• Hoi, voor school moeten wij discusseren over de volgende stelling:
    You learn more from your peers than from your parents (Je leert meer van je leeftijdsgenoten dan van je ouders) Ik ben het hier mee eens. Dus bij deze de vraag, wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 16 dec 2015 - 21:57 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ben eens. Je leeftijdsgenoten gaan waarschijnlijk door hetzelfde heen, nu, als jij. Je ouders hebben dat misschien ook ooit eens meegemaakt, maar in een heel andere context en tijd. Je leeftijdsgenoten zullen je eerder begrijpen, omdat ze op dezelfde plek in de ontwikkeling als jij zijn, en door te kijken hoe zij dingen oplossen is waarschijnlijk behulpzamer dan je ouders om een oplossing te vragen die misschien in jouw context/tijd niet (meer) werkt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Het ligt een beetje aan de levensfase, maar voor tieners en ouder ben ik het wel mee eens, denk ik. Zoals Marleen zegt, je leeftijdsgenoten maken dingen mee die veel beter te vergelijken zijn met jouw ervaringen. Sociale vaardigheden ontwikkelen en een plekje voor jezelf vinden is ontzettend belangrijk op die leeftijd, en dat is iets waar je ouders je maar zeer beperkt mee kunnen helpen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan