• Ik vroeg me eigenlijk af wie hier ervaring heeft met tatttoos en piercings.

    Ik wil graag een neuspiercing/navelpiercing en misschien een tattoo, maar mijn moeder is tot nu toe er volledig tegen, omdat als het ontsteekt je een gat krijgt. (mijn zus heeft het een keer ontstoken gehad en heeft nu geen piercing meer maar dichtgegroeit gaatje)

    Hebben jullie wel is een ontstoken piercing of tattoo gehad, of kan dat goed voorkomen worden?
    Of is het echt heel erg pijnlijk als het ontstoken is dat hij eruit moet en dan dichtgroeit?
    Of gaat het gewoon over na een paar weken.

    Want ik zie bijna nooit bij mensen dat het ontsteekt maar dat kan ook aan mij liggen.
    Mijn moeder is huisarts dus zij ziet juist wel vaak bij mensen dat het ontsteekt.
    Ik zou echt graag een piercing willen, en het risico zou ik best willen lopen, maar ben wel benieuwd hoe groot het risico nou echt werkelijk is.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 16:45 ]

    Ik heb een Helix, zoals dat zo mooi genoemd wordt. Het is bij mij nooit gaan ontsteken en ik heb hem er nu al bijna 5 jaar inzitten. Ik heb het gewoon de eerste paar weken schoongemaakt met zout en lauw water en that's it.

    Iemand die ik ken heeft een soort-gelijke piercing laten zetten, maar die is toen wel ontstoken. Geen idee waarom, ik weet niet hoe zij ermee om ging. Ze had continu vleesbultjes achter haar oor. Dus misschien ligt het ook gewoon aan het lichaam, elk lichaam reageert natuurlijk anders. Of ze had het gewoon niet goed schoongemaakt.

    Ik heb jarenlang 2 helix piercings in mijn linkeroor gehad, maar ik heb die er uiteindelijk maar uitgehaald omdat ik ze na 7 jaar aardig zat was. :'D Ik moet toegeven dat ik ze wel mis af en toe. De eerste is toen snel genezen en daar heb ik nooit last van gehad, geloof ik. Ik heb bij de tweede wel nog heel lang irritaties gehad, ook dat ie soms ineens leek te ontsteken maar daarna was het plotseling weer over. Ik heb 'm er daarvoor nooit uit gehaald, maar ik ging het dan verzorgen met van dat spul.
    Toch denk ik dat het wel goedkomt als je de piercing goed blijft verzorgen en er niet met 'vieze' handen aan zit, sowieso in de eerste paar weken/maanden. Voor de rest is het een stukje geluk denk ik. Ik weet namelijke echt niet waarom de eerste geen probleem was bij mij, terwijl de tweede heel lang bloed-irritant is geweest. :')


    Caution first, always.

    Ik heb een lippiercing en de eerste aan dezelfde kant, was toen fout gegaan (ontstoken) het is gewoon normaal geheeld en niets overgebleven. Nu heb ik aan dezelfde kant weer een piercing en heb er niets van gevoel toen hij door het littekenweefsel ging. Dus ligt aan de persoon of het goed gaat of niet met ontstekingen enzo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb zelf een nosstrill piercing en als je het goed schoonhoud gebeurt er niks.

    Ik heb zelf geen piercings (want ik heb een moeder die tegen ongeveer alle vormen van body-mod is en ze gaat me echt steken als ze mijn poging-tot-tunnels ziet haha) maar van mijn vriendinnen met piercings (3 neus, 1 lip, 1 helix, etc) is er volgens mij één keer bij iemand iets gaan ontsteken, maar dat kwam omdat ze er gewoon waardeloos mee om ging. Het ligt heel erg aan hoe snel je zelf geneest volgens mij, de een heeft nou eenmaal meer risico dan de ander.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ja maar als huisarts krijg je ook alleen de slechte gevallen te zien XD. Mensen gaan niet naar de huisarts als alles koek en ei loopt met hun piercing. Da's natuurlijk wel een beetje negativity bias pur sang.
    Ik heb een traguspiercing, op m'n 18de als kerstcadeau gekregen. Als ik afgestudeerd ben neem ik een forward helix. Als ik een piercing neem, koppel ik 'm aan een leuk of epic moment.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb twee tattoo's. Het deatheaters teken uit Harry Potter op mijn linkeronderarm. En op mijn rechteronderarm een gebroken drakenei met 'Valar Dohaeris' uit Game of Thrones. Mijn beste vriendin heeft het andere drakenei met 'Valar Morghulis.'
    Met beide tattoo's geen problemen gehad, hoewel mijn drakenei heel erg jeukte. Denk zelf dat dit komt omdat er kleur in zit. Ben er onwijs blij mee en alweer druk bezig met het plannen en ontwerpen van de volgende tattoo's (:

    Vroeger had ik ook een tepelpiercing, die heel erg uitgroeide en ontzettend vaak achter mijn shirt bleef haken. Heb hem er uiteindelijk maar uitgehaald. En mijn oren hadden ooit tunnels van 18mm maar deze zijn ook weg omdat het me gewoon niet meer zoveel interesseerde ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Heel erg bedankt voor de reacties! Wel fijn om zo ervaringen van anderen te lezen, denk dat ik er wel gewoon voor ga als ik 18 ben!
    Denk dat het dan misschien toch aan de persoon ligt, of het beetje 'geluk'. Maar ik denk dat ik het risico gewoon ga wagen.
    Het lijkt me wel vervelender als een tattoo ontsteekt omdat die echt permanent is. Daar denk ik nog wel gewoon even over na.

    Ik had een helix en dit is wel gaan ontsteken, ook al maakte ik hem goed schoon. Toch kan dat altijd weleens gebeuren want bij veel andere mensen gaat het wel goed.
    Sowieso ontsteekt mijn oor al redelijk snel dus ik denk dat ik gewoon pech heb.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn navelpiercing is nooit ontstoken geweest maar hij is wel uitgegroeid waardoor ik nu een groot gat heb.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb een helix en daar is tot nu toe nog niks mee aan de hand. Even bidden dat dat zo blijft :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Bij mijn tattoeages is ook alles goed gegaan. Zolang je er af blijft als et Gaat jeuken en doet wat ze je uitleggen moet het daar in elk geval goed mee komen (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oh sorry, ik heb trouwens ook twee tattoos en die heb ik zelf gewoon heel goed in de gaten gehouden en schoon gehouden. Daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. ^^ Zoek wel een fatsoenlijke artist.


    Caution first, always.

    Ik heb geen piercings, maar wel een paar grote - en een kleine - tatoeages. Met geen van hen heb ooit een probleem gehad, niet tijdens het genezen noch erna ( wat namelijk wel kan). Goed vet houden de eerste dagen en dagelijks wassen, dat is het belangrijkste. Tegen het jeuken en vervellen kun je niet veel doen, dat hoort er nu eenmaal bij. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eh, ik weet niet of het nog van toepassing is, maar ik heb zelf wel een monroe en ik heb daarvoor nog enkele jaren gewacht. Vanwege dat ik er zeker van wilde zijn dat ik 'm echt wilde. Tevens wilde ik eerst de informatie erover hebben dan 'm klakkeloos erin laten schieten, bij wijze van spreken, want informatie doet 't een boel.
    Als je 'm goed schoonmaakt en verzorgt, zijn er geen problemen met ontstekingen. Die van mij is in ieder geval niet ontstoken. En ga na of je tegen nikkel of andere materialen kan of niet, dat scheelt een boel, anders is 't wel logisch dat 'ie gaat ontsteken als je er niet tegen kan. Zelf gebruik ik doorzichtige, omdat die als 't ware beter zijn voor je dan zo'n stalen ding (is wellicht ook handig voor het dagelijkse leven).

    [ bericht aangepast op 14 jan 2016 - 22:49 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.