• Hoi allemaal,

    Ik vroeg mij af of hier misschien meerdere mensen zijn die ook een burnout hebben / hadden.

    Merk namelijk op best wat onbegrip in mijn omgeving en ik zou er graag eens met iemand met ervaring erover willen praten.

    Mensen vinden het best gek dat als je 22 bent, (maar) 30 uur werkt en nog thuis woont dat je dan een burnout kunt krijgen.

    Regelmatig hoor ik 'hoezo bankhangen je bent jong ga wat doen. Hoezo moe, je bent hartstikke fit en jong' dat is best frustrerend als je naast een niet geheel mee werkend lijf, psychische problemen en dan een burnout hebt.

    Dus heb je dit mee gemaakt, of sta je er open voor dat ik morgen even alles kwijt kan. Laat dan een berichtje achter in dit topic :)

    Fijne avond


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb afgelopen december de de hele maand overspannen thuis gezeten en heb behoorlijk wat onbegrip over me heen gekregen toen..
    Als het oplucht mag je me een bericht sturen (:


    26 - 02 - '16

    Ik heb tegen het randje van een burn out gezeten, enkele jaren terug (gelukkig herkenden mijn ouders de signalen en heb ik op tijd hulp gekregen, in m’n familie is het vaker voorgekomen). Ik heb destijds eigenlijk alleen van wat minder goede vriendinnen onbegrip gekregen, omdat de rest meteen was van: ‘God ja zoals jij iedere minuut rond rent is dat ook niet vreemd’. :W Natuurlijk hielp het ook dat het in mijn omgeving dus al meerdere malen is voorgevallen.


    Ken wel een paar mensen die een burn out hebben/hadden.

    Een paar mensen in mijn familie hebben een burn-out gehad, en zelf ben ik een tijdje neerslachtig geweest (ik zou het zelf niet depressief noemen, meer neerslachtig).
    Daarnaast werk ik nu in een kliniek voor mensen met psychische problemen, dus ik kan denk ik wel wat dingen herkennen :') En inderdaad ook het onbegrip, dat 'mensen die zo jong zijn, toch niks kunnen mankeren'.

    En zelf ga ik op dit moment ook door een lastige fase.

    Misschien kunnen we elkaar wat helpen. Jij mag je verhaal altijd bij mij kwijt, en mocht je daarvoor open staan, kan ik wellicht ook mijn verhaal bij jou kwijt.

    Groetjes:)


    Inspiration can hit you any time

    Stuur maar een berichtje (K)

    Wat een lieve reacties allemaal:$

    Ik ga straks op mijn laptop eens even m'n ei uit typen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Geen burn-out, wel een depressie en wat andere dingen op psychisch gebied niet heel fijn zijn.
    Ik heb gewoon constant het gevoel dat ik me voor alles moet verantwoorden - voor hoge cijfers, voor blij zijn en voor andere dingen 'want dat kan toch helemaal niet als je depressief bent?'


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb zelf nog geen burnout gehad, maar ik ken wel het overweldigende gevoel dat alles even te veel begint te worden en dat je langzaam de grip op alles om je heen lijkt te verliezen.

    Een burnout is zo'n moeilijk concept/begrip omdat het zo persoonlijk is. Er zijn zo veel redenen waarom iemand een burnout kan hebben en ik vind het nogal kortzichtig als mensen dan de opmerking maken 'ja maar jij werkt toch maar x aantal uren hoe kan je dan een burnout hebben'. Soms legt die persoon zo veel druk op zichzelf of doet hij/zij na het werk nog andere dingen waardoor het aanvoelt als een werkweek van 50 uur. Het gaat erom hoe jij je voelt en wanneer jij aangeeft dat het te veel wordt.


    The soul needs autumn.

    Derks schreef:
    Geen burn-out, wel een depressie en wat andere dingen op psychisch gebied niet heel fijn zijn.
    Ik heb gewoon constant het gevoel dat ik me voor alles moet verantwoorden - voor hoge cijfers, voor blij zijn en voor andere dingen 'want dat kan toch helemaal niet als je depressief bent?'

    Zo'n beetje the same hierzo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Grace schreef:
    Ik heb zelf nog geen burnout gehad, maar ik ken wel het overweldigende gevoel dat alles even te veel begint te worden en dat je langzaam de grip op alles om je heen lijkt te verliezen.

    Een burnout is zo'n moeilijk concept/begrip omdat het zo persoonlijk is. Er zijn zo veel redenen waarom iemand een burnout kan hebben en ik vind het nogal kortzichtig als mensen dan de opmerking maken 'ja maar jij werkt toch maar x aantal uren hoe kan je dan een burnout hebben'. Soms legt die persoon zo veel druk op zichzelf of doet hij/zij na het werk nog andere dingen waardoor het aanvoelt als een werkweek van 50 uur. Het gaat erom hoe jij je voelt en wanneer jij aangeeft dat het te veel wordt.


    Precies dit. Ook zeggen ze dit terwijl ze weten wat ik heb mee gemaakt en dat is behoorlijk wat voor mijn leeftijd....

    Fijn om te lezen dat mensen hier ervaring mee hebben en zo open in willen zijn. Ook qua openheid merk ik veel onbegrip. Ik werk met kinderen dus vind het belangrijk dat collega's het weten (klein team) en ook op scouting en mijn vrienden moeten het gewoon weten zodat zij mij kunnen steunen, maar ook weten als ik ineens anders reageer dan normaal en toch hoor ik vaak dat ze dit zo bijzonder vinden.

    Ergens doet dat mij best pijn. Wetend dat velen dit niet kunnen/ willen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan