• Hoi,

    ik zit een beetje met een probleem. De laatste tijd zit ik niet echt lekker in mijn vel en begin ik mij steeds eenzamer te voelen. Het begint mij steeds meer op te vallen dat ik altijd de persoon ben die initiatief moet nemen in een vriendschap. Ik moet altijd vragen of iemand iets leuks wilt gaan doen of ik moet altijd een gesprek beginnen, als ik dat niet doe gebeurt er ook gewoon niks. Het lijkt ook wel alsof niemand ook echt interesse toont. Als mijn vrienden problemen hebben ben ik er altijd voor hen, maar nu ik mij niet goed voel lijkt het niemand wat te kunnen interesseren. Mijn beste vriendin is op stage in het buitenland, mijn ouders hebben allebei psychologische problemen en mijn andere vrienden tonen gewoon totaal geen interesse. Ik vind het gewoon lastig omdat het mij nogal onzeker maakt dat ik nooit eens uitgenodigd wordt door iemand of dat niemand een keer een gesprek begint met mij. Ik ben laatst gestopt met mijn studie en werk nu, maar voel me onzekerder en eenzamer dan ooit. Heeft iemand misschien tips?


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Bot gezegd; dat kun je geen vrienden noemen.
    Vrienden horen elkaar op zijn minst te steunen, waarom ben je anders vrienden? Goede communicatie is ook heel belangrijk. Als dat allemaal ontbreekt, heb je niets aan die mensen.
    Mijn tip is om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik zit momenteel ook in die fase dus ik weet dat het lastig is, maar uiteindelijk moet je bepaalde mensen gewoon uit je leven zetten.

    He bah, nee geen tips. :c Maar als je eens wilt praten kun je me altijd een berichtje sturen. Okeoke, ik bedenk me nu net dat dat betekend dat jíj weer de eerste stap zetten moet. Ik ga jou gewoon een berichtje sturen, hahaha. ;P


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zoek nieuwe vrienden meestal komen vrienden uit een onverwacht hoek op plekken dat je niet verwacht en meestal komt het vanzelf vriendschap dus geeft het tijd en zoek nieuwe plaatsen waar er mensen komen maar ga zeker niet naar te grote groep anders is moeilijk start dus begin klein :D

    Ik wens je veel succes
    groetjes bengpeng

    Super vervelend! Maar wel een herkenbare situatie, denk dat iedereen dit moment wel een keer in zijn leven heeft gehad. Niet dat dat het minder vervelend maakt natuurlijk... maar je bent niet alleen <3
    Denk ook dat het beste is om nieuwe vrienden te zoeken, nieuwe hobby starten of club joinen?

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 19:34 ]

    calice schreef:
    Super vervelend! Maar wel een herkenbare situatie, denk dat iedereen dit moment wel een keer in zijn leven heeft gehad. Niet dat dat het minder vervelend maakt natuurlijk... maar je bent niet alleen <3
    Denk ook dat het beste is om nieuwe vrienden te zoeken, nieuwe hobby starten of club joinen?


    16 - 09 - '17

    ElfLord schreef:
    He bah, nee geen tips. :c Maar als je eens wilt praten kun je me altijd een berichtje sturen. Okeoke, ik bedenk me nu net dat dat betekend dat jíj weer de eerste stap zetten moet. Ik ga jou gewoon een berichtje sturen, hahaha. ;P

    Beste reactie ooit ^^

    Ik doe met je mee en stuur je ook een berichtje Elliania (:


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wellicht hebben je vrienden dit niet in de gaten? Ik herken dit namelijk heel erg en heb het een tijdje geleden aangekaart tijdens een (door mij georganiseerd) uitje met mijn vriendinnen. Blijkbaar bedoelden ze het helemaal niet zo en sinds die tijd krijg ik even vaak een spontaan berichtje van als zij van mij krijgen.

    Maar mocht je dit al geprobeerd hebben, dan ben ik het eens met de mensen hierboven; dit zijn geen echte vrienden. Ik vind het zelf moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten, dus daar heb ik verder niet echt een idee voor helaas. ):

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 20:54 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Bah, wat vervelend zeg :c Zelf herken ik dit ook erg.
    Zoals de mensen hierboven zeiden: Dit zijn waarschijnlijk geen echte vrienden.
    Als je wilt, mag je mij pb'en.

    Ik zie trouwens dat je in Rotterdam woont, daar woon ik ook ;P

    calice schreef:
    Super vervelend! Maar wel een herkenbare situatie, denk dat iedereen dit moment wel een keer in zijn leven heeft gehad. Niet dat dat het minder vervelend maakt natuurlijk... maar je bent niet alleen <3
    Denk ook dat het beste is om nieuwe vrienden te zoeken, nieuwe hobby starten of club joinen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Helaas geen tips van mij. Maar zo meteen wel een berichtje dat je hopelijk leuk vind.


    Physics is awesome