• Het jaar 2037. Op dertien oktober stond de media wereldwijd in rep en roer. Het is slechts zesendertig uur geleden dat Sword Art Online zijn deuren opende voor het publiek. 10.000 mensen liepen hierbij recht in de val. Opgesloten door een virtuele realiteit waaruit ontsnappen onmogelijk is. Sword Art Online werd maandenlang getest door diverse enthousiasten van virtual reality games en is daarbij de allereerste game die gebruik maakt van de zogenaamde NerveGear, die je toelaat om letterlijk volledig in het spel op te gaan. Alle bewustzijn naar de buitenwereld toe wordt afgesloten en het lijkt net alsof je lichamelijk aanwezig bent in de virtuele wereld waar alle sensaties en prikkels zodanig echt lijken dat je vergeet dat dit een spel is.

    Vierentwintig uur na de lancering van het spel, verscheen er een bericht op de website van SAO – die niet veel later nergens meer terug te vinden was, naar beneden gehaald door de overheid om paniek zo veel mogelijk te vermijden.

    “If you die in the game, you die in the real world.”




    Het is dus overduidelijk dat ik een obsessie heb met Sword Art Online en daarom wilde ik er een RPG/MSV van maken. ^^ De summary geeft waarschijnlijk een gevoel af dat ik het hele verhaal wil gaan kopiëren, maar dat is niet zo. Het is uiteraard grotendeels gebaseerd op het eerste deel van de anime, maar om het makkelijker in een RPG te gieten, zal de verhaallijn van het spel zelf een heel stuk worden aangepast. (: De mensen die willen meedoen krijgen ook een heel stuk vrijheid in de verhaallijn omdat ik onmogelijk alles zelf kan gaan verzinnen. ^^ Het is overigens ook totaal niet nodig om de anime te kennen omdat deze MSV een heel stuk zal afwijken van de originele verhaallijn.

    Wat ik me vooral afvroeg is of hier animo voor zou zijn moest ik deze in het Engels starten. Kwestie van dat ik geen game legenda zal moeten gaan vertalen. (:

    Zou je meedoen aan deze MSV?

    42.1% (8 stemmen)
     
    Ja, maar alleen in het Nederlands!

    52.6% (10 stemmen)
     
    Ja, en in het Engels zou dat ook superleuk zijn!

    5.3% (1 stem)
     
    Ja, het maakt niet uit in welke taal! Ik zou 'm zelfs in het Frans willen doen!

    0.0% (0 stemmen)
     
    Ieuw, nee. Dit lijkt me een verschrikkelijk idee.

    0.0% (0 stemmen)
     
    Hmm...


    help

    You know I prefer English, but imma join no matter what.


    kindness is never a burden.

    Oeh, I like that! :Y) Ik zou graag mee willen doen, maar wel in het Nederlands.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    YUSH


    Mhm?

    English pls. If I have time, I will join.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    *O*

    Bedankt voor de reacties. ^^


    help

    Nice! Ik zou meedodn!


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Awesome. ^^ Dan zal ik hem maar eens gaan beginnen uitwerken. :Y)


    help

    Ik was dus heel erg aan het twijfelen om het in het Nederlands of in het Engels te doen. Ik wil 'm zelf heel graag in het Engels doen, maar ik ben een beetje bang dat er heel weinig mensen zullen willen meedoen als hij in het Engels is.

    Dus ik had het idee om hem gewoon in twee talen te doen. De beginpost wordt hoogstwaarschijnlijk Engels - al kan ik nog een vertaling maken moest erom gevraagd worden. Voor de rest ben je gewoon vrij in welke taal je schrijft. (:


    help

    Twee talen lijkt me wel eerlijk ^^ Also pretty cool.

    BUT WHY YOU BEING RACIST TO FRENCH MATE?? OR GERMAN??


    kindness is never a burden.

    Tamaki schreef:
    Twee talen lijkt me wel eerlijk ^^ Also pretty cool.

    BUT WHY YOU BEING RACIST TO FRENCH MATE?? OR GERMAN??


    Bruh. I said you're free to choose whatever the shizzle ya want yer language to be.


    help

    Aincrad schreef:
    (...)

    Bruh. I said you're free to choose whatever the shizzle ya want yer language to be.


    I quote: "Dus ik had het idee om hem gewoon in twee talen te doen." Why you lyin' mmMMM

    Imma shut up now xd
    Twee talen ist zehr gut.


    kindness is never a burden.

    Tamaki schreef:
    (...)

    I quote: "Dus ik had het idee om hem gewoon in twee talen te doen." Why you lyin' mmMMM

    Imma shut up now xd
    Twee talen ist zehr gut.


    Bruh.

    Ga dan Frans schrijven als je dat zo graag wilt. D:


    help

    Aincrad schreef:
    (...)

    Bruh.

    Ga dan Frans schrijven als je dat zo graag wilt. D:


    I'm kidding. My French is good, but not /that/ good.


    kindness is never a burden.

    Hm, maybe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    I'm in. :Y)