• Hallo

    Een vriendin op Quizlet bracht me op het idee om een trailer te maken voor mijn verhaal
    Alleen ben ik totaal niet technisch aangelegd maar zou het wel leuk vinden om een trailer te hebben
    Ik heb het net voor korte tijd geprobeerd maar liep al snel vast
    Ik heb geen idee hoe het werkt en wat ik precies moet doen, of waar ik de scenes vandaan moet halen.
    Is er iemand die tijd en zin heeft om een trailer voor me te maken?
    Dat zou ik echt heel erg leuk vinden

    Het gaat over jongeren in de leeftijd van 14 tot 18 die ieder hun eigen leven leiden
    De ene gaat wat meer over rozen en de andere kan daar alleen maar van dromen
    Een idee voor welk beeldmateriaal er gebruikt kan worden weet ik niet precies
    Misschien alle soorten emoties door elkaar. (Verdriet, liefde, woede)
    De soundtrack van het verhaal is Adam Lambert met The Aftermath
    Maar als een rustiger liedje prettiger werkt mag je dit vooral aangeven
    Dan zoek ik een rustiger nummer uit

    Hopelijk is dit een goed eerste zetje, en als er meer vragen zijn mogen die altijd gesteld worden ;)

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 23:36 ]


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Als ik jou was zou ik er beeldmateriaal + muziek + een idee van wat je wilt bij zetten, anders valt er weinig om mee te werken c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    Als ik jou was zou ik er beeldmateriaal + muziek + een idee van wat je wilt bij zetten, anders valt er weinig om mee te werken c:


    Dankje voor de tip
    Ik heb mijn bericht gelijk wat aangepast :)


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Ik denk dat je voor het maken van een filmpje niet zo technisch hoeft te zijn. (Natuurlijk wel als je voor echte goede kwaliteit gaat.)
    Zoek eerst genoeg materiaal. Filmpjes, plaatjes, gifs, schetsen. Wat je wilt. Sommige dingen zullen alleen ter inspiratie dienen en worden daarna weggegooid, andere dingen gebruik je daadwerkelijk in je trailer. Google en Youtube zijn hier waarschijnlijk je grootste vrienden, maar het kan geen kwaad om ook andere bronnen raad te plegen. Verzamel alles wat geschikt oogt en maak hier een duidelijke scheiding tussen materiaal wat je er ECHT graag in wilt en materiaal dat eventueel zou kunnen dienen als opvulling. Als het goed is vormt het gevonden materiaal gedurende het proces al één of meerdere ideeën in je hoofd en met dat idee kun je vervolgens aan de slag.
    Zo kun je veel dingen aanpakken. Inspiratiemateriaal doorbladeren -> een vaag idee vormen -> selecteren -> een duidelijker idee vormen. Als je idee concreet genoeg is kun je aan de slag!

    EDIT: Ik had je edit niet gezien dus die heb ik niet meegenomen in mijn toespraak. x3

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 23:43 ]


    .

    Als ik goed was met trailers had ik het zeker geprobeerd ;)


    in love with the fictional characters, I'm sorry