• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hagane > Kirstein


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ayano schreef:
    Zijn er hier nog mensen die FT volgen? Ik ben vrij recent weer begonnen met herpakken en ik herinnerde me gelijk weer waarom ik het zo leuk vond ^^


    Nope, ik ben er een tijdje geleden mee gestopt. Ik was er wel een beetje klaar mee.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ayano schreef:
    Zijn er hier nog mensen die FT volgen? Ik ben vrij recent weer begonnen met herpakken en ik herinnerde me gelijk weer waarom ik het zo leuk vond ^^


    Ik volg het, maar ik loop eigenlijk heel erg achter...

    Sugawara ~> Genos
    Suga kom waarschijnlijk wel weer voor een derde keer terug ^3^ Maar voor nu even Genos~


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Asher schreef:
    (...)

    Nope, ik ben er een tijdje geleden mee gestopt. Ik was er wel een beetje klaar mee.


    tiptoe through the tulips...

    Hmm niet erg veel enthousiasme ;p
    Snap ik ook wel, het wordt na 200+ afleveringen snel wat eentoniger.
    Maar nu ik de vage arc over die celestial spirits heb geskipt en ben begonnen bij de volgende vind ik het weer leuk. Alleen bij die arc haakte ik na een paar afl af, het ging echt nergens over.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ayano schreef:
    Hmm niet erg veel enthousiasme ;p
    Snap ik ook wel, het wordt na 200+ afleveringen snel wat eentoniger.
    Maar nu ik de vage arc over die celestial spirits heb geskipt en ben begonnen bij de volgende vind ik het weer leuk. Alleen bij die arc haakte ik na een paar afl af, het ging echt nergens over.


    Ja, die arc was echt vreselijk...


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ayano schreef:
    Hmm niet erg veel enthousiasme ;p
    Snap ik ook wel, het wordt na 200+ afleveringen snel wat eentoniger.
    Maar nu ik de vage arc over die celestial spirits heb geskipt en ben begonnen bij de volgende vind ik het weer leuk. Alleen bij die arc haakte ik na een paar afl af, het ging echt nergens over.


    Ja, en elke arc gaat ook weer hetzelfde. Steeds weer een nieuwe groep badguys, dan weer gedoe, en uiteindelijk wint Fairy Tail ofcourse. Ik vond het ook jammer van de manga. Ik vond de nieuwe arc veelbelovend, maar uiteindelijk hebben ze dat een beetje afgeraffeld. Toen ben ik daar ook maar mee gestopt.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ayano schreef:
    Zijn er hier nog mensen die FT volgen? Ik ben vrij recent weer begonnen met herpakken en ik herinnerde me gelijk weer waarom ik het zo leuk vond ^^


    Ik ben bij met de manga, als dat ook telt? XD
    Ik ben gestopt na die ark met kemokemo beest ding, want wtf was dat xs


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    (...)

    Ik ben bij met de manga, als dat ook telt? XD
    Ik ben gestopt na die ark met kemokemo beest ding, want wtf was dat xs


    Kemokemo was wel leuk :c


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    BOEM. *Gaat dit topic weer wat levendiger maken.*

    Guys ik heb laatst een awesome yaoi light novel gelezen: Esu. De light novel gaat zo diep en is echt zo psychologisch goed gedaan. Dus. Try it! :'D

    & er is een nieuwe chapter van Ten Count uit, wat me verbaasde aangezien de translators gezegd hadden dat ze niet verder zouden gaan met vertalen aangezien de officiële vertaling in de zomer van 2016 uitkomt.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    BOEM. *Gaat dit topic weer wat levendiger maken.*

    Guys ik heb laatst een awesome yaoi light novel gelezen: Esu. De light novel gaat zo diep en is echt zo psychologisch goed gedaan. Dus. Try it! :'D

    & er is een nieuwe chapter van Ten Count uit, wat me verbaasde aangezien de translators gezegd hadden dat ze niet verder zouden gaan met vertalen aangezien de officiële vertaling in de zomer van 2016 uitkomt.

    *slaat de light novel op*

    Ik zag dat van Ten Count! Heb hem nog niet gelezen tho, maar ik was wel verbaasd ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Owari no seraph season 2 ep 7: Het was weer een goede episode met mooie actie/vecht scenes.
    Ik ben nog steeds aan het wachten op een YuxMika scene volgens mij komt dat in de volgende ep aan bod maar dat dacht ik bij deze ook al helaas moet ik weer een weekje wachten.
    Ik blijft echt fan van Owari no seraph. Ik ben normaal totaal niet van dit genre anime maar deze blijft steeds awesome en Yu blijft zo awesome !

    Ook weer meer bezig met drama kijken heb zondag Wasurenai to Chikatta Boku ga Ita gekeken en ik ben ook begonnen aan Subete ga F ni Naru Yay drama kijken blijft awesome !







    Drama:
    Shoot My Heart
    High School Debut
    Falling For Do Jeon
    Wasurenai to Chikatta Boku ga Ita
    Kuroshitsuji
    Kimi ni Todoke


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mirai Nikki can be so weird sometimes :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kirstein schreef:
    Mirai Nikki can be so weird sometimes :'D


    Yeaaaaah, maar me likes it. :'D

    Heeft er iemand nog een leuke anime?
    - Anime die lijkt op: No. 6, Karneval, Black Butler, Devils & Realist
    - Niet te lang


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Yeaaaaah, maar me likes it. :'D

    Heeft er iemand nog een leuke anime?
    - Anime die lijkt op: No. 6, Karneval, Black Butler, Devils & Realist
    - Niet te lang

    Dat wel. Black Bullet misschien? Die heb ik gisteren even erdoor gehaald :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque