• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Nog maar acht en een half uur! *O*

    Zijn jullie er klaar voor? (Ik niet.) Wie gaat er om middernacht al beginnen? :'D


    Ik weet niet of ik er klaar voor ben. Ik ga in ieder geval nog niet beginnen om middernacht.


    16 - 09 - '17

    Ik ga vanavond nog even knoeihard aan het plot werken en morgen naar de Write-in. Eerst twee uur in de trein schrijven, en dan de hele middag bij de write-in en als ik dan nog puf heb ik de trein terug naar huis ook nog even. Heel stiekem hoop ik op 5000 woorden morgen. (:


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    Ik ga vanavond nog even knoeihard aan het plot werken en morgen naar de Write-in. Eerst twee uur in de trein schrijven, en dan de hele middag bij de write-in en als ik dan nog puf heb ik de trein terug naar huis ook nog even. Heel stiekem hoop ik op 5000 woorden morgen. (:


    Holy...

    Ik heb morgen musical van 13-17 en wil morgen ochtend eerst even een hoofdstuk nakijken, zodat ik dingen online kan zetten voordat ik weer verder schrijf dus ik hoop dat ik morgen überhaupt de 1667 woorden haal. Maar misschien dat ik na de film vanavond wel zo lekker ga dat ik om 00:00 gewoon meteen het minimale dagdoel kan halen.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Holy...

    Ik heb morgen musical van 13-17 en wil morgen ochtend eerst even een hoofdstuk nakijken, zodat ik dingen online kan zetten voordat ik weer verder schrijf dus ik hoop dat ik morgen überhaupt de 1667 woorden haal. Maar misschien dat ik na de film vanavond wel zo lekker ga dat ik om 00:00 gewoon meteen het minimale dagdoel kan halen.


    Ja het is nogal een hoog doel maar ik wil echt 50K maken deze maand. Het gaat het lekkerst als je de eerste week al op 20K/30K kan zitten. (:
    Ik weet niet of het lukt maar ik kan het altijd proberen. Heb ook echt zin om je te meeten bij de write in van maandag trouwens!


    The truth is out there.

    Nog maar een paar uur en ik heb nog steeds niks. Misschien wordt het nu tijd voor paniek.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Cersei schreef:
    (...)

    Ja het is nogal een hoog doel maar ik wil echt 50K maken deze maand. Het gaat het lekkerst als je de eerste week al op 20K/30K kan zitten. (:
    Ik weet niet of het lukt maar ik kan het altijd proberen. Heb ook echt zin om je te meeten bij de write in van maandag trouwens!


    Haha, ja ik moet het ook echt halen wil mijn story mee kunnen doen met SOTY, want hij moet dus echt af komende maand. Maar ik heb van maandag tm zaterdag dan ook alle tijd, dus ik kan het sws weer inhalen en hopelijk idd ook tussen de 20 en 30K uit te komen na de eerste week, want daarna heb ik schouwburgweek en beginnen colleges weer. Ik heb vandaag al bijna 5K geschreven, dus in een hele vrije week zou dat te doen moeten zijn.
    En ja, ik ben echt super benieuwd ^^ Ik hoop maandag wel ook echt gewoon een heel hoofdstuk te schrijven (dat is ongeveer 5K bij mij).


    Happy Birthday my Potter!

    Gayle schreef:
    Nog maar een paar uur en ik heb nog steeds niks. Misschien wordt het nu tijd voor paniek.


    Paniek is nooit verstandig. Ga anders even buiten een wandeling maken of zo c;


    Happy Birthday my Potter!

    Gayle schreef:
    Nog maar een paar uur en ik heb nog steeds niks. Misschien wordt het nu tijd voor paniek.


    Adopt a plot community, darling! Hele leuke dingen te vinden daar die je misschien even op weg kunnen helpen. Het NaNo forum heeft een speciaal subforum met plots die anderen mogen gebruiken!

    EDIT: http://nanowrimo.org/forums/adoption-society

    Als ik iets moet vertalen moet je maar een gil geven. (:

    [ bericht aangepast op 31 okt 2015 - 17:31 ]


    The truth is out there.

    Starlord schreef:
    (...)

    Haha, ja ik moet het ook echt halen wil mijn story mee kunnen doen met SOTY, want hij moet dus echt af komende maand. Maar ik heb van maandag tm zaterdag dan ook alle tijd, dus ik kan het sws weer inhalen en hopelijk idd ook tussen de 20 en 30K uit te komen na de eerste week, want daarna heb ik schouwburgweek en beginnen colleges weer. Ik heb vandaag al bijna 5K geschreven, dus in een hele vrije week zou dat te doen moeten zijn.
    En ja, ik ben echt super benieuwd ^^ Ik hoop maandag wel ook echt gewoon een heel hoofdstuk te schrijven (dat is ongeveer 5K bij mij).


    Netjes netjes! Je gaat er echt wel komen 5K op een dag is echt heel mooi! Dat hoef je niet eens iedere dag te doen. Hoeveel K ga je voor deze maand? Gewoon de 50?


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Netjes netjes! Je gaat er echt wel komen 5K op een dag is echt heel mooi! Dat hoef je niet eens iedere dag te doen. Hoeveel K ga je voor deze maand? Gewoon de 50?


    Ja idd. En ja opzich wel hoewel het mij er eigenlijk gewoon om gaat dat ik het verhaal op tijd af heb voor SOTY.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Ja idd. En ja opzich wel hoewel het mij er eigenlijk gewoon om gaat dat ik het verhaal op tijd af heb voor SOTY.


    Klinkt goed. Ik ben ondertussen al bezig met mijn plot en ik moet straks nog iets herschrijven voor een schrijfwedstrijd. Goede oefening alvast. (:


    The truth is out there.

    Rosencrantz schreef:
    deze maand wordt echt een farce


    Hee, hee, niet nu de moed al opgeven! Dat mag niet. Als je voor de spiegel gaat staan en drie keer tegen jezelf zegt dat je die 50k gewoon haalt, heb je in ieder geval je spiegel alvast overtuigd, en wie weet jezelf ook een klein beetje. (bloos)



    Gayle schreef:
    Nog maar een paar uur en ik heb nog steeds niks. Misschien wordt het nu tijd voor paniek.


    Het NaNo forum is inderdaad een goede plek om eens rond te snuffelen als je nog ideeën nodig hebt. Je komt er wel! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Compleet onvoorbereid en er hartstikke klaar voor?!?
    Ik weet nog niet of ik op ga (kan) blijven.


    i put the fun in funeral

    Cersei schreef:
    (...)

    Klinkt goed. Ik ben ondertussen al bezig met mijn plot en ik moet straks nog iets herschrijven voor een schrijfwedstrijd. Goede oefening alvast. (:


    Haha, zeker.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb compleet geen idee hoe ik alles ga aanpakken maar ik ga ervoor.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried