• (Dit zou best het verkeerde subforum kunnen zijn. In dat geval, mijn excuses)

    Fotografen van quizlet, ik heb jullie hulp nodig. Ik besloot dit jaar mijn kledingkast maar eens op te ruimen en een paar jurkjes weg te doen die ik toch niet meer draag. Om die op marktplaats te kunnen verkopen, heb je een (goede) foto nodig. Helaas zijn mijn fotograaf-skills ver beneden de maat en krijg ik alleen maar vage, onscherpe foto's. Hoe kan ik die verbeteren? Ik kan helaas niet buiten en een betere camera dan die op mijn telefoon heb ik niet tot mijn beschikking, helaas. Is er nog een manier om betere foto's te nemen?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    First of all; zorg dat je genoeg licht hebt.

    En meer kan ik eigenlijk niet zeggen, want je hebt geen betere camera tot je beschikking en telefooncamera's zijn nu eenmaal niet topkwaliteit :/

    Heel veel succes!


    26 - 02 - '16

    Zou je niet iemand anders zijn/haar camera even mogen lenen?
    En is je mobiel's camera zo erg slecht dat er echt niets scherps uit kan komen?

    Elvenking schreef:
    Zou je niet iemand anders zijn/haar camera even mogen lenen?
    En is je mobiel's camera zo erg slecht dat er echt niets scherps uit kan komen?


    Nee, ik kan normaal gesproken best scherpe foto's maken. Ik denk dus dat het licht het probleem is hier.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Roxette schreef:
    First of all; zorg dat je genoeg licht hebt.

    En meer kan ik eigenlijk niet zeggen, want je hebt geen betere camera tot je beschikking en telefooncamera's zijn nu eenmaal niet topkwaliteit :/

    Heel veel succes!


    Op welke tijd van de dag kan ik het beste foto's maken? Ik heb grote ramen met prima lichtinval, maar ik zou niet weten wanneer het licht het beste is...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Nee, ik kan normaal gesproken best scherpe foto's maken. Ik denk dus dat het licht het probleem is hier.

    Ah oké. Nouja, wat ik zou meegeven als tip; hang de kledingstukken (met kledinghanger) op aan een deur (in ieder geval iets met een effen ondergrond, het liefst helemaal wit). Nu weet ik niet hoe jouw woning eruit ziet, maar als het kan, zorg dat er zoveel mogelijk natuurlijk ligt naar binnen valt (doe het dus het liefst overdag). En misschien zou je voor extra licht kunnen zorgen door wat lampen erbij te pakken (het liefst met wit licht).

    Nu ben ik geen pro fotografe ofzo haha, dit is gewoon het eerste wat in me op kwam.

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Op welke tijd van de dag kan ik het beste foto's maken? Ik heb grote ramen met prima lichtinval, maar ik zou niet weten wanneer het licht het beste is...


    Ik zou het overdag doen, als 't goed licht is. Dus gewoon midden op de dag of in het gouden uur.


    26 - 02 - '16

    Dank jullie wel! Ik zal het morgen op het midden van de dag nog eens proberen


    Rest in Peace, Son of Gondor