• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Fijne Feestdagen! ^^

    Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen

    Episode 10 was geweldig! :3 Ik heb zo gefangirled toen Yu het toestond dat Mika een echte vampier zou worden en van hem zou drinken omg <3 Episode 11 moet ik nog kijken, maar ik ben bang dat dat een clifhanger is, dus daarom wacht ik daar nog even mee.



    Edit: 23. Bayro = Tragically

    [ bericht aangepast op 27 dec 2015 - 21:01 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Deze laatste aflevering van Noragami Aragato, gaf me zoveel satisfactie dat het niet normaal was. Ik zweer dat ik zo blij was ermee :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Noragami schreef:
    Deze laatste aflevering van Noragami Aragato, gaf me zoveel satisfactie dat het niet normaal was. Ik zweer dat ik zo blij was ermee :')


    Ik vond het Ebisu gedeelte zo tragisch. T^T Maar het einde was wel echt héél goed.
    Het verhaal is nog eigenlijk niet klaar hoor, ik wil meeeeer.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Bokuto schreef:
    (...)

    Ik vond het Ebisu gedeelte zo tragisch. T^T Maar het einde was wel echt héél goed.
    Het verhaal is nog eigenlijk niet klaar hoor, ik wil meeeeer.

    Ik wil ook meer :3 En idd
    maar die fatherly Yato tho *melt*


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Vandaag eindelijk eens geprobeerd mijn Popin' Cookin' Cake (Japans cake maken setje )van Jamin te maken.
    Ik netjes gedaan wat op het filmpje werd gezegd maar die van mij was dus helemaal misluk en die van het filmpje prefect. Ik proeven was het ook nog niet eens lekker veel te zoet en heel plakkerig best vies eigenlijk .Doen we dus ook nooit meer ...
    Ik hou het toch maar liever gewoon op normale cupcakes en brownies maak sets van de Dr. Oetker
    .


    Positiever nieuws ik heb gisteren : Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider , Yuru Yuri San Hai! en Dance with Devils.

    The Prefect insider: Ik vond het echt een goed Mystery genre anime. Ik was tot aan de laatste episode geboeid door deze anime. Ik ben ook echt fan van de opening song en de animatie van de opening.
    Animatie: 5. Ik was totaal niet weg van de animatie. Ik ben normaal meer van de schattige stijl anime maar deze anime was eigenlijk vooral de twee vrouwelijk hoofdpersonage : Shiki Dr.Magata
    Magata's dochter
    en Nishinosono-kun/Moe-San. Die ook gelijk de interessantste personages waren. De opening was awesome qua animatie.
    Story: 8 Het was echt een goed verhaal dat zeker goed maakten dat de animatie iets minder was.
    Cast: 7 Ik vond eigenlijk de meeste personages een beetje saai en ze voegde ook niet veel toe aan de story behalve dat ze dan iets met de zaak wisten. Saikawa en Nishinosono-kun waren echt heel goed qua charachter en ook Shiki verhaal was erg goed.
    Totaal: 7 Ik vond het een goede anime maar het was ook niet weer zo geweldig.



    Yuru Yuri San Hai :Dit is al weer het derde seizoen van Yuru Yuri. Een Shoujo ai , Comedy , school , Slice of life genre anime. Persoonlijk vond ik het weer een leuke anime. Met heen paar grappige club activiteiten , introductie van nieuwe personages en leuke shoujo ai momenten was het weer een leuk seizoen van Yuru Yuri.
    Animatie: 8 Kawaii en weer ietsje beter dan bij Seizoen 2 (:
    Story: 7 Nogal random elke aflevering weer iets anders maar dat heb je bij Slice of life anime.
    Cast: 9 Er is geen enkel personage dat ik niet op zijn eigen manier leuk vind.
    Totaal: 7. Over het algemeen weer een goed seizoen.



    Dance with Devils: Ik vond deze anime op het begin nog wel goed maar het werd nog een war boel door introductie van een hoop personages in elke nieuwe episode en toen ieder personage was voor gesteld was er nog maar weinig tijd op het plot van het verhaal uit te leggen dat was wel minder want het einde was de anime was zeker niet slecht.
    Animatie: 6. Het was op zich een best goed animatie en art. Alleen waren de main boy niet bepaald zo aantrekkelijk geanimeerd dat was wel minder vanwege dat het een Harem anime is en ja daar had ik dus meer van verwacht .
    Story: 6 1/2 Het verhaal was op sommige momenten nog al vaag en werd pas later na uit gelegd waar door het soms niet helemaal duidelijk was. Na mate het verhaal vorderde was het wel leuk. Ik vond ook de liedje tussen door wat minder ze voegde wel wat toe aan het verhaal maar op een andere manier leek het net of ik weer een aflevering van High school Star Musical zat te kijken.
    Cast: 8 De personages waren allemaal erg verschillend die hield de anime wel interessant en dat was dus wel fijn.
    Totaal: 6.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 14:35 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise


    Dit is te grappig om niet te delen :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Noragami schreef:
    (...)
    Ik wil ook meer :3 En idd
    maar die fatherly Yato tho *melt*


    Bwaaah ja, gelijk. :3

    En een algemene vraag: welke anime staan er op de planning bij jullie~? Van het aankomende seizoen bijvoorbeeld?
    En welke vonden jullie de beste van het afgelopen seizoen, zoals Shirley net heeft opgesomd :3
    Leuke lijst Shirley. ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes: Lol dat waren niet gelijk mijn favoriete hier boven behalve Yuru Yuri san hai . Mijn Favoriete dit seizoen was Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen. Dankje trouwens.

    Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen: Net de laaste episode gezien. Weer een flikhanger dus er is nog meer upcoming Yay ! Het was een goed tweede seizoen goed aansluitend op de manga (:
    Genres: Drama, Shounen, Supernatural, Vampire
    Animatie: 8 Yay ik hou van de art van deze anime (:
    Story: 10 Ik vind het verhaal goed en origineel. MikaYuu for Live !
    Cast : 9 Jeeej Ik had zo veel personages die ik awesome vond. Ook een paar die ik niet mocht.
    Totaal: 9 vooral omdat het weer een open einde is. Jammer dat we ze lang op ova moet wachten die pas 2 mei volgend jaar uitkomt.



    Anime die ik nog wil gaan kijken binnenkort :
    Van het nieuwe seizoen :
    Ajin, Musaigen no Phantom World, Divine Gate, Dimension W, Prince of Stride: Alternative, Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru, Schwarzesmarken, Nijiiro Days, Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hakkei, Charlotte Special en Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door.

    Algemeen : Haikyuu (Daar ben ik nu nog mee bezig) Tot nu toe vind ik het echt een leuke anime heb pas 5 ep gezien.



    Sora no Manimani (Die moet ik ook nog afkijken) Leuke Romcom anime (:

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 19:22 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Bokuto schreef:
    (...)

    Bwaaah ja, gelijk. :3

    En een algemene vraag: welke anime staan er op de planning bij jullie~? Van het aankomende seizoen bijvoorbeeld?
    En welke vonden jullie de beste van het afgelopen seizoen, zoals Shirley net heeft opgesomd :3
    Leuke lijst Shirley. ^^

    Iedereen is aan het bekeren tot het Haikyuunism ofzo :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Leuk Shir! :3

    Mijn favoriet dit seizoen is Haikyuu, maar van de afgeronde is het Noragami Aragoto. Die was zó goed. :3
    Ik ga ook even een lijstje maken van anime die nog uit moeten komen en ik graag wil zien. :3

    Xanthe: Echt hè! Om heel eerlijk te zijn ben ik echt iedereen die anime kijkt aan het aansporen om Haikyuu te kijken. XD


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Bokuto schreef:
    Leuk Shir! :3

    Mijn favoriet dit seizoen is Haikyuu, maar van de afgeronde is het Noragami Aragoto. Die was zó goed. :3
    Ik ga ook even een lijstje maken van anime die nog uit moeten komen en ik graag wil zien. :3

    Xanthe: Echt hè! Om heel eerlijk te zijn ben ik echt iedereen die anime kijkt aan het aansporen om Haikyuu te kijken. XD

    Warning: the girl above spreads Haikyuunism, it's higly contagious, beware.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Noragami schreef:
    (...)
    Warning: the girl above spreads Haikyuunism, it's higly contagious, beware.


    Hé, dankzij mij is jouw wereld verrijkt. Mother of anime, praise the Haikyuu. *^*


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Bokuto schreef:
    (...)

    Hé, dankzij mij is jouw wereld verrijkt. Mother of anime, praise the Haikyuu. *^*

    Je hebt me besmet ermee (cat) imma watch new episode now
    Ik ben nog geen vijf minuten bezig en ik heb mijn predator zucht al nodig o.O

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 23:01 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    @Tes:Leuk! . Doe dat ben benieuwd misschien volgen we volgend seizoen dan wel een paar de zelfde kunnen we er over praten (:

    Ik ga nog even wat gif plaatsen lekker Random tussen door niet omdat het moet maar omdat het kan!






    Recht boven: Subete ga F ni Naru Links boven: How to Date an Otaku Girl
    Rechts onder: Steins;Gate Links onder:As the Gods Will


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Heeft iemand van jullie misschien nog echte aanraders.
    Op dit moment kijk ik al Owari no Seraph en het is gewoon zo fantastisch (hoera)(yeah)


    You save everyone, but who saves you?