• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 16:13 ]


    The truth is out there.

    Bjergsen schreef:
    Hmm ik zit nog steeds op 400 woorden. Ik heb een week. Rip.


    Schrijffff Jaimy! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ashallayn schreef:
    Awhh, anna, wat balen voor je! :c
    Als ik het zo lees lijkt werkelijk álles tegen gezeten te hebben en kon je er ook niet veel aan doen. Ik heb een medelijdende knuffel voor je, maar dat gaat een beetje lastig als je zover weg woont in weetikveel waar en ik ben te lui om het nu op te zoeken. Daarom krijg je een knuffel dwars door de computer heen. Ik ben alleen wel een beetje klein, dus zul je naar beneden moeten kijken :')
    Het is heel jammer dat je er geen tijd meer voor kan vinden, maar vergeet jezelf niet meid! Het is heel erg jammer, maar niet erg! En, even serieus, je hebt het geprobeerd. Dat is al zoveel meer dan ik heb durven dromen :') En binnen een jaar twee verhalen af, dat is echt heel, heel HEEL knap!! Ik strandt meestal halverwege en stop dan helemaal.


    Dankjewel c: Ik vind het gewoon zo jammer van SOTY. Ik weet van mijzelf dat ik dat verhaal nog wel af ga ronden -ik heb in de trein net ook wel gewoon geschreven, maar de wedstrijd is niet meer te redden, helaas. Mocht ik komend jaar weer een idee hebben voor SOTY, dan denk ik gewoon dat ik er ook echt meteen aan moet beginnen, want je weet natuurlijk nooit wat er allemaal tegen kan zitten. Ik hoop sws dat hij komend jaar beter loopt. Maar voor mijzelf heb ik wel echt vele malen beter gepresteerd qua schrijven dit jaar dan ik ooit heb gedaan en daar heb ik wel ook SOTY aan te danken, want dat wordt wel mijn eerste afgeronde OP ooit.


    Happy Birthday my Potter!

    Square schreef:
    (...)

    Schrijffff Jaimy! *O*


    Okay laat ik dan nu maar echt beginnen met schrijven. Inge gaf me het startsein :Y)

    ---

    Okay het is nog enigszins stroef, maar zojuist 706 woorden geschreven in 10 minuten ^^ Zit nu op 1106

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 20:53 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    (...)

    Okay laat ik dan nu maar echt beginnen met schrijven. Inge gaf me het startsein :Y)

    ---

    Okay het is nog enigszins stroef, maar zojuist 706 woorden geschreven in 10 minuten ^^ Zit nu op 1106


    Komt goed! Niet opgeven!


    16 - 09 - '17

    Bjergsen schreef:
    (...)

    Okay laat ik dan nu maar echt beginnen met schrijven. Inge gaf me het startsein :Y)

    ---

    Okay het is nog enigszins stroef, maar zojuist 706 woorden geschreven in 10 minuten ^^ Zit nu op 1106


    Yesss, je hebt je woordenaantal al bijna verdriedubbeld. Go you! :Y)

    Edit: En wacht even, tien minuten? 706 woorden in tien minuten is stroef? Wat. (no_chears) Hoe schrijf jij als het niet stroef gaat?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 21:07 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Yesss, je hebt je woordenaantal al bijna verdriedubbeld. Go you! :Y)

    Edit: En wacht even, tien minuten? 706 woorden in tien minuten is stroef? Wat. (no_chears) Hoe schrijf jij als het niet stroef gaat?


    Dat dus.0.o


    You were born original, don't die as a copy.

    Delfino schreef:
    (...)

    Komt goed! Niet opgeven!


    Ik zal mijn best doen :]

    Square schreef:
    (...)

    Yesss, je hebt je woordenaantal al bijna verdriedubbeld. Go you! :Y)

    Edit: En wacht even, tien minuten? 706 woorden in tien minuten is stroef? Wat. (no_chears) Hoe schrijf jij als het niet stroef gaat?


    Hahah ja zo zat ik ook 'oké, ik ga nu mijn woordenaantal verdubbelen, dan pas mag ik een break nemen. En well, ik schrijf nu voor het eerst echt weer iets sinds NaNo 2013. Daarna heb ik alleen nog maar wat pogingen gedaan tot Stand Alones, maar wanhopig gefaald. En ik ben het dus totaal niet meer gewend om lang te schrijven. Ook type ik amper nog op mijn laptop aangezien ik altijd op Skype met mensen ben :'D Het enige waarvoor ik nog schrijf is af en toe een verslag voor school. Dus het typen zelf gaat gewoon niet zo snel. En als het niet stroef gaat dan is het wel mogelijk om 800 woorden in 5 minuten te schrijven, maar dan moet ik wel weer echt gewend zijn om meer te typen. Dus dat zal meer naar het einde toe zijn van het verhaal. En ditzelfde antwoord geldt dus voor @SPECS ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nog 7K en ik ben er!


    16 - 09 - '17

    Bjergsen schreef:
    (...)

    Hahah ja zo zat ik ook 'oké, ik ga nu mijn woordenaantal verdubbelen, dan pas mag ik een break nemen. En well, ik schrijf nu voor het eerst echt weer iets sinds NaNo 2013. Daarna heb ik alleen nog maar wat pogingen gedaan tot Stand Alones, maar wanhopig gefaald. En ik ben het dus totaal niet meer gewend om lang te schrijven. Ook type ik amper nog op mijn laptop aangezien ik altijd op Skype met mensen ben :'D Het enige waarvoor ik nog schrijf is af en toe een verslag voor school. Dus het typen zelf gaat gewoon niet zo snel. En als het niet stroef gaat dan is het wel mogelijk om 800 woorden in 5 minuten te schrijven, maar dan moet ik wel weer echt gewend zijn om meer te typen. Dus dat zal meer naar het einde toe zijn van het verhaal. En ditzelfde antwoord geldt dus voor @SPECS ^^


    Dat vind ik ongelofelijk indrukwekkend, want ik typ net zo veel op mijn laptop als altijd al, en 800 woorden is ongeveer wat ik gemiddeld in een half uur tot een uur schrijf. :'D
    Maar met zo een moordend tempo zou 50k in de laatste week serieus nog een optie zijn, wow.



    Delfino schreef:
    Nog 7K en ik ben er!


    Oehhh, eindsprint! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Heeft er trouwens nog iemand zin in een wordwar? Ik ben sowieso van plan de hele avond te schrijven, maar ik merk dat ik toch iets minder snel weer Quizlet of Tumblr check als andere mensen ook bezig zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Is goed! Het liefst wel pas om tien uur. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Delfino schreef:
    Nog 7K en ik ben er!


    Wieewwwww *O* *O* *O* *O* lekker bezig joh!!

    Starlord schreef:
    Dankjewel c: Ik vind het gewoon zo jammer van SOTY. Ik weet van mijzelf dat ik dat verhaal nog wel af ga ronden -ik heb in de trein net ook wel gewoon geschreven, maar de wedstrijd is niet meer te redden, helaas. Mocht ik komend jaar weer een idee hebben voor SOTY, dan denk ik gewoon dat ik er ook echt meteen aan moet beginnen, want je weet natuurlijk nooit wat er allemaal tegen kan zitten. Ik hoop sws dat hij komend jaar beter loopt. Maar voor mijzelf heb ik wel echt vele malen beter gepresteerd qua schrijven dit jaar dan ik ooit heb gedaan en daar heb ik wel ook SOTY aan te danken, want dat wordt wel mijn eerste afgeronde OP ooit.


    Tja, jammer zal het inderdaad zijn, maar het is heel mooi dat je je eigen kunnen hebt verbroken! En als je toch veel aan SOTY hebt te danken, zou ik dat ook tegen die mensjes zeggen enzo, vinden ze toch fijn om te horen denk ik. (Oke dat bedenk je natuurlijk zelf ook, duhh. Soms voel ik me echt zo dom)
    Ik vind OP echt heel moeilijk om te schrijven, dus een afgeronde OP is voor mij echt een droomdoel. Misschien is mijn schrijfvaardigheid volgend jaar zoveel verbetert dat ik een een NaNo poging kan wagen :')


    Square schreef:
    Heeft er trouwens nog iemand zin in een wordwar? Ik ben sowieso van plan de hele avond te schrijven, maar ik merk dat ik toch iets minder snel weer Quizlet of Tumblr check als andere mensen ook bezig zijn. ^^


    Helaas kan ik nu niet, maar ik heb wel een uitdaging voor je als niemand kan. Schrijf meer dan 2000 woorden in een uur, vanaf het moment dat je kijkt. Een soort van Word war ;)

    Edit: Er is gelukkig wel iemand :)

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 21:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik wil wel meedoen aan de ww.


    16 - 09 - '17

    Wiarda schreef:
    Is goed! Het liefst wel pas om tien uur. :x

    Delfino schreef:
    Ik wil wel meedoen aan de ww.


    Tien uur is goed! Gaan we voor een uur of een half uur? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga een uur proberen.


    16 - 09 - '17