• De stelling van deze week luidt:
    Als examens worden kwijtgespeeld door het schoolpersoneel moeten alle studenten die dit examen hebben ingevuld automatisch een voldoende krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Eens en oneens. Docenten moeten gewoon ervoor zorgen dat die fout niet gemaakt kan worden en dat de examens niet op een plaats liggen waar ze zouden kunnen weggegooid worden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dat is die van Jarne! :'D

    Mhh, eens en oneens. Ik weet het niet. Gewoon niet kwijtspelen? :') Want meteen voldoende geven lijkt me zo... Oneerlijk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eens

    Stel je voor dat als dit een officiële regel zou zijn, dan zou ik al een aantal docenten kunnen opnoemen die dan constant hun examens kwijt zijn. :')

    Ik vind het een beetje dubbel. Dat inhaalexamen kan dan weer super stom vallen of zelfs wanneer je al een vakantie geboekt had ofzo. Ik vind ook gewoon dat je geen inhaalexamen moet doen omdat iemand jouw papier kwijt is. Het is niet jouw fout hé en al zeker geen overmacht van de docenten, maar gewoon diens domme fout. Zoiets behandel je met respect. Dat zijn de staatsgeheimen van een docent. Je kan het dan toch niet maken om die kwijt te spelen.

    Gewoon een voldoende geven vind ik ook maar een makkelijke oplossing. Studenten die normaal dan een 18/20 hadden, krijgen dan nu een 10/20 en de studenten die een 2/20 hadden, krijgen nu opeens een 10/20. Dat vind ik ook niet kunnen.

    De enige oplossing is om geen examens kwijt te doen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oneens. Het is natuurlijk jammer dat er examens kwijt gespeeld worden, maar dan iedereen een voldoende geven vind ik ook niet kunnen. Als ze de examens echt niet meer vinden, dan moet een inhaalexamen kunnen. Dan hebben de leerlingen de leerstof toch ook al eens ervoor geleerd, voor ze het opnieuw leren, dus dan zouden ze in theorie ook een beter examen moeten afleggen.


    Ex astris, sciencia

    Nee, dat is niet eerlijk naar alle anderen die de examens hebben gemaakt.

    Aan de ene kant wil ik 'ja' zeggen, omdat het immers niet de schuld van de leerlingen is dat de examens kwijt zijn en het dus lullig zou zijn als ze ze moeten overdoen. Maar stel dat iedereen een 6 krijgt, dan is dat natuurlijk fijn voor de mensen die het vak moeilijk vinden, maar onterecht voor de mensen die het vak moeilijk vinden en anders een hoger cijfer hadden gehaald. Als iedereen juist een 8 krijgt of zo, dan is het eigenlijk ook onterecht, omdat er dan mensen zijn die dat cijfer anders ook niet gehaald hadden. Ik denk dus dat het uiteindelijk beter is een andere oplossing te zoeken. (Bijvoorbeeld dat de examens wel moeten worden over gedaan, maar dat iedereen een extra punt krijgt op zijn cijfer, omdat de docent zo stom was de examens kwijt te raken, of dat iedereen sowieso een voldoende heeft, maar wel de mogelijkheid krijgt nog een hoger cijfer te halen o.i.d.)


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Euj, mijn stelling!:Y)

    Ik ga zelf ook meer afwijken naar oneens. Omdat iemand die er geen zak voor heeft gedaan dan ineens goede punten krijgt en iemand die veel te goed presteerde maar een matig punt krijgt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wiarda schreef:
    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    26 - 02 - '16

    Wiarda schreef:
    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Verkeerd.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 12:18 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens. Enkel als men dit niet terugvindt, uiteraard, maar ik vind ook dat mensen de kans moeten krijgen hun examen opnieuw te doen. Ze zouden 10/20 moeten krijgen, sowieso, want het is hun schuld niet dat ze kwijtgespeeld zijn, maar mensen die zeggen dat ze meer willen omdat ze sowieso meer gescoord hadden, zouden hun examens moeten kunnen hermaken. Daarbij, als mensen ergens geen zak voor doen, moeten ze toch sowieso hun jaar opnieuw doen. Als je niets doet voor een bepaald examen, waarom zou je wel iets doen voor al je andere examens? Lijkt me stug.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hehe, de enige stelling over school die ik nog wel interessant vond uit dat topic.

    Ik ben oneens ermee, maar vind het ook maar rot dat de leerlingen een 2de keer het examen moeten afleggen. Leerkrachten moeten erop letten dat de examens niet per ongeluk kan worden verward met andere documenten. Ze moeten de examens meteen op de juiste plaats bewaren.

    Laatst was dit dus in een hogeschool in Leuven gebeurd. Het poetspersoneel had het per ongeluk weggegooid. Ik snap het niet, keken ze dan niet na waarover dat stapel ging? Of het moet een heel dun stapeltje zijn geweest, dat dan op papier leek dat mocht worden weggegooid.. Ik zou het poetspersoneel er dus ook op wijzen erop te letten, maar het is niet geheel hun fout. Want zij zouden er niet eens aan mogen kunnen komen. :s Horen de examens niet in een kast bewaard waar niemand anders aankan?


    Al vind ik niet dat de leerlingen hun examens opnieuw moeten maken doordat de leerkrachten een fout maakten, ik zie dat toch als enige oplossing. Het voordeel voor de leerlingen is dat ze het nu beter kunnen doen. Dat vind ik beter dan dat je iedereen meteen een voldoende geeft, maar het moet wel exact hetzelfde examen zijn.


    Ik wil een tuin vol egels

    Oneens. Stel dat dit een officiële regel zou zijn, dan zie ik het al voor me dat een leerling probeert een examen mee te smokkelen zodat die achteraf kan zeggen dat de docent het is kwijtgeraakt. Of misschien denkt iemand anders wel "och die arme leerlingen, als ik ze meeneem krijgen ze gewoon een voldoende". Het is misschien extreem, maar ik zou het best een keer zien gebeuren. Kijk, het is superstom als een examen kwijt raakt, ik heb ook een keer een toets opnieuw moeten maken, maar anders kunnen de resultaten ook ineens heel anders zijn. Ik zou zeggen laat het ze nog een keer over doen, maar geef dan een examen dat bijna hetzelfde is.


    “Love is a contradiction.”