• hallo mensjes van Q,

    voor een verhaal van mij ( waar ik al 8 jaar aan werk) heb ik wat research nodig in het land van biologie en met name het gedeelte van DNA en mutaties.

    Je hoeft er niet perse biologie voor te bestuderen maar wel het stuk van DNA en mutaties te begrijpen.

    Dus wie kan me uithelpen?

    Groetjes Sharon


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik studeer geen biologie, maar mijn ouders zijn allebei artsen, die kennen alles van biologie. Dus ik kan af en toe wel.een vraag heen en weer gooien, ofzo. Ik weet niet wat je wilt weten


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Het belangrijkste wat ik wil weten is hoelang het duurt voordat een mutatie zich uit, ik heb wel een idee maar ik wil er niet mee gokken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Patholoog studeert volgens mij biologie. Je kan het haar eens vragen? Ik weet niet wat je allemaal moet weten over DNA en mutaties, maar ik weet er een klein beetje over.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Blitzen schreef:
    Het belangrijkste wat ik wil weten is hoelang het duurt voordat een mutatie zich uit, ik heb wel een idee maar ik wil er niet mee gokken


    Innelijk of uitelijk? Mn vader wil her precies weten hahaha hij zegt ook dat zoiets aan de aard van de mutatie is. Zoals een tumorbofzo is ook een mutatie. Moet even wat meer weten ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Innelijk of uitelijk? Mn vader wil her precies weten hahaha hij zegt ook dat zoiets aan de aard van de mutatie is. Zoals een tumorbofzo is ook een mutatie. Moet even wat meer weten ^^


    Beide hahaha

    Als ik het compleet verhaal vertel, verklaard hij me wss voor gek xD

    Het is in ieder geval voor een fantasy/scifi verhaal

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 21:33 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik en Patholoog studeren biologie (: Vraag maar raak!


    What would Emma do?

    Wel aan toevoegen: Ik snap mutaties en DNA, maar officieel krijg ik dat pas volgende semester. Nu hebben we alleen nog maar algemene wetenschappen gekregen. :') Stel je vragen hier en ik zal ze proberen op te lossen, maar het kan zijn dat je het aan Manon moet vragen. Zij zit een jaar verder of zo ongeveer. :'D

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 21:50 ]


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    Ik en Patholoog studeren biologie (: Vraag maar raak!


    Dit kan ik bevestigen. (cat)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dit kan ik bevestigen. (cat)


    Wat vind je hiervan Manon (ik heb de vraag kunnen vinden!)? Klopt het een beetje? :'D

    Ik zie je vraag staan in het topic. Ik denk dat dat zoals Leah zegt inderdaad heel erg afhangt van de soort mutatie. Ik zal even een voorbeeldje geven: Blauwe ogen zijn een mutatie bij mensen en dat zie je al van de geboorte (eventjes het feit dat de oogkleur soms nog verandert negeren), maar als het bijvoorbeeld over een mutatie gaat waardoor je gemakkelijker een tumor groeit, kan dit zich heel laat in je leven manifesteren of zelfs nooit tot uiting komen (niet iedereen die een verhoogde kans op iets heeft, krijgt daar ook mee te maken). Snap je een beetje?

    Edit: dt-fout, dat kan echt niet.(N)

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 21:57 ]


    What would Emma do?

    hahah bedankt dames!

    Hoelang hebben uiterlijke en innerlijke mutaties nodig om zich te kunnen uiten?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Blitzen schreef:
    hahah bedankt dames!

    Hoelang hebben uiterlijke en innerlijke mutaties nodig om zich te kunnen uiten?


    Verschild, denk ik?
    Als het een mutatie is een geslachtscel kan het al tot uiting wanneer het kindje is geboren (oogkleur, haarkleur, huidskleur).


    Seasons will change, but I shall remain

    Pterodactyl schreef:
    (...)

    Wat vind je hiervan Manon (ik heb de vraag kunnen vinden!)? Klopt het een beetje? :'D

    Ik zie je vraag staan in het topic. Ik denk dat dat zoals Leah zegt inderdaad heel erg afhangt van de soort mutatie. Ik zal even een voorbeeldje geven: Blauwe ogen zijn een mutatie bij mensen en dat zie je al van de geboorte (eventjes het feit dat de oogkleur soms nog veranderd negeren), maar als het bijvoorbeeld over een mutatie gaat waardoor je gemakkelijker een tumor groeit, kan dit zich heel laat in je leven manifesteren of zelfs nooit tot uiting komen (niet iedereen die een verhoogde kans op iets heeft, krijgt daar ook mee te maken). Snap je een beetje?


    Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat over de hele lengte van het DNA mutaties kunnen optreden, maar niet de hele lengte van het DNA wordt vertaald. Dus er kunnen mutaties optreden die nooit zichtbaar zijn, maar er kunnen ook mutaties vertaald worden direct nadat ze zijn gemaakt. Het punt is alleen, welk gevolg wil je ervan hebben? Een tumor kan inderdaad lang duren, maar als het gaat om een eiwit, dan kan het ook snel zijn. Maar hierbij zijn er heel veel cellen die die mutatie compenseren. De cel zelf of het immuunsysteem zal de fout in de mutatie merken en de cel zal "zelfmoord" (apoptosis) ondergaan.
    Dus wat precies moet de mutatie tot gevolg hebben?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat over de hele lengte van het DNA mutaties kunnen optreden, maar niet de hele lengte van het DNA wordt vertaald. Dus er kunnen mutaties optreden die nooit zichtbaar zijn, maar er kunnen ook mutaties vertaald worden direct nadat ze zijn gemaakt. Het punt is alleen, welk gevolg wil je ervan hebben? Een tumor kan inderdaad lang duren, maar als het gaat om een eiwit, dan kan het ook snel zijn. Maar hierbij zijn er heel veel cellen die die mutatie compenseren. De cel zelf of het immuunsysteem zal de fout in de mutatie merken en de cel zal "zelfmoord" (apoptosis) ondergaan.
    Dus wat precies moet de mutatie tot gevolg hebben?


    oke verklaar me niet voor gek aub xD
    ik wou een fantasy verhaal opzetten met elven, dwergen, voor mensen: ogen kunnen alle kleuren bevatten (ik weet dat ze dat al doen maar ik bedoel hiermee dat je echt felpaars kunt hebben of geel.)

    De verschillen rassen zijn ontstaan door het knoeien met DNA ( proeven die fout zijn gegaan, onverwachte mutaties etc.) en ik wilde weten hoelang het ongeveer duurt voordat een mutatie zich uit, dan kan ik met de tijdlijn rekening houden.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Is er al wat duidelijkheid, dames?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Oeps, even uit het oog verloren. We zijn beide ook met onze examens bezig. :') Het zal daar een beetje aan liggen.

    Als iemand dwerg of elf wordt door mutaties, is dat normaal gezien al vanaf de geboorte zichtbaar. Ik weet niet of dwergen in jouw verhaal lijken op mensen met dwerggroei, zoals in het echt, of dat je het gewoon kleine mensjes laat zijn. Je kan daar een beetje in spelen. Een baby met dwerggroei in het echt, heeft een relatief normale lengte, maar heeft een groot hoofd en kleine beentjes. Jij kan er zelf bijvoorbeeld voor kiezen om het gewoon meteen een heel erg kleine baby te maken (wat ook logischer zou zijn voor de voortplanting, als dit als een apart 'ras' zou moeten blijven bestaan, want een vrouw met dwerggroei kan volgens mij heel moeilijk een baby op de wereld zetten van normale grootte).
    Dingen zoals puntoren bij elfen (ik weet niet of dat de bedoeling is?) zijn volgens mij meteen zichtbaar van bij de geboorte. Al kan je er wel voor kiezen dat deze spitser en langer worden tijdens het leven, want je oren groeien je hele leven door. De ogen van een baby zijn bij de geboorte heel vaak nog blauw, maar krijgen snel een andere kleur. Ik denk dat je hier een beetje speling hebt in wat je wil doen. Moeten de ouders eerst enkele dagen wachten, of is het meteen zichtbaar dat ze een kindje hebben met een mutatie. Je ogen worden bepaald door het pigment dat je hebt en dat kan er eerst nog even niet zijn, daarom hebben heel veel babies een andere oogkleur bij de geboorte. Als jij wil, kan je mutatie van iets anders afhangen dan het pigment. Ik denk dat dat zelfs het beste zou zijn.


    What would Emma do?