• Eventjes voorstellen...
    Hallo allemaal!
    Ik ben Kim, 21 jaar jong en ik schrijf al een aantal jaar met name binnen het genre OP, drama en romantiek. Op Quizlet heb ik niet meer zoveel verhalen staan, al kan je wel het verhaal Geschonden (KLIK) vinden dat ik met een andere cowriter schrijf. Hier een klein stukje daarvan om je een indruk te geven van mijn schrijfstijl:

    'Ze willen alles bepalen,' zegt ze met schorre stem tegen me. 'Ze...'
    Ze opent haar mond om nog wat te zeggen, maar sluit deze weer. Ze schuift haar stoel naar achteren, staat op en wankelend op haar hoge hakken begeeft ze zich richting het toilet.
    'We hebben vanmiddag ruzie gehad,' legt Maarten na een korte stilte uit. Ik heb zin om zijn hoofd in zijn tomatensoep te duwen, maar besluit in plaats daarvan op te staan en achter Margot aan te gaan. Jason trekt me echter terug in mijn stoel, wat hem een boze blik van mij oplevert.
    'Niet mee bemoeien, liefje, zij is haar verantwoordelijkheid.' Dan richt hij zich tot Maarten. 'Dus wat doe je dan nog hier?' bijt Jason hem toe. 'Doe wat je hoort te doen en ga haar achterna. Of moet ik dat soms doen?'
    Jason klinkt kalm, maar tot mijn opluchting ook boos door dit hele gebeuren. Maarten knikt naar Jason en naar Nick voor hij vluchtig opstaat en ook richting het toilet snelt.
    Even later komt Maarten terug met een strompelende en trillende Margot aan zijn arm. Haar bruine haren hangen verwilderd over haar schouders en haar ogen zijn roodomrand. Ze laat zich langzaam op haar stoel vallen en opent enkel haar mond om met lange tanden af en toe kleine hapjes te nemen van haar groente of slokken te nemen uit het glas water dat Jonathan haar heeft toegeschoven. De sfeer blijft flink gespannen, ondanks de luchtige grapjes en opmerkingen die Jason en Timo over tafel gooien. Langzaamaan vult gelach, gepraat en geklingel van glazen en bestek weer de ruimte, maar toch kan ik het hele gebeuren niet uit mijn gedachten bannen en blijf ik Margot nauwlettend in de gaten houden. Ze staart wat afwezig en triest voor zich uit en niemand lijkt aandacht aan haar te besteden.
    Behalve Nick dan.
    Hij heeft door dat ik al de gehele avond Margots blik probeer te vangen en contact met haar probeer te maken en hij heeft ook door dat ik de helft hier aan tafel - inclusief hemzelf - niet mag. Ik voelde al een tijdje zijn ogen branden en vang nu zijn blik.
    Dit keer lacht hij niet. Hij zegt ook niets en kauwt alleen maar op zijn stuk biefstuk terwijl hij me blijft aankijken.


    Ik merk dat de verhalen die ik met een ander schrijf me toch wat gemakkelijker afgaan. De verhalen die ik zelf schrijf lopen vaak op een bepaald punt vast. Daarom vind ik het prettig om iemand te hebben waarmee ik kan sparren: elkaar aanvullen, inspireren en motiveren. Daarom ben ik op zoek naar jou!

    Waar ben ik naar op zoek?
    Ik ben op zoek naar iemand die gezellig is, gemotiveerd is en bereid is regelmatig te overleggen en te schrijven (ik dacht aan wekelijks). Daarbij zoek ik ook een persoon die bereid is samen met mij het idee dat ik in grote lijnen heb, verder uit te werken. Verwacht dus geen kant en klare personages en tijdlijn, want juist daarvoor heb ik ook jouw hulp nodig ;) Verder vind ik het belangrijk dat er niet al te veel spellingsfouten in een hoofdstuk zitten en iemand gebruik maakt van hoofdletters en interpunctie. Ohja en ik zoek iemand met een sterke maag: het verhaal kan op sommige momenten nogal gruwelijk en bloederig worden (nee hoor, er is niks mis met mij, hoezo?) ^^

    Wat gaan we schrijven?
    Het verhaal zal sowieso behoren tot de genres OP en horror. In overleg kunnen we er ook nog voor kiezen fantasy, romantiek of misschien detective in het verhaal te verwerken.
    Hieronder een korte beschrijving van het idee:

    Londen, 1845. Iedereen kent de mythe van de Hartendief. Een gruwelijk verhaal over de bloeddorstige en wraakzuchtige {naam} die naieve mannen verleidt, om vervolgens hun harten uit hun lijven te rukken en op te eten. Maar wat nou als dit verhaal dat voor velen ooit niet meer dan een mythe was, nu werkelijkheid blijkt te zijn geworden?

    Overal in de stad en omstreken worden levenloze lichamen teruggevonden, badend in het bloed en ontdaan van hun hart. De angst en paniek groeit onder de Londenaren en niemand durft nog nauwelijks een voet buiten de deur te zetten. Uitzondering is de nuchtere {naam} die na het vinden van het harteloze lijk van zijn broer het welletjes vindt geweest en op eigen houtje besluit de Hartendief op te sporen en de dood van zijn broer te wreken...


    Een beetje vaag, ik weet het, maar ik wil nog niet al te veel verklappen. Mochten we een samenwerking aangaan, dan zal meer duidelijk worden haha (: Ik heb dus al het idee voor het verhaal en in grote lijnen ook een beetje de tijdslijn. Ik sta echter altijd open voor jouw ideeën en aanvullingen om samen tot een mooi verhaal te komen!

    Invullijstje:
    Ben je geïnteresseerd? Dan wil ik je vragen onderstaand lijstje in te vullen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Voorkeur schrijfstijl: (denk hierbij aan: genre, ik/hij/zij-vorm, VT - TT, man/vrouw etc.)
    Hoe vaak kan je schrijven?:
    Voorbeeld schrijfstijl: (graag in spoiler)

    Hopelijk tot snel! (:

    [ bericht aangepast op 19 okt 2015 - 20:46 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Dit lijkt mij erg interessant :Y) ik zag dit topic net voorbij komen, maar ben nu nog niet thuis of in het bezit van een laptop - de info heb je van me tegoed, zal rond een uur of 18:00 zijn! (:


    chill out icarus, before you fly into a window

    Ik zou heel graag samen met jou schrijven, maar ik denk dat het genre jammer genoeg niets voor mij is.


    You save everyone, but who saves you?

    klinkt echt als een goed verhaal maar ik denk dat ik nog lang niet zo goed schrijf als jij dus jammer genoeg gaat dit hem niet worden voor mij


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Klinkt interessant, maar ik ga passen om me aan te melden, aangezien je waarschijnlijk te veel achter me aan zal moeten lopen.


    16 - 09 - '17

    Ik heb wel interesse, maar ik zie dat dit topic al uit oktober stamt. Zoek je momenteel nog iemand?


    She's imperfect but she tries

    Wat een reacties ineens allemaal, zeg! Vooor degenen die interesse hebben: ik ben nog op zoek naar een cowriter!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass