• Sorry dat ik alweer jullie hulp vraag betreffende school, maar dit keer is het niet om te zagen, als dat een troost mag zijn. :') Hoe dan ook, sinds dit jaar heb ik vier uur wiskunde per week en ik verveel me letterlijk te pletter. Er is niets waar ik eens goed mijn kop op kan breken (want we hebben tot nu toe gezien: Grafische functies, rationale functies, veeltermfuncties en goniometrie. 3/4 van de leerstof was herhaling van vorig jaar. En nu zijn we bezig met het überspannende "machten met rationale exponenten". Echt een hele uitdaging.) en het enige wat ik tijdens de les zit te doen is met mijn vingers draaien en praten tot de verveling van mijn leerkracht. Nou is het niet dat ik het kan met er niet naar te kijken, maar als je even een half uurtje naar één thema kijkt, kun je het ook we.
          Nu bon, we hebben op ons school enkel de optie moderne talen - wetenschappen en er zijn enkele uren die de school zelf kan invullen. Wij kunnen dus kiezen tussen oftewel een uur Spaans oftewel twee uur wiskunde. Ik heb in het begin van het jaar voor dat Spaans gekozen. Ik vind Spaans ça va leuk, maar ik zou ook kunnen leven zonder en eigenlijk ben ik wel op zoek naar wat uitdaging. Maar langs de andere kant ben ik temidden het eerste trimester van school veranderd, heb ik al zoveel ingehaald dat ik niet weet of ik het wel nog ga zien zitten, alhoewel met mijn vingers draaien nou toch ook niet mijn grootste amusement is.

    Omdat ik maar tot en met vrijdag kan veranderen van klas, vraag ik jullie hulp: Wat zouden jullie in mijn plaats doen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je zit nog in het middelbaar (?) dus ik zou punt 1 nadenken want je hierna wilt doen en bedenken of er tussen je mogelijke opties ergens nog een optie tussen staat waarvoor je veel wiskunde of wetenschappen nodig zou hebben of kunnen gebruiken. (of nu ja; veel Ik zou zeggen: zolang je geen talen gaat doen kan je extra wiskunde in bijna elke richting gebruiken)

    In case dat het geval is niet langer twijfelen en laten veranderen: misschien nu meer werk dan je wilt maar wiskunde is zo'n materie waar je enkel meer vat op kan krijgen door er meer en langer mee bezig te zijn en alles wat je ooit begrepen hebt kan van pas komen (ik studeer boekhouden en zelf in mijn richting heb ik een 'voorsprong' met bepaalde vakken omdat ik wiskundige inzichten heb die anderen niet hebben).

    Als je zeker weet dat je talen wilt gaan doen zou ik waarschijnlijk Spaans laten staan (in case dat de wiskunde zo moeilijk wordt dat je je er plots voor moet dood werken: klinkt overdreven maar het niveau (en vooral het leerstofpakket dat gezien moet worden) van 4 en 6 uur kan belachelijk groot zijn).

    Als je het liever niet wilt verbinden aan je toekomstige studiekeuze zou ik nog steeds zeggen: als je denkt dat je een uitdaging wilt of kan gebruiken: ga er dan voor.


    effort never betrays you