• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:34 ]

    Ik vind mensen die zo doen soms een beetje een geval van 'ik behoor tot deze subcultuur dus ik bepaal daarom wat tot mijn subcultuur behoort en wat niet'. Zoals AltoooWs die bepalen wat alto is en wat niet. Terwijl ik denk dat mensen dat allemaal voor zichzelf kunnen bepalen. Obviously valt popmuziek niet onder metal omdat het een heel ander genre is, maar dit is wat anders. Ik vind eigenlijk ook dat metalcore onder metal valt ;D. I mean it's even in the name, 'metalcore'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik sluit me helemaal bij jullie mening aan.

    Eerlijk gezegd erger ik me soms dood aan van die mensen die dat zitten te zeggen en ook dat de 'jongere' bands niet onder de 'echte' metal zouden horen omdat ze niet hetzelfde zijn als de old-school metal bands van de jaren '80. Pure bullshit. Want dan zeggen ze dat je geen echte metalhead bent omdat je bv. naar Slayer luistert, maar tegelijk ook naar Suicide Silence, of zelfs -ik zeg maar wat- Attila. En dan wordt er dus binnen je 'subcultuur' gediscrimineerd. Hoe erg kan het nog worden.


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    RabidKiller schreef:
    Ik sluit me helemaal bij jullie mening aan.

    Eerlijk gezegd erger ik me soms dood aan van die mensen die dat zitten te zeggen en ook dat de 'jongere' bands niet onder de 'echte' metal zouden horen omdat ze niet hetzelfde zijn als de old-school metal bands van de jaren '80. Pure bullshit. Want dan zeggen ze dat je geen echte metalhead bent omdat je bv. naar Slayer luistert, maar tegelijk ook naar Suicide Silence, of zelfs -ik zeg maar wat- Attila. En dan wordt er dus binnen je 'subcultuur' gediscrimineerd. Hoe erg kan het nog worden.


    Dit zie ik dus heel vaak in de youtube comments en dat is echt ontzettend irritant.

    Ik vind niet dat mensen zomaar kunnen zeggen wat wél of géén echte metal is. Dit is net zo'n geval als een topic wat er recentelijk zo was over échte en neppe fans.


    26 - 02 - '16

    Roxette schreef:
    Ik vind niet dat mensen zomaar kunnen zeggen wat wél of géén echte metal is. Dit is net zo'n geval als een topic wat er recentelijk zo was over échte en neppe fans.


    Ik heb dat topic gezien ja, inderdaad.

    Ik kan me daar zo kapot ergeren aan het 'dit is geen echte metal!' onzin ._.

    Ik vind dat metalcore wel onder metal valt (het heeft zelf de naam metal erin). Ik ben zelf namelijk ook fan van een paar metalcore/death metal bands en ze klinken in mijn oren toch echt naar metal :'D!


    Seasons will change, but I shall remain

    Persoonlijk vind ik dat metalcore ook gewoon tot metal gerekend kan worden. Ik vind het prima als een ander vind van niet, zolang die er maar niet op door gaat zeuren als jij zegt dat jij wel zo denkt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Core is toch gewoon een subgroep ^^ Al merk ik wel verschil tussen metal en core, maar dat is zo subtiel dat ik het niet meteen een volledig andere categorie zou noemen.

    Ik vind dat je zelf moet bepalen wat metal is of niet, wat pop is of niet, wat zus en zo is of niet.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2015 - 20:59 ]

    Roxette schreef:
    Ik vind niet dat mensen zomaar kunnen zeggen wat wél of géén echte metal is. Dit is net zo'n geval als een topic wat er recentelijk zo was over échte en neppe fans.


    this^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als metalcore geen metal is zou ik niet weten wat wél metal zou moeten zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.