• -

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 13:52 ]

    Probeer voor jezelf opkomen. Als ze vragen op welk WC hokje je zit, roep je: "Ja hoi" ofzoiets. Als ze je pindakop noemen, zeg je op een sarcastische toon "Wow wat ben jij grappig zeg." Dan weten ze dat ze niet alles kunnen flikken bij je.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ten eerste, als je wilt dat het stopt zou ik jezelf ook niet zo noemen :').
    Als ik jou was zou ik naar je mentor gaan en er wat van zeggen, als je hun namen en klassen weet dan kom je al gelijk een heel eind. Probeer het zoveel mogelijk te negeren, zodra jij erop reageert hebben hun er plezier in.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 16:18 ]


    United we stand, divided we fall.

    Kilgrave schreef:
    Ten eerste, als je wilt dat het stopt zou ik jezelf ook niet zo noemen :').
    Als ik jou was zou ik naar je mentor gaan en er wat van zeggen, als je hun namen en klassen weet dan kom je al gelijk een heel eind. Probeer het zoveel mogelijk te negeren, zodra jij erop reageert hebben hun er plezier in.


    Dat is het nou net. Ik weet het niet. De hele school heeft het voor mijn gevoel over ons.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 16:19 ]

    HowlingWolff schreef:
    (...)

    Dat is het nou net. Ik weet het niet. De hele school heeft het voor mijn gevoel over ons.


    Weet iemand uit jouw klas het misschien? Je kan ook vragen of een leraar op je let en ingrijpt wanneer iemand je irriteert.


    United we stand, divided we fall.

    Mensen op die leeftijd (hoewel het eigenlijk op elke leeftijd nog wel kan voorkomen) zoeken vaak heel graag iemand om naar beneden te trekken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen; trek je er niets van aan. Dat klinkt misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk word je er zelf echt sterker van.
    Je moet vooral geen "onderdanig" gedrag tonen. Dat wil zeggen dat je niet moet laten zien dat het je wat doet, want dan vinden ze het leuk en gaan ze vooral nog even door. Je kan wel eens proberen om er op te reageren op een manier die ze niet verwachten, zolang het niet arrogant of bot over komt. Doe alsof het je niet deert.

    Oh, en je moet ook niet denken dat iedereen het over jullie heeft. Als jij de gedachte vast blijft houden van "iedereen heeft het over ons" dan ga je dat ook overal horen en zien. Niet doen dus.

    En dan zou je nog even met je mentor kunnen gaan praten en/of andere leraren.

    Kilgrave schreef:
    (...)

    Weet iemand uit jouw klas het misschien? Je kan ook vragen of een leraar op je let en ingrijpt wanneer iemand je irriteert.


    Ik heb geen vrienden in mijn klas en die pestkoppen zitten bij mij in de klas.
    Verder mag iedereen mij volgens mij niet zo omdat ik anders ben. Die vriendin die
    ze paardenbek noemen in mijn enige vriend.

    Uit ervaring weet ik dat iets doen tegen pesten best lastig is. Het beste wat je kan doen is naar een mentor stappen. Pesters lokken een reactie uit en vinden het grappig als iemand boos of verdrietig is. Je kan het best zoveel mogelijk negeren. Wat ik soms deed was met hun eens te zijn. Als ze tegen mij zeiden 'wat ben jij lelijk!' dan zei ik 'Ik weet het :')'. Helaas werkt die manier altijd.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik zou er met iemand over praten, met je vriendin bijvoorbeeld. Als het te erg word, zou ik van school veranderen.
    Ik ben zelf ook gepest, omdat je dan het zwakste slachtoffer bent. Ik zou het zeker tegen je ouders of iemand van school zeggen. Dit klinkt niet heel goed


    How you doin'

    Het antwoord dat ik heb, is mijn signature.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Eerst negeren, sterk blijven, en niet laten zien dat het wat met je doet. Vaak willen pestkoppen in de eerste plaats reacties (wat voor soort dan ook) uitlokken, en de beste reactie is dan geen reactie. Blijven volhouden.
    Als het echt lang door blijft gaan, er eens wat van zeggen en ze vertellen dat het behoorlijk kinderachtig is. Niet laten zien dat het je verdriet doet, maar dat je voor jezelf op kan komen als iets je irriteert. Vervolgens naar bijvoorbeeld je mentor stappen. (De reden dat ik denk dat het beter is als je er eerst zelf wat van zegt en dan pas naar je mentor stapt, is omdat het anders heel onverwacht komt. Dat is niet zo handig.)

    En verder qua gedrag: altijd kalm blijven! En misschien ook proberen je een beetje volwassen te gedragen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Het is een idee om deze voorvallen te melden aan je ouders, mentor en leraren. Vertel erbij dat je er diep ongelukkig van wordt en dat het je eventueel zelfs tegen houdt om te leren en dat je moeite hebt om naar school te gaan. Het is natuurlijk eng om die stap te zetten, omdat je het dan voor jouw gevoel erger maakt, maar wanneer een school geen sancties treft voor pesten, kunnen jouw ouders en eventueel de ouders van jouw vriendin een klacht tegen jouw school bij de onderwijsinspectie indienen. Die nemen pesten namelijk zwaar op en kunnen jouw school en de pesters daarop aanspreken. Het is overigens achterlijk dat mensen je belachelijk maken om een pinda-allergie; jij kunt hier helemaal niks aan doen, en deze trieste figuren die jou hierop pakken doen dit omdat ze zelf onzeker zijn en zelf niet gepest willen worden.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 16:58 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Funeralopolis schreef:
    Het is een idee om deze voorvallen te melden aan je ouders, mentor en leraren. Vertel erbij dat je er diep ongelukkig van wordt en dat het je eventueel zelfs tegen houdt om te leren en dat je moeite hebt om naar school te gaan. Het is natuurlijk eng om die stap te zetten, omdat je het dan voor jouw gevoel erger maakt, maar wanneer een school geen sancties treft voor pesten, kunnen jouw ouders en eventueel de ouders van jouw vriendin een klacht tegen jouw school bij de onderwijsinspectie indienen. Die nemen pesten namelijk zwaar op en kunnen jouw school en de pesters daarop aanspreken. Het is overigens achterlijk dat mensen je belachelijk maken om een pinda-allergie; jij kunt hier helemaal niks aan doen, en deze trieste figuren die jou hierop pakken doen dit omdat ze zelf onzeker zijn en zelf niet gepest willen worden.


    Ik weet toevallig van een zo'n pestkop dat hij op zijn vorige school ook is gepest.
    Dus ik denk dat hij zelf ook gaat pesten omdat hij bang is dat hij weer word gepest.

    Maar is dit plagen of pesten wat zij zeggen?

    HowlingWolff schreef:
    Maar is dit plagen of pesten wat zij zeggen?

    Plagen is redelijk onschuldig en is een keertje. Plagen is wanneer iemand een grapje maakt, maar jullie er beide om kunnen lachen. Pesten gaat veel veder dan plagen. Ik vind het pesten.


    Seasons will change, but I shall remain

    Als ik jou was zou ik het sowieso melden bij je mentor/mentrix. Het is echt niet ok wat deze mensen doen, en je hoeft dat echt niet te pikken. Het advies is al gegeven, zoveel mogelijk negeren. Als ze niet genoeg reactie uit jou krijgen gaat het 'vervelen' en wordt het vaak minder. Toch zou ik het melden, pesten op school komt vaak voor en ze zullen vast en zeker maatregelen treffen. Als je dat eng vind kunnen misschien je vriendin en jij dat samen doen, of je vertelt het eerst aan je ouders.


    The truth is out there.