• It's me, back with another topic.

    Ik zat vandaag eens door mijn goodreads te scrollen, en ik zie af en toe mensen die boeken herlezen. Het enige boek wat ik ooit herlezen heb is de hongerspelen (want dat was m'n leven voor een tijdje), maar verder nooit eigenlijk. Terwijl dat best zonde is, want wie zegt dat je goede boeken voor altijd in de kast moet laten verstoffen?
    Nu zat ik dus te denken aan series die ik vroeger helemaal de shit vond, en ik vroeg me eigenlijk af of ik die nu, 5 jaar later, nog steeds leuk zou vinden.
    Ik vond de boeken van Julie Kagawa bijvoorbeeld he-le-maal geweldig. The Iron Fey was m'n alles, net als Blood of Eden. Van de serie die daarna kwam heb ik Pupil, het eerste deel van The Talon, simpelweg verslonden, maar Rebel kwam ik op de een of andere manier niet doorheen? Met het laatste deel van Shatter Me (van een andere schrijfster wel) heb ik dit ook.
    Nu wil ik dus denk ik, als experiment voor mezelf, de boeken gaan herlezen. In het Engels dan wel, uiteraard - Nederlandse vertalingen kom ik eigenlijk niet doorheen. En stiekem wil ik ACOTAR ook herlezen, maar dat vind ik nog te vroeg hihi.

    Hebben jullie wel eens hetzelfde probleem gehad? En herlezen jullie veel boeken?

    (fish)

    Herlees jij boeken?

    72.7% (16 stemmen)
     
    Ja, redelijk vaak

    13.6% (3 stemmen)
     
    Heel soms

    13.6% (3 stemmen)
     
    Echt nooit eigenlijk

    0.0% (0 stemmen)
     
    Lezen? Wat is dat??


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Als ik bepaalde boeken echt te leuk vind, koop ik ze.
    Dit is gelukkig niet zo heel vaak.
    ik heb dus Twilight-saga, Hungergames trilogie en de Shadowhunters serie.
    Twilight heb ik in mijn fase elke week gelezen, ik doe 2 dagen over een boek (toen dan nu niet) en dus las ik om de twee weken alles op nieuw en het bleef leuk.
    Hungergames nu denk ik in de zomervakantie voor de 6e keer gelezen.
    Shadowhunters heb ik na een bieb lezen zelf aangeschaft en ben voor de 2e keer bezig.
    Ik lees vooral veel in de winter op bed met muziek of in de zomer op mijn luchtbed in het zwembad


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik lieg echt niet als ik zeg dat ik bepaalde boeken minimaal vijftig keer heb gelezen. Ik vink het nooit aan op goodreads, maar ik vind die reading challenge wel grappig, want ik geef alleen nieuwe boeken op en nooit m'n herlezen, anders zou ik die challenge echt makkelijk halen :')
    Eigenlijk weet ik ook niet wat er zo leuk is aan het herlezen, maar soms krijg ik gewoon die feeling terug die ik de eerste keer had tijdens het lezen en daar doe ik het eigenlijk voor? Hoewel ik ook gerust hele alinea's uit mijn hoofd kan mee dreunen :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    Ik lieg echt niet als ik zeg dat ik bepaalde boeken minimaal vijftig keer heb gelezen. Ik vink het nooit aan op goodreads, maar ik vind die reading challenge wel grappig, want ik geef alleen nieuwe boeken op en nooit m'n herlezen, anders zou ik die challenge echt makkelijk halen :')
    Eigenlijk weet ik ook niet wat er zo leuk is aan het herlezen, maar soms krijg ik gewoon die feeling terug die ik de eerste keer had tijdens het lezen en daar doe ik het eigenlijk voor? Hoewel ik ook gerust hele alinea's uit mijn hoofd kan mee dreunen :')

    MAAR ECHT


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Twilight heb ik echt eindeloos opnieuw gelezen. Daar kon ik zo van genieten.
    Ook Hoe Overleef ik heb ik idioot vask gelezen. Op een gegeven moment werd ik zo dol op lezen, maar ik had alleen die twee series, dus ik las ze ook tot ik zeecht even niet meer kon zien.
    Toen kwam Harry Potter. Die serie heb ik ook zo’n zeven keer gelezen en ik ben ze nu in het engels aan het herlezen.
    Sommige boeken kriebelen heel erg om te herlezen, maar ik wil eerst andere boeken uitlezen, want zoveel tijd heb ik nou ook weer niet hahaha


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik doe soms aan herlezen. Zo heb ik laatst serie over Nicolas Flamel herlezen, maar ik heb recent ook Brief voor de koning herlezen en ik ben van plan nog wel wat jeugdklassiekers te herlezen.
    En tja, Harry Potter heb ik op zn minst 2 keer gelezen, sommige boeken ervan vaker, hehe.


    Stenenlikker

    Ik haal vaak boeken bij de bieb, dus dan ben je minder snel geneigd een boek te pakken die je al kent. Maar de boeken die ik heb, heb ik aardig vaak gelezen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik herlees heel veel, vooral omdat ik bepaalde stukjes vergeten ben of er is een nieuw deel van de serie uit (x Of ik ben halverwege een boek geraakt, heb het daarna te lang aan de kant gelegd en moet dat eerste deel weer opnieuw lezen. Standaard.


    Mhm?

    Ik ben zo'n groot fan van de boeken van Dan Brown, die kan ik echt wel meerdere keren lezen. Elke keer dat ik ze lees, vind ik weer nieuwe dingen. Jaren geleden heb ik The Da Vinci Code voor het eerste gelezen, en laatst weer. Nu ik een paar jaar ouder ben zie ik ineens meer verbanden, heb ik meer kennis over het Louvre, Het Laatste Avondmaal, de Mona Lisa etc. en heb ik ineens een hele hoop 'Oh. Oh. OH.'-momenten.


    What’s tasty in Busan?

    Vroeger heb ik de boeken van Harry Potter verslonden (in het Nederlands) en ik vind ze nog steeds geweldig. Ik kon de hele serie in een week uitlezen. :') Nu herlees ik minder of niet, maar wie weet komt het ooit nog weer!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Levana schreef:
    Vroeger heb ik de boeken van Harry Potter verslonden (in het Nederlands) en ik vind ze nog steeds geweldig. Ik kon de hele serie in een week uitlezen. :') Nu herlees ik minder of niet, maar wie weet komt het ooit nog weer!

    Harry Potter wil ik stiekem ook nog eens in het Engels lezen. Door die serie ging ik ook best wel snel heen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Update: heb in een opwelling 5/7 delen van HP gekocht op marktplaats voor 25 euro, oeps


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik herken het probleem wel, ja, haha. Ik heb af en toe weleens boeken herlezen, maar dat is echt maar een handjevol, zeker als je het vergelijkt met hoeveel boeken er nou eigenlijk in mijn boekenkast staan. Ik denk om eerlijk te zijn dat er meer fanfics zijn die ik heb herlezen (al is dat vaak ook wat makkelijker, want ze zijn soms (heel) veel korter dan volledige boeken). (nerd)

    Overigens ben ik nu ook echt al jaren en jaren van plan om Harry Potter eens volledig te herlezen, en dat is me tot nu toe nooit echt gelukt, wat ik ergens nog best verdrietig vind, want ik weet dat het ooit voelde alsof ik juist niet kon stoppen met lezen daarvan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik herlees boeken die ik goed vind eigenlijk altijd. Harry Potter lees ik sowieso een keer per jaar helemaal uit, maar vaak in een rare volgorde, net waar ik zin in heb. Je komt toch steeds tot nieuwe inzichten als je boeken opnieuw leest, vind ik, en dat is juist het leuke!
    Ik lees nu de serie Het kerkhof der vergeten boeken van Carlos Ruiz Zafon opnieuw en ik snap heel veel dingen zoveel beter dan toen ik het voor het eerst las.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes