• Hoi. Volgende week donderdag beginnen ook de examens voor mij maar ik vroeg me af hoe jullie studeren.
    Of in ieder geval ik zal even zeggen hoe ik studeer: ik zet mijn verwarming aan. Ik doe lekkere losse kleren aan. Mijn pantoffels.
    Muziek:). Tja dat was het ook een beetje ik werk heel graag met fluo en met plastieken insteek mapjes(ik ben verslaafd hieraan)!
    Ik leer en schrijf alles over en steek het dan in een plastieken insteek mapje om het bij te houden :)

    Nu mijn vraag is eigenlijk welk gerief gebruiken jullie om te studeren?
    En wat doen jullie om te ontspannen tijdens het studeren en na het studeren?

    het kan zijn dat het topic naar school moet verplaatst worden! Sorry ik ben iets te rap geweest...

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Geen probleem, ik heb het voor je verplaatst! c:


    Pretty is just a pretty word.

    Studeren, wat is dat?
    Ik leer heel weinig. Iets te weinig haha. Als ik het wel doe, dan is dat meestal in een tussenuur met een pak Vivit. Soms wil ik wel eens een quiz op Q maken, wat op zich wel heel goed werkt heb ik gemerkt. In dat geval zit ik lekker met mijn laptop op de bank haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben al een week bezig en eindig volgende week vrijdag.:'D

    Goude raad: blokkeer Q.

    Neem wel voldoende ademruimte en sluit jezelf ook niet op.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ratonhnhake schreef:
    Studeren, wat is dat?
    Ik leer heel weinig. Iets te weinig haha. Als ik het wel doe, dan is dat meestal in een tussenuur met een pak Vivit. Soms wil ik wel eens een quiz op Q maken, wat op zich wel heel goed werkt heb ik gemerkt. In dat geval zit ik lekker met mijn laptop op de bank haha.

    Haha helaas ken ik dit maar al te goed.
    Meestal leer ik pas een dag van te voren. Best slecht eigenlijk. Ik ben nou eenmaal lui ingesteld. :')

    Ik leer eigenlijk gewoon niet, lol. En als ik het wel doe lees ik het boek vaak een keer door en vind ik het wel goed. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik doe juist gewone kleren aan, die ik ook zou dragen als ik naar school zou gaan. Als ik dat niet doe, heb ik het gevoel dat ik een vrije dag heb en dan komt er van studeren helemaal niets terecht. Meestal heb ik ook geen muziek op, want dan kan ik me minder goed concentreren. Wel zorg ik voor een pot thee, warme chocolademelk of een kopje soep, zodat ik iets te drinken heb.
    En dan ga ik oefeningen maken, of schrijf ik een samenvatting, of ik werk aan verslagen. Meestal op de computer. Ik heb twee aparte schermen met internet open staan: één voor school en één voor mijzelf.
    Wanneer ik vind dat ik even genoeg gedaan heb, gun ik mezelf een pauze, of doe ik andere dingen die ook gedaan moeten worden (schoonmaken, en zo) en dan ga ik weer verder met studeren.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Mijn leermethode is niet om over naar huis te schrijven, maar misschien kunnen ze je wel helpen. Zoals Kvothe hierboven zegt, de juiste kleren aantrekken is voor mij ook belangrijk. Ik heb een uniform op school en voor ik begin te leren doe ik die uit voor wat me goed zit, iets waar ik los in zit (een jogging met een topje of een losse T-shirt met korte mouwen) erboven aan. Niet m'n gewone dagdagelijkse kleren, maar iets waar ik mee naar buiten zou kunnen lopen en gemakkelijk als een ninja mee door de straten zou kunnen springen, moest ik ninja-technieken beheersen. :Y) Klinkt raar, maar ik moet echt wat los aanhebben.
    Dan zet ik mijn computer weg en begin ik met alles eerst even te lezen en door te nemen, proberen te begrijpen. Ik probeer het verband te zien tussen wat ik lees en wat ik ervoor heb gelezen, want als je het uit je hoofd leert, vergeet je het weer even snel als een goudvis. Of misschien iets langer, maar op examens krijg je toch doordenkvragen niets letterlijk van in je cursus, dus het van buiten leren is niet de goede methode. En dat doe ik tot ik er genoeg van heb of tot ik er een goed genoeg gevoel bij heb. Oh, en zet water op je bureau om tussendoor te kunnen drinken, maar zet er geen eten op. Als je al je eten om de dag door te komen op je bureau zet, kom je niet meer naar beneden en kom je je kamer niet uit, wat niet goed is voor je geest.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Van voordien pauzes inplannen, en een strak ritme aanhouden, meestal gebruik ik een timer. Ook van voordien beslissen wat je allemaal wilt doen, en geen vakken door elkaar studeren, eerst het ene afronden en dan het volgende, anders heb je het gevoel dat je niet vooruit gaat en levert dat stress op.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 15:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Plakketjes, markeerstiften en een opgeruimd bureau is alles wat ik nodig heb. Verder werk ik zo gestructureerd mogelijk.


    She's imperfect but she tries

    BAM, mijn studietips heb ik een hele tijd terug mooi in een lijstje gezet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dankjewel iedereen! Het zijn super goede tips en ga ze zeker gebruiken. Meer tips zijn altijd welkom!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Dit is het beste wat ik tegen ben gekomen aan studietips. :')



    No, but... Wat ik vaak doe is 's avonds leren, maar niet té laat. Rond een uur of 10 moet ik bijna altijd wel stoppen, klaar of niet. Dan is het gewoon op en als ik dan toch verder leer dan onthoud ik de stof niet en heb ik een tekort aan slaap.
    Wat ik dan vaak doe is dan mijn wekker kapot vroeg zetten (soms zelfs al om 04:00, beter is om 05:00/06:00 aan te houden voor mij) en dan vroeg in de morgen leren. Dan heb je echt een duidelijke deadline, kan je een beetje goed wakker worden, heb je weinig afleiding (niemand is nog wakker/online en vaak hebben mensen áls ze wakker zijn toch niet zo'n behoefte aan sociaal contact haha). En als je de toets die ochtend hebt, zit de stof ook echt goed weer in je hoofd, omdat je het vlak ervoor nog hebt doorgenomen.

    Nu heb ik denk ik wel een beetje een afwijkend hoofd. Ik presteer het beste onder (hoge) druk. Ik stel altijd alles uit, maar als ik last minute leer haal ik vaak hogere cijfers dan als ik 3 weken van tevoren begin.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Allemaal echt vet goede tips!
    Ik ga ze zeker gebruiken!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Hoe ik studeer is afhankelijk van het vak. Bij wiskunde studeer ik alles schriftelijk, bij Latijn noteer ik bijna niks. Daarnaast zorg ik gewoon voor stilte (voor zover dat mogelijk is) en een ordelijke studieplek. Tijdens mijn pauze (meestal doe ik een pauze van ongeveer tien minuten om de vijftig minuten) wandel ik gewoon even door het huis (dat wandelen is zo saai dat je na een tijdje gewoon denkt: meh, studeren is echt wel een veel nuttigere invulling van mijn tijd) en eet en/of drink ik een beetje, zodat ik weer helemaal fit ben om opnieuw vijftig minuten te studeren. Een goede studieplanning kan het studeren trouwens ook makkelijker maken, maar ik heb het gevoel dat zoiets in het hoger onderwijs meer nut heeft dan in het middelbaar. En voldoende slaap, dat helpt ook altijd. Goed op tijd beginnen ook, zodat je geen nacht door moet werken en de volgende dag als een zombie een examen moet afleggen.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 21:47 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.