• De stelling van deze week luidt:
    De prijs van groente en fruit moet omlaag om mensen gezonder te laten eten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, boeren hebben het sowieso al erg moeilijk om rond te komen en nog winst te maken. Belachelijke stelling!


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    AlphaBetaOmega schreef:
    5x meer vragen voor snoepgoed en de prijs houden zoals het is voor het fruit, want dan verdienen de telers toch wat hun nu verdienen. En word snoep minder verkocht vanwege de hoge prijs ( voordeel voor de snoepfabriek, die maakt dan weer meer winst op 1 zakje snoep, ook al blijft de winstmarge het zelfde want er word dan ook 5x minder snoep gekocht XD )


    Whao, dat is like super slim.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb eventjes een kleine opmerking:
    Ik merk heel vaak dat mensen denken dat die prijsverlagingen door boeren gedragen zouden moeten worden. Dat is niet hoe het werkt (; Prijsverlagingen komen er door subsidies, niet door boeren te dwingen hun prijs te verlagen, want dan stort de markt gewoon in (boeren gaan falliet, te kort aan groenten en fruit, prijs wordt plots heel hoog).


    What would Emma do?

    Histoire schreef:
    Deze maatregel is in realiteit niet realiseerbaar. We leven in een kapitalistisch systeem, en niet in een communistisch. Dit wilt zeggen dat er geen politieke prijzen zijn, en dat de prijs van groenten en fruit niet zomaar door een maatregel even kunnen worden aangepast, aangezien de markt in evenwicht moet blijven. Stijgende productie (aanbod) is dalende prijs, dalende productie (aanbod) is stijgende prijs. Dit leidt tot een stabiele, en goed functionerende economie.
    De prijs van groenten en fruit kan zomaar niet worden aangepast. Wanneer men zou overgaan tot het ingrijpen van de prijzen, dan zou er eerst een overproductie van fruit moeten zijn, tegen een lagere winst voor de fruittelers. Die landbouwers kunnen niet investeren in een hogere productie, tegen een lager loon. Dan gaan ze massaal failliet. Wat dan uiteindelijk zou leiden tot een onderaanbod aan fruit, en uiteindelijk veel hogere fruitprijzen. Dus deze maatregel gaat niet in ons kapitalistisch systeem. Wij hebben niet het systeem van politieke/kunstmatig bepaalde prijzen. Wat ook geen goed idee is, want dat leidt al helemaal tot een instabiel economisch systeem en heel wat armoede. Oneens dus, dit is geen goed idee.



    Dit dus ^^


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Dorneget schreef:
    Verhoog gewoon de prijs van het slechte eten. :Y) ipv het gezonde te verlagen waardoor de boeren minder geld verdienen.


    Dit :D


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!