• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Whoop één van mijn vakken van het volgende blok begint een week later, dus nu heb ik meer schrijftijd komende maand (yeah)


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb het verhaal op het laatste moment over een totaal andere boeg gegooid qua plot en het is al een ietsiepietsie plotlozer nu, maar aan de andere kant heb ik nog geen idee waar ik naartoe wil met deze nieuwe wending en twee dagen lijken opeens krankzinnig weinig tijd. (krul)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Okay, I changed my story. Very last minute. Maar ik ga toch schrijven aan The Paper Girl. Dat voelt op het moment toch het beste.


    The truth is out there.

    Haha, het spijt me voor sommigen van jullie dat ik dit kan zeggen, maar het is toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die eigenlijk geen idee heeft wat ze doet. Hoewel een deel ook al heel goed klinkt! Ik ben oprecht onder de indruk van mensen die zelfs het maken van planningen al goed kunnen plannen. ^^

    Ik moet nu zelf de losse ideeën voor het plot nog aan elkaar koppelen, namen verzinnen voor de helft van mijn personages en onderzoek doen naar het houden van varkens als huisdier. En mogelijk een titel verzinnen, maar dat heeft geen prioriteit. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nouja, ik probeer te plannen maar hee, ik ben rampzalig daarin dus week een gaat het zeker weten al fout x) Maar het scheelt dat ik me heb voorgenomen hier echt een goed en lang verhaal van te maken (in tegenstelling tot de crap die online staat hehe) dus er is in ieder geval motivatie.
    Wel heb ik besloten het op te splitsen in 2 delen, dus zal het donkere dagen worden waar ik deze maand aan ga beginnen ^^ excuses voor het zo veranderlijk zijn


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Square schreef:
    Haha, het spijt me voor sommigen van jullie dat ik dit kan zeggen, maar het is toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die eigenlijk geen idee heeft wat ze doet. Hoewel een deel ook al heel goed klinkt! Ik ben oprecht onder de indruk van mensen die zelfs het maken van planningen al goed kunnen plannen. ^^

    Ik moet nu zelf de losse ideeën voor het plot nog aan elkaar koppelen, namen verzinnen voor de helft van mijn personages en onderzoek doen naar het houden van varkens als huisdier. En mogelijk een titel verzinnen, maar dat heeft geen prioriteit. (krul)


    Ah, ja. November, de maand van de rare zoekopdrachten in je internetgeschiedenis. :') Ik ben mezelf ook al mentaal aan het voorbereiden op het gesprek dat ik waarschijnlijk ergens deze maand met een oud-klasgenoot van me zal moeten hebben: "Hoi, we hebben elkaar al maanden niet meer gesproken, maar heb jij toevallig ooit LSD genomen? En voor hoeveel kan je dat spul krijgen?" :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Monteriggioni schreef:
    Nouja, ik probeer te plannen maar hee, ik ben rampzalig daarin dus week een gaat het zeker weten al fout x) Maar het scheelt dat ik me heb voorgenomen hier echt een goed en lang verhaal van te maken (in tegenstelling tot de crap die online staat hehe) dus er is in ieder geval motivatie.
    Wel heb ik besloten het op te splitsen in 2 delen, dus zal het donkere dagen worden waar ik deze maand aan ga beginnen ^^ excuses voor het zo veranderlijk zijn


    Haha, dat geeft niet. In ieder geval heb je titels! Dat is al heel wat. :'D



    Wiarda schreef:
    (...)

    Ah, ja. November, de maand van de rare zoekopdrachten in je internetgeschiedenis. :') Ik ben mezelf ook al mentaal aan het voorbereiden op het gesprek dat ik waarschijnlijk ergens deze maand met een oud-klasgenoot van me zal moeten hebben: "Hoi, we hebben elkaar al maanden niet meer gesproken, maar heb jij toevallig ooit LSD genomen? En voor hoeveel kan je dat spul krijgen?" :W


    Oké, jij wint deze ronde. :'D
    Al vind ik "plantsuperkrachten" ook wel een leuke. Ik heb nooit geweten dat er een spel bestaat dat Plants vs Zombies heet, laat staan dat er een tweede deel komt. Dat was ook totaal niet relevant voor wat ik wílde weten, maar goed, algemene kennis is ook wat waard. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Oké, jij wint deze ronde. :'D
    Al vind ik "plantsuperkrachten" ook wel een leuke. Ik heb nooit geweten dat er een spel bestaat dat Plants vs Zombies heet, laat staan dat er een tweede deel komt. Dat was ook totaal niet relevant voor wat ik wílde weten, maar goed, algemene kennis is ook wat waard. :W


    Niet alleen titels, ik heb zelfs al twee namen :'D Nee, ik moet morgenmiddag nog maar even hard aan de slag met een aantal karakters en het verder schrijven van het proloog. Dan ben ik tegen zondag denk ik wel klaar met de voorbereidingen c: Het scheelt dat ik zaterdag i.i.g. het rijk voor mezelf heb c: Ik ben in ieder geval beter voorbereid dan vorige keer (toen ik begin NaNo met mn eerste echte writersblock kwam te zitten )


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Nog maar acht en een half uur! *O*

    Zijn jullie er klaar voor? (Ik niet.) Wie gaat er om middernacht al beginnen? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik niet haha


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    deze maand wordt echt een farce


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Square schreef:
    Nog maar acht en een half uur! *O*

    Zijn jullie er klaar voor? (Ik niet.) Wie gaat er om middernacht al beginnen? :'D


    Ik ga slapen. Veel te moe. Maar even write in groningen morgen anyone?


    The truth is out there.

    Ik niet. Te veel folders die de volgende dag nog rondgebracht moeten worden. x) Sowieso heb ik echt nog maar 2% plot en heb ik geen idee wat ik ermee aan moet, dus ik geloof dat ik mijn persoonlijke goal rond de 10K maak en hoop dat ik ergens halverwege de maand opeens een geweldig idee heb over hoe dit verhaal uitgewerkt moet worden. (krul)

    [ bericht aangepast op 31 okt 2015 - 16:04 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    Nog maar acht en een half uur! *O*

    Zijn jullie er klaar voor? (Ik niet.) Wie gaat er om middernacht al beginnen? :'D


    Nope en maybe, hehe. Ligt eraan of ik inspiratie heb, maar op moment wil ik alleen maar eten en slapen x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik moet nog even hard doorschrijven wil ik binnen NaNo mijn verhaal af kunnen ronden, dus not really.


    Happy Birthday my Potter!