• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Misschien moet ik dat dan doen haha. Ik mag al blij zijn als ik meer dan 10k schrijf namelijk x) Ik ben niet zo'n übercreatief brein als jullie D:


    Haha, ik ben de laatste tijd zo roestig wat schrijven betreft dat ik een beetje bang ben dat ik ook niet veel verder zal komen dan 10k. Maar je zult het nooit weten als je het niet probeert. :Y)
    Ik hoor het wel als je wilt dat ik je erbij zet. ^^



    Rosencrantz schreef:
    Oh ja sorrrrry Ings. Antithese is mijn username


    Ik vond de vraagtekens ook wel hip. Erg mysterieus. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Naja, doe dan maar haha. Heb alleen nog geen account en ik zal dan wss schrijven aan "Duistere Nachten", "The Way To Revenge" en een nu nog naamloos verhaal x)

    [ bericht aangepast op 16 okt 2015 - 12:06 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Surefire - Chanice - Limbo :Y)
    Zoveelste keer dat ik met hetzelfde verhaal meedoe, hopelijk deze keer wel succesvol hahaaaa.


    i put the fun in funeral

    Vorig jaar is NaNoWriMo hopeloos mislukt bij mij, maar toch ga ik weer meedoen.
    Normaal is het de bedoeling om echt je verhaal dan te beginnen schrijven, maar ik ga gewoon met het Q. verhaal waar ik nu aan bezig ben meedoen. 50k gaat wel niet lukken, maar ik hoop wel dat ik aan 25k geraak.

    wervelwind | littledovess | Arabella


    The soul needs autumn.

    Surefire schreef:
    Surefire - Chanice - Limbo :Y)
    Zoveelste keer dat ik met hetzelfde verhaal meedoe, hopelijk deze keer wel succesvol hahaaaa.


    ons leven heeft best wat overeenkomsten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ga ook een keer meedoen! Alleen nog even een account aanmaken (: Ik schrijf aan het verhaal "Tijdsstrijd".


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosencrantz schreef:
    (...)

    ons leven heeft best wat overeenkomsten


    i think it's meant to be


    i put the fun in funeral

    Ik hoop dat niemand dit nodig zal hebben, maar ik kwam dit net tegen en hier is het voor de zekerheid toch alvast. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aaaargh, ik zou zo graag meedoen! Vooral omdat ik nu ook echt vakantie heb en ik in de vakantie heel veel schrijf (en schrijven moet om het voor een heel jaar weer niet te doen...) Maar ik ben drie weken van november aan het rondreizen in Australië en daarna heb ik vast een week lang weer een jetlag. Stom :( Ik denk niet dat ik dat dat kan combineren.

    Wie gaat er naar write-ins deze November?


    The truth is out there.

    Square schreef:
    Ik hoop dat niemand dit nodig zal hebben, maar ik kwam dit net tegen en hier is het voor de zekerheid toch alvast. (krul)

    ...]


    Ik weet niet of ik heel veel wijzer wordt uit dat plaatje (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Martian schreef:
    Wie gaat er naar write-ins deze November?


    Ik snap nooit wat dat nou precies inhoud en zo... :$


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Ik snap nooit wat dat nou precies inhoud en zo... :$


    Mensen komen gewoon bij elkaar om te schrijven. Het idee is dat je meer mensen ontmoet die hetzelfde doen, elkaar kunt helpen en natuurlijk flink kan schrijven. Het is vaak in een bibliotheek of meestal zelfs in de V&D. Ik was van plan om sowieso naar een write-in in Groningen te gaan. Maar ben bereid om ook naar eentje in Utrecht te gaan, mochten er Q'ers gaan. (:


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    (...)

    Mensen komen gewoon bij elkaar om te schrijven. Het idee is dat je meer mensen ontmoet die hetzelfde doen, elkaar kunt helpen en natuurlijk flink kan schrijven. Het is vaak in een bibliotheek of meestal zelfs in de V&D. Ik was van plan om sowieso naar een write-in in Groningen te gaan. Maar ben bereid om ook naar eentje in Utrecht te gaan, mochten er Q'ers gaan. (:


    Utrecht is wel handig voor mij alleen ben bang dat dat awkward is of zo... ik zal wel even kijken.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Utrecht is wel handig voor mij alleen ben bang dat dat awkward is of zo... ik zal wel even kijken.


    Natuurlijk! Het is ook absoluut geen verplichting. Ik ben vorig jaar ook niet geweest, maar mijn zus wel en ik heb best zin om het eens mee te maken. (:


    The truth is out there.