:

    Ik heb gewoon praktisch alles gebruikt, maar toen vermoeden we dat mijn hoofdhuid gewoon niet tegen die parfums kan die in de normale shampoo's zitten. Dermolin is daar een geweldige oplossing voor. Daarnaast is azijn een restafval van wijn. Het schijnt dat alcohol goed voor je haar is. (natuurlijk is azijn geen alcohol) maar wel een schoonmaak middel. De schoonmaakmiddel azijn aanzich is SCHADELIJK. De Natuurazijn echter niet als je dit voor 50% mengt met water.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 10:39 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya