• Ik vroeg me eigenlijk af wie hier ervaring heeft met tatttoos en piercings.

    Ik wil graag een neuspiercing/navelpiercing en misschien een tattoo, maar mijn moeder is tot nu toe er volledig tegen, omdat als het ontsteekt je een gat krijgt. (mijn zus heeft het een keer ontstoken gehad en heeft nu geen piercing meer maar dichtgegroeit gaatje)

    Hebben jullie wel is een ontstoken piercing of tattoo gehad, of kan dat goed voorkomen worden?
    Of is het echt heel erg pijnlijk als het ontstoken is dat hij eruit moet en dan dichtgroeit?
    Of gaat het gewoon over na een paar weken.

    Want ik zie bijna nooit bij mensen dat het ontsteekt maar dat kan ook aan mij liggen.
    Mijn moeder is huisarts dus zij ziet juist wel vaak bij mensen dat het ontsteekt.
    Ik zou echt graag een piercing willen, en het risico zou ik best willen lopen, maar ben wel benieuwd hoe groot het risico nou echt werkelijk is.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 16:45 ]

    Ik heb een tattoo en die moet je de eerste week gewoon goed verzorgen. Het is namelijk gewoon een wond.
    Ik maakte 'm elke dag 2 keer schoon met zeepvrije zeep -ja klinkt gek- en smeerde 'm zo veel als nodig is in met Bepanthen of vaseline. Dat moet je doen zodra je tattoo droog voelt en begint te trekken.

    Heb er geen last van gehad iig.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2016 - 22:43 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Hound schreef:
    Ik heb een tattoo en die moet je de eerste week gewoon goed verzorgen. Het is namelijk gewoon een wond.
    Ik maakte 'm elke dag 2 keer schoon met zeepvrije zeep -ja klinkt gek- en smeerde 'm zo veel als nodig is in met Bepanthen of vaseline. Dat moet je doen zodra je tattoo droog voelt en begint te trekken.

    Heb er geen last van gehad iig.


    Ah okay, heel erg bedankt voor de tip ^^

    Ik heb alleen een industrial, en die was zo binnen zes maanden geheeld. Zolang je het goed schoon houdt loop je geen infecties op.


    United we stand, divided we fall.

    KyloRen schreef:
    Iemand die ik ken heeft een soort-gelijke piercing laten zetten, maar die is toen wel ontstoken. Geen idee waarom, ik weet niet hoe zij ermee om ging. Ze had continu vleesbultjes achter haar oor. Dus misschien ligt het ook gewoon aan het lichaam, elk lichaam reageert natuurlijk anders. Of ze had het gewoon niet goed schoongemaakt.


    Dit heb ik ook, ik heb er een enorme vleesbult aan overgehouden die niet meer vanzelf weggaat. Ik heb hem prima schoon gehouden, maar helaas. Ik heb er ontzettend veel spijt van gehad.

    Ik heb ook een wenkbrauwpiercing en daar heb ik in tien jaar nooit last van gehad. Maar ik laat niks meer in de buurt van kraakbeen gebeuren. :'p

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 9:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.