• -

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 12:30 ]


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Ik heb veel ervaring met de pil, maar niet op dat gebied :'D.

    Ik heb even gegoogled en heb een stukje gevonden op apotheek.nl. Apotheek.nl is een betrouwbare site over het gebruik van medicijnen.:
    'Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, werkt de pil nog niet meteen; u moet nog 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een condoom.'

    Als je echt twijfelt raad ik aan om contact op te nemen met je huisarts.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:00 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Ik heb veel ervaring met de pil, maar niet op dat gebied :'D.

    Ik heb even gegoogled en heb een stukje gevonden op apotheek.nl. Apotheek.nl is een betrouwbare site over het gebruik van medicijnen.:
    'Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, werkt de pil nog niet meteen; u moet nog 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een condoom.'

    Als je echt twijfelt zal ik contact opnemen met je huisarts.


    Ja dat lees ik dus ook veel en dan ineens bammm lees je weer een stukje over dat de pil de eerste strip niet save is als je hem random hebt ingenomen (dus niet op de eerste dag van je menstruatie). Zo verwarrend al die verschillende theorietjes :/ ik denk dat ik volgende week voor de zekerheid gewoon een zwangerschapstest ga halen want zo word ik gek x)

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:03 ]


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Toen ik mijn pil ophaalde bij de apotheek [beide vormen van pil die ik gehad heb] werd mij hetzelfde verteld; op de eerste dag meteen, elke andere dag pas na 7 dagen. Zelf heb ik alsnog een heel strip gewacht om er zeker van te zijn dat ik veilig was.

    Edit; heb je niet toevallig nog een bijsluiter ervan? Die is het beste te vertrouwen namelijk :]

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:03 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Je bent gewoon veilig als je de eerste zeven dagen van het slikken (indien je niet direct met je menstruatie bent begonnen) een extra voorbehoedsmiddel hebt gebruikt. Hierna ben je veilig indien je ze gewoon in hebt genomen, op het juiste tijdstip (mag je twaalf uur mee varieren) en geen last hebt gehad van overgeven of diarree.

    Spotgaai schreef:
    Toen ik mijn pil ophaalde bij de apotheek [beide vormen van pil die ik gehad heb] werd mij hetzelfde verteld; op de eerste dag meteen, elke andere dag pas na 7 dagen. Zelf heb ik alsnog een heel strip gewacht om er zeker van te zijn dat ik veilig was.

    Ja dat was ook mijn bedoeling maar ik dacht ach ik zit al in mijn 2e week dus zal wel save zijn. Nu begin ik toch heel erg te twijfelen.


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Saloon schreef:
    (...)

    Ja dat lees ik dus ook veel en dan ineens bammm lees je weer een stukje over dat de pil de eerste strip niet save is als je hem random hebt ingenomen (dus niet op de eerste dag van je menstruatie). Zo verwarrend al die verschillende theorietjes :/ ik denk dat ik volgende week voor de zekerheid gewoon een zwangerschapstest ga halen want zo word ik gek x)


    Als je de pil random hebt ingenomen is het inderdaad niet veilig, behalve na innamen van de 7e pil. Heel veel sites zeggen verschillende dingen, maar die zijn vaak niet echt betrouwbaar.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:12 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Dat van de tweede strip vind ik zelfs een beetje gek. Anders begint de pil ineens magisch na twee maanden te werken? Het zijn hormonen die je cyclus nabootsen.

    Die eerste week moet je een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, omdat je eisprong na je menstruatie komt. Ook als je in je eerste week een pil vergeet moet je de eerste week een extra voorbehoedsmiddel gebruiken. Dan ben je namelijk heel 'kwetsbaar', want eisprong.

    Wacht, je moet de pil slikken op de eerste dag van je menstruatie om beschermd te zijn? Maar als je de pil slikt moet je deze toch juist niet slikken in je stop week. What is this crap.='d


    You were born original, don't die as a copy.

    Nee ja hahaha

    Als je begint met de pil moet je beginnen te slikken met je "natuurlijke menstruatie", om het zo even te noemen. Daarna kun je gewoon slikken, stopweek enzovoorts

    Wat iedereen zegt ja. Eerste dag zeggen ze dat de pil gelijk werkt, als je m op een random dag inneemt, dan 7 dagen later pas


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben 'm ook al zo vaak vergeten, ik ken die halve bijsluiter uit mijn hoofd haha

    Klopt Raisei

    Maar wel eerste dag van je menstruatie dan, hè.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:12 ]

    Ben je al wat gerustgesteld, Saloon?

    Oke dus dan zou ik gewoon save moeten zijn want ik heb het wel de eerste anderhalf week save gedaan zeg maar hahah. Maar ik schrok dus toen ik las dat hij pas bij de tweede strip veilig zou zijn als je de pil later hebt genomen op een random dag. Bijna hartverzakking hierzo ;p


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Puellae schreef:
    Ben je al wat gerustgesteld, Saloon?

    Ja gelukkig wel, pfff. Google is niet altijd zo fijn en geruststellend haha.


    Not all treasure is silver and gold, mate.