• Hallo allemaal
    Ik heb een tijdje terug de pil gekregen van de huisarts voor mijn heftige menstruatie en tegen acne. Ik heb deze pil paar weken geleden voor het eerst gebruik (toen had ik ongeveer 7 pillen ingenomen en daarna had ik er geen zin meer in oops) sinds gisteren ben ik weer begonnen met een andere strip (eigenlijk zou ik dan vandaag ongesteld moeten worden maar daar heb ik ook geen zin in) en nu probeer ik de pil 1 maand intenemen en dan wil ik kijken hoe mijn menstruatie word en of mijn acne weg is (of verminderd) De pil die ik nu gebruik heet ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik vraag me af of jullie ervaringen hiermee hebben en of jullie de pil gebruiken tegen acne. Helpt de pil tegen acne? Ik las ergens dat ethinylestradiol/levonorgestrel een slechte pil is omdat je juist puistjes ervan krijgt en dat je chagrijnig er ervan word?

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 13:30 ]

    Ik kon heel slecht tegen die pil, werd heel misselijk de hele maand door en mijn menstruatie was 50x zo erg. Heb die pil dus ook maar een maandje geslikt dus geen ervaring.
    Nu heb ik ethinylestradiol/drospirenon en die werkt voor mij een stuk beter. Heb ook minder last van puistjes, maar ben nog steeds misselijk na de pil alleen een heel stuk minder


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik kon heel slecht tegen die pil, werd heel misselijk de hele maand door en mijn menstruatie was 50x zo erg. Heb die pil dus ook maar een maandje geslikt dus geen ervaring.
    Nu heb ik ethinylestradiol/drospirenon en die werkt voor mij een stuk beter. Heb ook minder last van puistjes, maar ben nog steeds misselijk na de pil alleen een heel stuk minder


    Als je de pil in de ochtend neemt kun je proberen hem 's avonds in te nemen. Dat hielp bij mij heel erg bij de misselijkheid omdat het vlak voor het slapen was. (:

    Verder weet ik niet precies welke pil ik slik, maar ik slik het al jaren en verschillende soorten. Uit ervaring duurt het echt wel een paar maanden voordat je er ook echt dingen van gaat merken. Als je dus wil kijken of de pil die je nu hebt werkt voor jouw acne zou je het beste nog even kunnen doorzetten. Als je na een maand of twee/drie nog geen verschil merkt kun je een andere pil proberen. De pil heeft ook andere effecten op iedereen, het is dus echt een kwestie van proberen. Succes!


    The truth is out there.

    Ik slik al meer dan 5 jaar ethinylestradiol/levonorgestrel vanwege hevige/zeer onregelmatige menstruatie. Ik heb zelf hele goede ervaring met de pil. Ik heb minder last van menstruatie klachten. Ik zelf heb nooit last gehad van acne, maar ik heb wel minder puisten ^^. Bij iedereen heeft de pil een ander effect, zoals Scully al zei. Sommigen hebben bijna geen bijwerkingen, terwijl andere er juist zieker van worden. Ik zou de pil een aantal maanden gebruiken. pas daarna merk je echt of het werkt of niet.


    Seasons will change, but I shall remain

    Misschien ga je op een maand wat minder acne zien, maar je gaat zeker niet merken of je menstruatie minder is. Daar zul je hem toch echt een paar maanden voor moeten nemen. Ook moet je pillen niet zomaar nemen 'als je zin hebt of niet'. Pillen zijn geen snoep. Je hebt ze voor een reden gekregen en het werkt alleen als je de instructies van de arts volgt.
    Hier is een link naar de bijsluiter waarop je veel antwoorden op je vragen vind en ook wanneer je welke pillen moet pakken normaal. Ik kan je alleen maar op je hart drukken om alle pillen te pakken zoals voorschreven, of je wilt of niet, zeker als je ook seksueel actief bent. Maar zelfs als je dat niet bent is het belangrijk. Een hormonale onbalans kan veel doen met je lichaam en dat veroorzaak je eigenlijk als je een paar dagen de pil slik en dan weer niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een paar vriendinnen van me slikken de pil tegen hun acne. Geen idee welke pil het precies was, maar bij deze meiden werkt het wel erg goed - al begon je het resultaat pas na een paar maanden te zien. Wat dat betreft zou ik dus vooral geduld hebben en niet gefrustreerd raken als het na een maandje niet weg is, want blijkbaar duurt dat proces even.

    Ik heb zelf echter wel de ervaring dat de pil meteen werkt tegen heftige menstruatie, in tegenstelling tot wat Patholoog zei. x) Meteen bij de eerste menstruatie nadat ik was begonnen, merkte ik al dat ik gewoon de dag door kon komen zonder pijnstillers, terwijl ik daarvoor een jaar iedere eerste dag twee ibuprofen nodig had om überhaupt te kunnen lopen. Ook niet te veel aannemen van wat er op het internet staat, want van de pil die ik slik zou je zogenaamd ook enorm moe worden en je nergens meer op kunnen concentreren, maar ik heb er helemaal geen last van. Bedenk je maar zo dat de meeste mensen die de behoefte voelen om iets over die pil op het internet te zetten, waarschijnlijk die behoefte helemaal niet hadden gehad als alles goed was gegaan.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik slik de Diane vanwege acne. Het duurt echt wel een paar maanden voor je resultaat ziet. Bij mij in ieder geval. En het gaat ook niet helemaal weg, het verminderd wel en het is onder controle. Maar niet weg, helaas.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik slikte volgens mij een stuk of 7/8 jaar de Diane 35 pil. Die hielp wel goed tegen acne vond ik. (Ik had er zeer zwaar last van.) Ik voelde geen bijwerkingen en ik had amper menstruatiepijnen, enkel af en toe eens in mijn onderrug.
    Sinds een half jaar ongeveer ben ik overgestapt naar de Louise pil. Bij Diane 35 is bewezen dat het trombose veroorzaakt en de kansen worden enkel groter naarmate je ouder wordt en rookt (al een geluk dat ik niet rook). Toen heeft mijn dokter de Louise voorgeschreven omdat ik eigenlijk niet echt last meer heb van acne, maar gewoon af en toe een puistje. Ik heb met deze pil wel dat ik mijn mensturatie harder voel, maar nog steeds tot een minimum. Ik weet niet of deze pil ook goede bijwerkingen heeft op acne, maar voorlopig blijft het hetzelfde als toen ik de Diane 35 slikte. Dus voor mij is het zo goed. ^^
    Ik raad je aan deze pil eerst een half jaar goed in te nemen en dan eens naar het resultaat te zien. Is het niet wat het moet zijn, dan kan je naar je dokter gaan en bespreken wat je verwachtte, maar nu krijgt en dat je met een andere pil deze mismatch wil wegwerken.

    Ik wil je nog wel tips geven over hoe je de pil inneemt. =)
    - Ikzelf leg mijn pil bij mijn wekker. Ik neem die dan in voor ik ga slapen. Moest ik die avond het toch vergeten zijn, dan zie ik die 's ochtends nog liggen en is het nog niet te laat om die in te nemen. ^^
    - Er bestaan apps voor in de gsm die bijvoorbeeld een wekkertje zetten wanneer je de pil moet nemen en op die manier kun je bijhouden of je de pil steeds regelmatig inneemt.
    - Ben je vaak op verplaatsing? Steek standaard in jouw toilettas een strip in case dat je de pil vergeet mee te nemen op je trip. Of slaap je vaak op een andere plaats? (bijvoorbeeld bij gescheiden ouders, een vriend, veel sleepovers bij een vriendin) Dan kan je daar ook een extra strip leggen indien je jouw huidige strip vergeet. Ikzelf heb daar al veel plezier van gehad bij mijn vriend thuis. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het is een zaak van de goede pil en goed gebruiken, zoek met je huisarts naar een goede pil en gebruik het dagelijks en heb maandelijks een stopweek , zodat al het bloed goed weg kan stromen. Naast deze pil moet je natuurlijk ook gewoon je huid blijven reinigen en zorg dat de make-up er goed af is als je naar bed gaat.


    Firm believer of all that is magic