• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mijn leeftijd klopt niet meer -Sorry, to be a pain-.

    No. 23 Bayro (Karin) is 21.

    Is eens een andere reactie dan: "Mijn Topics" haha.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 20:44 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Anime kijken (flower)


    tiptoe through the tulips...

    Ah, maak niet uit, ik had al wel verwacht dat er een aantal fout zullen zijn, heb weinig op de leeftijden gelet :')
    Dank je voor het vertellen! Zal het gelijk veranderen ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Whooo! Nieuw topic, nieuwe voornemens. Laat ik weer actief worden ;x


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Bedankt Syll ^^

    Wat vonden jullie trouwens van Junjou Romantica seizoen 3? Ik vond hem zelf een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 20:46 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik heb op drama kijken gestemd maar anime kijken en manga lezen doe ik ook graag ook al ben ik nu even meer geïnteresseerd in drama kijken naar die anime seizoen van de herfst wil ik me ook daar want meer op gaan focussen.
    Maar ik kijk nu dus Prison school live action yay ik vond de anime iets minder maar de Live action is best leuk. Ik moet ook nog steeds When I see you Again afkijken maar die episodes duren 1 uur en 1 kwartier per aflevering maar het is wel super goed.
    Verder wil ik nog zo veel zien dat in mijn ptw lijst staat dat ik zeker er wat meer tijd aan ga besteden vanaf de kerst vakantie want dan zijn de herfst anime toch bijna afgelopen in ik vind dit seizoen qua anime valt me toch best tegen heb je een romance anime doet het me eigenlijk weinig zo als bij dance with devils. Ik vind Ritsuka wel leuk en haar voice actor vind ik awesome maar de haar broer vind ik een beetje te beschermende en Rem ship ik dan weer met Ritsuka en ook weer met Mage maar verder vind ik vooral de random liedjes erin nog al vaag. Maar Owari en nog een paar andere tweede seizoenen en vervolg seizoenen vind ik wel awesome maar in het algemeen iets minder qua anime dit seizoen naar mijn smaak.

    Oeps een beetje een lange post. De gif in de begin post zijn Nice Syll ook een drama gif Yay !

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 21:11 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Bayro schreef:
    Bedankt Syll ^^

    Wat vonden jullie trouwens van Junjou Romantica seizoen 3? Ik vond hem zelf een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn.


    Ik vond het best wel mooi eigenlijk (flower)


    tiptoe through the tulips...

    Maar ik kijk vooral horror anime


    tiptoe through the tulips...

    Bayro schreef:
    Bedankt Syll ^^

    Wat vonden jullie trouwens van Junjou Romantica seizoen 3? Ik vond hem zelf een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn.

    Oh jeetje nog een anime die ik moet kijken.. Thanks for the reminder! Haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Na een lange dag ff een berichtje plaatsen op mijn favoriete quizlet Topic waar nu al 38 topics van zijn (:
    Van plan naar mijn toets week die woensdag is afgelopen weer lekker wat drama film te gaan kijken om dat te vieren!
    Nog ff een paar Drama Gifjes omdat het kan :





    Drama:
    Anohana: The Flower We Saw That Day
    When I See You Again
    Personal Taste
    Paradise Kiss


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mt


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Oeh *-* Count me in on this one!

    Xanthe, 17, MAL, aangenaam (Ik ben best nog een newbie op animevlak, ook al heb ik er al zo'n 11-12 gezien )


    EDIT: OH and I'm currently attempting to draw Eren Jaegers titan form. Amen.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2015 - 23:39 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Welkom Xanthe~!
    Wat is je favoriete anime, personage, eventueel anime crush? ;3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sugawara schreef:
    Welkom Xanthe~!
    Wat is je favoriete anime, personage, eventueel anime crush? ;3

    Attack on Titan (waarvan ook de manga) en Fullmetal Alchemist Brotherhood zijn mijn favoriete animes tot nu toe, ik vind Eren Jaeger echt geweldig en tot nu toe heb ik nog geen echte crush.
    Als ik klaar ben met m'n titan wil ik hem wel eens tonen? Anyone up for that?^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Morticia > Pinkett > Stones :c


    Quiet the mind, and the soul will speak.