• Hallo allemaal!
    Ik ben zojuist begonnen met het schrijven met een karakter die een bijzonder verhaal heeft. Ze is in een depressie terecht gekomen en zit in een opvangtehuis. Voor mij is dit een nieuwe uitdaging, want ik wil voor de verandering eens niet proberen het publiek aan het lachen te maken. Het probleem is dat ik nog vrij weinig 'ervaring' heb met depressies. Een van mijn vriendinnen heeft hier wel mee te kampen, maar die praat er liever niet over. Dus ik ben op zoek naar mensen die hun verhaal willen delen met mij. Ik hoop heel erg dat er mensen zijn die mij willen helpen, want het lijkt me heel interessant (misschien niet het juiste woord, maar ik kan niet echt de goede vinden :3) om hier meer over te weten. Ook in verband met school zou dit goed uitkomen! Dus, als er iemand is die een verhaal heeft, een depressie, een eetstoornis of dergelijken, die hij of zij wil delen, dan word ik daar heel gelukkig van. Nou ja... Bewijzen van spreken dan (:

    Ik worstelde sinds mijn 12e al met een depressie. Intussen ben ik 19 en heb ik laatst mijn laatste therapiesessie gehad. Nu ben ik er zo goed als klaar mee (je blijft ups and downs houden natuurlijk) en ook helemaal in staat om erover te praten. Dus als je vragen of zo hebt, mag je altijd bij mij terecht!


    everything, in time

    Ik ben blij om te horen dat je niet meer in die situatie zit, tenminste niet meer zodanig dat je... nou ja, zodanig dat je het zelf een depressie noemt (: Ik neem je aanbod graag aan!

    Ik kamp/kampte al een tijdje met depressie en heb soms ups en down. Ik heb geen problemen mee om er over te praten. Als je vragen hebt mag je ze wel stellen ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Jorah schreef:
    Ik ben blij om te horen dat je niet meer in die situatie zit, tenminste niet meer zodanig dat je... nou ja, zodanig dat je het zelf een depressie noemt (: Ik neem je aanbod graag aan!


    Dank je! Ja het heeft heel wat tijd gekost, maar dan heb je ook wat en ik kan van harte zeggen dat ik gelukkig ben. :Y) Stuur desnoods maar een gb'tje/pb'tje of iets. (:


    everything, in time

    Ik kamp al meer dan twee jaar met ernstige depressie en daarvoor heb ik ook al problemen gehad. Ik zit er nog steeds volledig in, maar ik weet dat het verhaal delen geen kwaad kan, mocht je vragen hebben of iets willen horen mag je mij altijd een berichtje sturen. (:


    The truth is out there.

    Wauw, wat een hulp! Hier ben ik echt heel blij mee jongens, zo kan ik ook de verschillende verhalen met elkaar vergelijken :3

    Een depressie heb ik niet, maar ik ben wel iemand die snel overslaat in haat over zichzelf. (enorme schuld gevoelens) Dan sla ik met een kussen (als ik die bij me heb) of ren hard weg door de woede en omdat ik eruit wil.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Oh trouwens ik weet ook veel over eventuele medicatie en wat het met je doet. Mocht je dat interessant vinden.


    The truth is out there.

    Clarice schreef:
    Ik kamp al meer dan twee jaar met ernstige depressie en daarvoor heb ik ook al problemen gehad. Ik zit er nog steeds volledig in, maar ik weet dat het verhaal delen geen kwaad kan, mocht je vragen hebben of iets willen horen mag je mij altijd een berichtje sturen. (:


    Blijven volhouden! Zoals je misschien al had gezien ben ik al er bijna 8 jaar mee bezig geweest (ik word in december 20), maar het is echt de moeite waard om te blijven vechten. (:
    Van een depressie kom je nooit helemaal af, je blijft ups and downs houden, maar je kunt wel leren hoe je door middel van bepaalde handvatten jezelf door zo'n periode kunt sleuren. (flower)


    everything, in time

    Clarice schreef:
    Oh trouwens ik weet ook veel over eventuele medicatie en wat het met je doet. Mocht je dat interessant vinden.


    Dát is zeker een interessant dingetje! Dank je wel!
    Oké ik ga jullie maar gelijk de eerste vraag sturen, want ik ben heel erg benieuwt naar jullie verhalen.

    Meraki schreef:
    (...)

    Blijven volhouden! Zoals je misschien al had gezien ben ik al er bijna 8 jaar mee bezig geweest (ik word in december 20), maar het is echt de moeite waard om te blijven vechten. (:
    Van een depressie kom je nooit helemaal af, je blijft ups and downs houden, maar je kunt wel leren hoe je door middel van bepaalde handvatten jezelf door zo'n periode kunt sleuren. (flower)


    Klopt. Ik kamp al sinds mijn 12e met depressie maar de afgelopen jaren zijn daar ook suicidale gevoelens bij gekomen. Ik weet precies hoe het moet en werkt, maar op het moment kan ik nog niet het dal uit komen. Ik heb ook al tijden professionele hulp en vele medicijnen gehad. Ik probeer het. (;


    The truth is out there.

    Clarice schreef:
    (...)

    Klopt. Ik kamp al sinds mijn 12e met depressie maar de afgelopen jaren zijn daar ook suicidale gevoelens bij gekomen. Ik weet precies hoe het moet en werkt, maar op het moment kan ik nog niet het dal uit komen. Ik heb ook al tijden professionele hulp en vele medicijnen gehad. Ik probeer het. (;


    Ik vind het naar om te horen dat je hier nog steeds mee zit. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik iets voor je kan betekenen, maar ik denk dat mensen zoals Meraki er voor je zijn. Ik wilde even zeggen dat ik geen medelijden met je heb, maar dat ik wel met je meeleef, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het sterk van je dat je er nog steeds tegen vecht!

    Sinds mijn tiende heb ik dysthymie. Ik ben wel bereid om mijn verhaal te doen. Nu kan ik even niets neerzetten, want ik moet weg.


    26 - 02 - '16

    Clarice schreef:
    (...)

    Klopt. Ik kamp al sinds mijn 12e met depressie maar de afgelopen jaren zijn daar ook suicidale gevoelens bij gekomen. Ik weet precies hoe het moet en werkt, maar op het moment kan ik nog niet het dal uit komen. Ik heb ook al tijden professionele hulp en vele medicijnen gehad. Ik probeer het. (;


    Wat Jorah zegt: je mag altijd bij me terecht met verhalen en/of vragen! Je kunt zoveel hulp krijgen als je wilt, het probleem is dat jijzelf het licht moet zien en de wil moet hebben. Alleen jij kunt de schakel omzetten en daarvoor moet vaak iets gebeuren.


    everything, in time

    Fijn dat je me wilt helpen. Ik stuur je nu alvast een berichtje voor ik het vergeet, maar je moet maar antwoorden wanneer je tijd hebt.

    Dat geld overigens voor jullie allen natuurlijk, als jullie je niet comfortabel voelen bij een vraag of er nu geen tijd/rust voor hebt, moeten jullie dat gewoon even laten weten! Ik ben jullie echt dankbaar, het helpt mij ontzettend en het is natuurlijk voor jullie een stukje persoonlijks dat jullie aan een wildvreemde vertellen (: