• hallo mensjes van Q,

    voor een verhaal van mij ( waar ik al 8 jaar aan werk) heb ik wat research nodig in het land van biologie en met name het gedeelte van DNA en mutaties.

    Je hoeft er niet perse biologie voor te bestuderen maar wel het stuk van DNA en mutaties te begrijpen.

    Dus wie kan me uithelpen?

    Groetjes Sharon


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Pterodactyl schreef:
    Oeps, even uit het oog verloren. We zijn beide ook met onze examens bezig. :') Het zal daar een beetje aan liggen.

    Als iemand dwerg of elf wordt door mutaties, is dat normaal gezien al vanaf de geboorte zichtbaar. Ik weet niet of dwergen in jouw verhaal lijken op mensen met dwerggroei, zoals in het echt, of dat je het gewoon kleine mensjes laat zijn. Je kan daar een beetje in spelen. Een baby met dwerggroei in het echt, heeft een relatief normale lengte, maar heeft een groot hoofd en kleine beentjes. Jij kan er zelf bijvoorbeeld voor kiezen om het gewoon meteen een heel erg kleine baby te maken (wat ook logischer zou zijn voor de voortplanting, als dit als een apart 'ras' zou moeten blijven bestaan, want een vrouw met dwerggroei kan volgens mij heel moeilijk een baby op de wereld zetten van normale grootte).
    Dingen zoals puntoren bij elfen (ik weet niet of dat de bedoeling is?) zijn volgens mij meteen zichtbaar van bij de geboorte. Al kan je er wel voor kiezen dat deze spitser en langer worden tijdens het leven, want je oren groeien je hele leven door. De ogen van een baby zijn bij de geboorte heel vaak nog blauw, maar krijgen snel een andere kleur. Ik denk dat je hier een beetje speling hebt in wat je wil doen. Moeten de ouders eerst enkele dagen wachten, of is het meteen zichtbaar dat ze een kindje hebben met een mutatie. Je ogen worden bepaald door het pigment dat je hebt en dat kan er eerst nog even niet zijn, daarom hebben heel veel babies een andere oogkleur bij de geboorte. Als jij wil, kan je mutatie van iets anders afhangen dan het pigment. Ik denk dat dat zelfs het beste zou zijn.


    Geweldig!! Hier heb ik echt wat aan! Bedankt!

    Ik denk dat ik het sws over een 1000 jaar laat lopen zodat de mutaties echt tot hun recht kunnen komen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als je het een periode van 1000 jaar geeft, kunnen die mutaties inderdaad nog duidelijker worden. (: Het hangt ook een beetje af van hoe groot je begingroep is, of ze kunnen kinderen krijgen met mensen en dergelijke. Als ze een beetje 'zuiver' blijven, zal je zeker een verscherping van de mutaties zien en als ze mengen, gaan ze juist iets minder duidelijk zien (zoals half-elfen bijvoorbeeld, want dat kennen de meesten wel ^^).


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    Als je het een periode van 1000 jaar geeft, kunnen die mutaties inderdaad nog duidelijker worden. (: Het hangt ook een beetje af van hoe groot je begingroep is, of ze kunnen kinderen krijgen met mensen en dergelijke. Als ze een beetje 'zuiver' blijven, zal je zeker een verscherping van de mutaties zien en als ze mengen, gaan ze juist iets minder duidelijk zien (zoals half-elfen bijvoorbeeld, want dat kennen de meesten wel ^^).


    Ja mijn idee was om het verhaal te laten afspelen verder dan het jaar 4000. En vermenging kun je niet helemaal voorkomen denk ik. Maar op die manier kan ik de rassen echt realistisch laten worden.

    Maar dit zou theoretisch gezien echt gebeuren?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ja mijn idee was om het verhaal te laten afspelen verder dan het jaar 4000. En vermenging kun je niet helemaal voorkomen denk ik. Maar op die manier kan ik de rassen echt realistisch laten worden.

    Maar dit zou theoretisch gezien echt gebeuren?


    Wel, als de mutaties allemaal op het menselijke ras gebeuren denk ik het wel. Ik weet niet of je met magische krachten gaat werken (want dan kan uiteraard niet in het echt, maar in een verhaal kan alles, he!), maar in principe kan je deze dingen denk ik wel bereiken door genetische mutaties. Dwerggroei is iets reëel en als je kijkt naar wat ze in de voedingsindustrie allemaal kunnen doen met genetische manipulatie.

    Als je op die 1000 jaar echt heel erg grote veranderingen wil zien, is het misschien een beetje te weinig tijd, maar kleine veranderingen en het ontstaan van een typisch uiterlijk en een degelijke populatie is zeker mogelijk. Dit is bijvoorbeeld de bevolkingsgroei van de mensheid de laatste driehonderd jaar. Je hoeft er natuurlijk geen miljarden te hebben, maar ik wil maar duidelijk maken dat het allemaal snel kan gaan. ^^

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 15:20 ]


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    (...)

    Wel, als de mutaties allemaal op het menselijke ras gebeuren denk ik het wel. Ik weet niet of je met magische krachten gaat werken (want dan kan uiteraard niet in het echt, maar in een verhaal kan alles, he!), maar in principe kan je deze dingen denk ik wel bereiken door genetische mutaties. Dwerggroei is iets reëel en als je kijkt naar wat ze in de voedingsindustrie allemaal kunnen doen met genetische manipulatie.

    Als je op die 1000 jaar echt heel erg grote veranderingen wil zien, is het misschien een beetje te weinig tijd, maar kleine veranderingen en het ontstaan van een typisch uiterlijk en een degelijke populatie is zeker mogelijk. Dit is bijvoorbeeld de bevolkingsgroei van de mensheid de laatste driehonderd jaar. Je hoeft er natuurlijk geen miljarden te hebben, maar ik wil maar duidelijk maken dat het allemaal snel kan gaan. ^^



    I can work with this^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    En ken wel het een en ander over mutaties en dna


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Alle kinderen worden met blauwe ogen geboren, mar die kleur veranderd al snel na de geboorte als die anders is, dus je paarse ogen zou je al vrij snel moeten hebben


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?