• Hoi iedereen!
    Ik had een topic gemaakt over de nieuwe attractie van de Efteling (komt helaas pas in 2017 uit, maar dan nog) en ik zag dat er veel mensen waren met de interesse om nog ééns naar de Efteling te gaan. NS heeft de spoordeelwinkel heeft sowieso een voordelig kaartje om met de trein + bus + entree, ik weet niet wanneer, maar AH komt zeker nog met de tien euro kortingsactie, dus ik denk dat het zeker mogelijk is om met een aantal Quizletters af te spreken. Het fijne van de Efteling is ook dat je niet verplicht bent om in wilde en ruige achtbanen te gaan, vanwege het feit dat je ook nog door het sprookjesbos kan huppelen, of de Laven in het Land van Laaf kan bewonderen. Verder is de Efteling in de zomer ook op tijd gesloten, waardoor iedereen niet te laat naar huis hoeft.

    Waar gaan we naar toe?
    Sprookjespark de Efteling, te Kaatsheuvel. Dit ligt het meest in de buurt van Tilburg, Noord Brabant, Nederland.

    Wanneer willen we dan gaan?
    De data zijn geprikt:
          - Zondag 26 juni
          - Zondag 7 augustus
          - Zondag 21 augustus

    Omdat we natuurlijk al ver vooruit moeten denken, moeten we alvast een datum prikken, alleen heb ik in verband met het weer meerdere data gekozen. Deze hadden alle drie een beschikbaarheid van 84%.
    Als je nu op de "zeker"-lijst wilt, dat geldt dat op het moment dus alleen voor de 26e van juni. Kan je de 26e niet, maar één van de andere twee data wel? Laat jezelf tussen misschien staan, want misschien dat het de 26e niet doorgaat (in verband met weer of andere omstandigheden) en dat laat ik je dat weten en kun je nogmaals aangeven of je wel of niet kan. ^^
    Als je op zeker wilt, zorg er dan voor dat deze datum met man en macht gaat verdedigen. Vraag direct vrij bij je werk of ga nu alvast op zoek naar een vervanger. Bij familieuitjes kun jij nu aangeven dat jij die zondag niet kan. Ik zou het ontzettend jammer vinden als er op het allerlaatst ineens afgezegd zou worden door meer dan de helft die op zeker stond.

    En hoeveel gaat dat dan kosten?
    Een normaal kaartje voor de Efteling kost €36,-. Op internet kan je twee euro korting krijgen waardoor het €34,- wordt. Het is duur, dat weet ik, maar het zijn talloze manieren waarop je een heleboel geld kan besparen:
    Combi-acties (vervoer + entree):
    - Spoordeelwinkel van NS. Is helaas wel alleen voor de Winterefteling, maar misschien dat ze de actie doortrekken naar de "gewone" Efteling.

    Vervoer:
    - Talloze treinkaartjesacties die het hele jaar door wel aanwezig zijn.
    - Ik heb zelf een rijbewijs en kan eventueel wel mensen halen vanaf station Tilburg en naar Efteling brengen. De benzine- en parkeerkosten kunnen we dan delen.

    Entree:
    - De Albert Hein actie waarbij je met een volle spaarkaart €10,- korting krijgt. Is nog niet bezig.
    - Jarigen in één van die maanden kunnen zich aanmelden voor de nieuwsbrief en krijgen op hun verjaardag een actie met het vierde kaartje gratis, dan kun je drie kaartjes verdelen onder vier personen.
    - Groepskorting:
    "Wil je met een groep (minimaal 20 personen) naar de Efteling, dan profiteer je van een aantrekkelijke groepsentreeprijs van € 31,00 p.p.* Hiervoor maken wij graag een reservering voor je.
    * Genoemde prijzen gelden voor volwassenen en zijn geldig t/m 14 februari 2016. Tijdens de zomermaanden geldt een toeslag van € 2,- op de groepstarieven en arrangementen. Voor kinderen gelden andere prijzen"

    - Als laatste wil ik nog even zeggen dat we dit ruim van te voren gaan plannen, dus dat je meer dan genoeg tijd hebt om het geld bij elkaar te sparen.

    Mocht je nog andere kortingsacties weten: laat het even weten. Ik ben bijvoorbeeld niet op de hoogte of er in België acties zijn. Ik weet wel dat er een bus is vanuit Antwerpen, maar ik heb geen idee of je daarbij korting krijgt.




    Gegadigden

    Met een x voor de naam, betekent dat diegene de datumprikker heeft ingevuld, met een - voor de naam, is het nog niet mogelijk om in te vullen

    Zeker:
    x Sofie ~ Loebas ~ 20
          - Omgeving Den Bosch
          - Vervoer: auto
          - Extra: Er kunnen bij mij ook mensen van te voren overnachten, mocht dat handig zijn. Eerste plek (van de vier) is geclaimd door Megan.

    x Megan ~ Stingray ~ 17/18
          - Rotterdam, Zuid-Holland.
          - Vervoer: Het zou super tof zijn als mijn ouders me willen brengen, maar mocht dat niet kunnen dan met de trein! Als er iemand in Zuid-Holland woont en met de auto gaat en iemand mee wilt nemen, ik ga heel graag mee! Vergoeding en veel gezelligheid in ruil daarvoor is of course mogelijk.
          - Extra: liever geen meivakantie. Slaapt 20 op 21 juni bij Sofie.

    x Filiz ~ Dodeka ~ 22
          - Den Haag.
          - Vervoer: Waarschijnlijk met de trein en bus. Ik zou het ook leuk vinden om samen met mensen die ook in Den Haag of daarom heen wonen, samen met de trein en bus te gaan naar de efteling.

    x Wendy ~ Iroquois ~ 19
          - Hillegom (vlakbij Haarlem)
          - Vervoer: trein
          - Extra: Ik ben wel in voor een logeerpartijtje. Ik kan eventueel mensen bij me laten overnachten, maar ik woon niet erg dichtbij de Efteling.

    - Laura ~ Tabai ~ 21
          - IJsselstein, Utrecht
          - Vervoer: Bus, trein of auto.
          - Extra: Oh ik kan dus in principe altijd maar heb voorkeur voor de lente ipv hoogzomer. Beter pretparkweer en minder drukte!

    x Emma ~ De_Krullvis ~ 21/22
          - Omgeving Utrecht
          - Vervoer: trein
          - Extra: Ik vind het zeker gezellig om samen te reizen.

    Lieke ~ Trees ~ 16
          - Amersfoort
          - Vervoer: Trein, zou leuk zijn om samen te reizen met iemand?
          - Extra: verjaardagskorting vanaf 28 juni (maar blijkbaar komt de korting iets eerder?), maar ik weet niet hoe lang ze duren/of het eerder komt dus dat is niet zeker.

    x Stefanie ~ WinchesterDean ~ 23
          - Ninove, Oost-vlaanderen
          - Vervoer: openbaar vervoer, sowieso. Kom vanuit Brussel met de trein de grens over.

    Evelien ~ Knope ~ 20
          - Is al in de Efteling het weekend van 26 juni
          - Vervoer: niet van toepassing


    Misschien:
    - Leah ~ Monesi ~ 15
          - Oost Vlaanderen
          - Vervoer: Trein, most probably
          - Extra: Ik ben uiteraard nog niet zeker dat ik ga kunnen en ik moet het ook nog eens navragen, maar goed.

    x Erica ~ Scandal ~ 22/23
          - Arendonk, provincie Antwerpen, België
          - Vervoer: bus
          - Extra: door de week zou ik het leukste vinden omdat ik dan minder lang op de bus moet zitten. Maar ik weet niet of ik tijdens de week ga kunnen.

    - Kelly ~ JustJake ~ 19
          - Purmerend
          - Vervoer: trein, hoogstwaarschijnlijk. Als ik mijn beste vriendin mee kan sleuren dan waarschijnlijk met de auto.
          - Extra: ik zou eventueel samen willen reizen, met iemand met de auto mee kunnen, maar ik wil wel terug naar huis, het liefste.

    - Laura ~ KyloRen ~ 19/20
          - Hengelo (Overijssel)
          - Vervoer: Waarschijnlijk trein en bus. Maar ik heb ook een rijbewijs dus ik zou ook een auto mee kunnen krijgen.

    Sarah ~ Mommy ~ 18
          - Heerhugowaard (Noord-Holland)
          - Vervoer: Als ik tegen die tijd mijn rijbewijs heb (wat ik toch wel mag hopen) en een auto kan lenen pick ik dappere Noord-Hollanders op die bij me in de auto durven stappen.

    x Lisanne ~ Pontmercy ~ 16/17
          - Rotterrrrrrdam
          - Vervoer: Trein, hoogstwaarschijnlijk

    x Anne ~ GrandR ~ 19/20
          - rond Den Haag
          - Vervoer: waarschijnlijk Trein, hoewel met iemand mee met de auto ook kan natuurlijk
          - Extra: is jarig in juni, voor die korting

    Minke ~ Elouise ~ 17
          - Hengelo (overijssel)
          - Vervoer: Waarschijnlijk met de trein.

    x Anne ~ Seadragon ~ 22
          - Achterhoek
          - Vervoer: Met de trein, tenzij er nog meer mensen bij mij uit de buurt komen, want dan kan ik vragen of ik mijn ouders auto mag lenen en kan ik wellicht wat mensen meenemen.

    - Sarita ~ Froyo ~ 18
          - raamsdonksveer (15 minuten van de Efteling vandaan)
          - Vervoer: auto of bus
          - Extra: er kan misschien een persoon overnachten bij min maar graag in goed overleg.

    Margot ~ Regenboogvis ~ 21
          - Groningen
          - Vervoer: Probs de Trein. Maar ligt eraan wanneer we het plannen - weekendov komt mij het chillst uit, anders betaal ik een godsvermogen om er te komen en dan heb ik nog niet eens een ticket.
          - Extra: Niet per se een overnachting nodig, maar logeerpartijen zijn altijd leuk

    x Lotte ~ Val ~ 21
          - Omgeving Den Bosch/Eindhoven
          - Vervoer: OV waarschijnlijk. Ik heb wel een rijbewijs maar ben een ramp in de auto.

    x Jarne ~ dooddoenervis ~ 16
          - Zeeland
          - Vervoer: Waarschijnlijk met de trein.

    - Anna ~ Dumbledory ~ 19
          - Tussen Alkmaar en Haarlem
          - Vervoer: Ik hoop een auto te kunnen fixen, meestal lukt dat wel want we hebben er twee thuis, maar anders met de trein.

    Cherona ~ SAWFT ~ 23/24
          - Tilburg
          - Vervoer: Bus

    Felicia ~ Helicoprion ~ 19/20
          - Mechelen, gelegen in het pittoreske Belgenlandje
          - Vervoer: auto of trein, hangt van de oudertjes en de weekdag af
          - Extra: Overnachting zou best handig kunnen zijn.

    x Sharon ~ HalfBloodPrince ~ 21
          - Kerkrade-Heerlen
          - Vervoer: wss trein, tenzij iemand me wilt meenemen in de auto haha
          - Extra: Voor misschien een back up zou een slaapplek fijn zijn

    Sophie ~ Literatuur ~ 18
          - Arnhem
          - Vervoer: met de trein waarschijnlijk.

    x Iris ~ Tuena ~ 17/18
          - Rotterdam, Zuid-Holland.
          - Vervoer: In de meivakantie zou het trein worden , maar in de zomervakantie kan ik waarschijnlijk wel een auto lenen. Ik ben al in bezit van een rijbewijs.
          - Extra: Als het in de zomervakantie is en ik ga met de auto , dan kunnen er nog drie anderen bij mij in de auto.

    - Sylvie ~ Uso ~ 21
          - Limburg, België
          - Vervoer: Hopelijk auto

    x Danique ~ SpringBlossom ~ 22/23
          - Harderwijk
          - Vervoer: Waarschijnlijk trein. Ik zou evt. een auto kunnen regelen.

    Marissa ~ ChetUbetcha ~ 17
          - Utrecht
          - Vervoer: trein/bus/ov

    x Celine ~Lutalica ~ 17
          - Heemskerk
          - Vervoer: Auto (als ik mijn moeders auto mag lenen) anders trein/OV
          - Extra: k ga op buitenlandse stage voor 3 maanden (en zit dus in engeland), maar dat betekent dat ik pas na 18/19 juni mee kan naar de efteling
    Ik wil wel samenreizen (als ik ga rijden kunnen er 3 mensen mee rijden.)

    Melissa ~ Josiah ~ 13
          - Je kan het practisch Amsterdam noemen.
          - Vervoer: Openbaar Vervoer

    x Daniela ~ Kanda ~ 23/24
          - Nijmegen
          - Vervoer: trein

    x Chloë ~ Sempre ~ 20/21
          - Eindhoven of Maastricht
          - Vervoer: Trein of auto
          - Extra: Ik heb 6 AH efteling kortingdingetjes, misschien kunnen we die gebruiken?

    Irma ~ tubbietoost ~ 23
          - Roermond
          - Vervoer: Trein of auto (ligt aan de openingstijden van het park)


    Als je interesse hebt, kun je dat dan even dit formuliertje invullen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Waar je vandaan komt: Dit hoeft niet specifiek, ik geef ook aan dat ik uit de omgeving van Den Bosch kom
    Met wat voor vervoer je zal reizen:
    Extra: Heb je nog extra opmerkingen, zoals overnachting nodig?


    Gelieve zo snel mogelijk wijzigingen doorgeven! ^^



    Als iets niet duidelijk is, vraag het! ^^

    [ bericht aangepast op 12 april 2016 - 22:20 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    dooddoenervis schreef:
    Als we met +20 zeker zijn zou ik toch wel de groepskorting overwegen.

    Moeten we wel allemaal volwassen zijn..


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    dooddoenervis schreef:
    Als we met +20 zeker zijn zou ik toch wel de groepskorting overwegen.


    We zitten nu net aan 10 met Kelly er bij (yay), ik acht de kans niet al te groot :3
    Oh en ik ben niet volwassen dus ik val af van die lijst voor groepskorting.

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 17:47 ]

    JustJake schreef:
    (...)
    Wel slim als ik even de reis er bij zet:

    Ik reis vanuit Purmerend Overwhere met de bus > Amsterdam CS > IC naar 's Hertogenbosch > Bus naar Efteling Kaatsheuvel.

    Ik ben heel erg bang om te verdwalen, dus als iemand me in Amsterdam zou kunnen opvangen zou dat prettig zijn c:

    Ik ging er trouwens van uit dat we ongeveer rond 11 uur spreken? Er staat namelijk nergens een tijd, of ik ben scheel, hahah.

    EDIT: Blijkbaar verschilt het elke dag weer, MAAR het is wel telkens via Amsterdam CS!

    Ik wil eigenlijk om half elf gaan afspreken. Zodat we om elf uur 300% zeker weten de Efteling in kunnen.
    Maar ik ga er nog wat over plaatsen later deze week. (Morgen hopelijk.)

    En Jarne; die groepskorting is niet rendabel voor de mensen die een AH-kaartje nemen. Want het wordt dan 33 euro pp. AH-kaartje is 27,50 (geloof ik).
    Oh, en ik neem even aan dat volwassenen gelden alsin een volwassenkaartje (geloof v. a. 12 jaar. Maar dat zal ik morgen ook wel even nazoeken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:
    (...)
    Ik wil eigenlijk om half elf gaan afspreken. Zodat we om elf uur 300% zeker weten de Efteling in kunnen.
    Maar ik ga er nog wat over plaatsen later deze week. (Morgen hopelijk.)

    En Jarne; die groepskorting is niet rendabel voor de mensen die een AH-kaartje nemen. Want het wordt dan 33 euro pp. AH-kaartje is 27,50 (geloof ik).
    Oh, en ik neem even aan dat volwassenen gelden alsin een volwassenkaartje (geloof v. a. 12 jaar. Maar dat zal ik morgen ook wel even nazoeken.


    Ik denk dat je echt beter 11 uur kunt doen...
    Ik weet echt nog niet zeker of ik kom hoor, het is echt heel veel reizen en ik moet, als we half elf afspreken dan ook super vroeg op... Als het nou een week later was had ik het helemaal geen probleem gevonden, maar het is ook zo dat ik eerst dacht dat dit ook al in de vakantie zou zijn. Nou mooi niet dus... :c


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    JustJake schreef:
    (...)

    Ik denk dat je echt beter 11 uur kunt doen...
    Ik weet echt nog niet zeker of ik kom hoor, het is echt heel veel reizen en ik moet, als we half elf afspreken dan ook super vroeg op... Als het nou een week later was had ik het helemaal geen probleem gevonden, maar het is ook zo dat ik eerst dacht dat dit ook al in de vakantie zou zijn. Nou mooi niet dus... :c

    Ik kan natuurlijk niet aan iedereens wensen voldoen hè? En er stond ook heel duidelijk in de titel dat het in het voorjaar of in de zomer zou zijn.
    En zoals ik al zei: ik ga nog kijken wat het beste uitkomt. Dus eventjes geduld alsjeblieft.


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:
    (...)
    Ik kan natuurlijk niet aan iedereens wensen voldoen hè? En er stond ook heel duidelijk in de titel dat het in het voorjaar of in de zomer zou zijn.
    En zoals ik al zei: ik ga nog kijken wat het beste uitkomt. Dus eventjes geduld alsjeblieft.


    Nou weet je, nou hoeft t al helemaal niet meer denk ik. Ik heb gewn geduld, maar als ik niet eens dit kan zeggen...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    JustJake schreef:
    (...)

    Nou weet je, nou hoeft t al helemaal niet meer denk ik. Ik heb gewn geduld, maar als ik niet eens dit kan zeggen...

    Alright, sorry. Zo bedoelde ik het helemaal niet. Het is meer dat je het de vorige keer ook al zei toen we de datum hadden geprikt en ik snap dat je het vervelend vindt, want ik zou ook graag willen dat je erbij komt (the more, the merrier).
    En ik had een beetje zoiets van: ik snap dat het niet goed uitkomt, maar dit zijn gewoon de data die geprikt zijn.
    Dus het is niet vervelend vanuit mij bedoeld, maar het kwam gewoon heel verkeerd over omdat je al gezegd had dat datum verkeerd was. Ik meen als ik zeg dat ik ga kijken wat het handigste is (ook ivm met de bus enzo). Ik kom namelijk ook nog langs DB en als ik niet meer mensen bij thuis te slapen krijg, dan kan ik je bijvoorbeeld daar oppikken c:
    Hoef je ook niet in zo'n overvolle bus ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:
    (...)
    Alright, sorry. Zo bedoelde ik het helemaal niet. Het is meer dat je het de vorige keer ook al zei toen we de datum hadden geprikt en ik snap dat je het vervelend vindt, want ik zou ook graag willen dat je erbij komt (the more, the merrier).
    En ik had een beetje zoiets van: ik snap dat het niet goed uitkomt, maar dit zijn gewoon de data die geprikt zijn.
    Dus het is niet vervelend vanuit mij bedoeld, maar het kwam gewoon heel verkeerd over omdat je al gezegd had dat datum verkeerd was. Ik meen als ik zeg dat ik ga kijken wat het handigste is (ook ivm met de bus enzo). Ik kom namelijk ook nog langs DB en als ik niet meer mensen bij thuis te slapen krijg, dan kan ik je bijvoorbeeld daar oppikken c:
    Hoef je ook niet in zo'n overvolle bus ^^


    Nou het is gewoon dat ik heel graag wil, maar ik weet dat zo een dag als dat veel prikkels binnen zal krijgen en dat ik de volgende dag gewoon geen zin ga hebben in stage, omdat ik zo vroeg op moet. Daarom herhaal ik het telkens, omdat het mij dwars zit. Helemaal niet om je dwars te zitten of shit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    JustJake schreef:
    (...)

    Ik denk dat je echt beter 11 uur kunt doen...
    Ik weet echt nog niet zeker of ik kom hoor, het is echt heel veel reizen en ik moet, als we half elf afspreken dan ook super vroeg op... Als het nou een week later was had ik het helemaal geen probleem gevonden, maar het is ook zo dat ik eerst dacht dat dit ook al in de vakantie zou zijn. Nou mooi niet dus... :c


    Zou je dan niet zelf iets later kunnen komen? Dat we afspreken bij een bepaalde attractie om een bepaalde tijd. Desnoods wachten 1 of 2 je op en kom je dan naar de groep?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oja KyloRen = Krolock
    Ik laat mezelf nog op misschien staan, excusesss

    Krolock schreef:
    Oja KyloRen = Krolock
    Ik laat mezelf nog op misschien staan, excusesss


    Geen droomvlucht? :c

    Okay, laatste kans, als iemand nog 10 euro korting wil, voor het weekend even wat laten weten dan koop ik een kaartje voor je!

    Trees schreef:
    (...)

    Geen droomvlucht? :c

    Misschien! D:
    Kans is wel groot though :Y)

    [ bericht aangepast op 20 april 2016 - 20:21 ]

    Door de groepsretours via de NS dalen de kosten voor mij aanzienlijk, dus misschien dat ik wel kan komen!
    Zijn er mensen die daar ook interesse voor hebben? Je kunt hier informatie vinden. Als ik negen mensen kan vinden die ook met de trein gaan, dan kost het me namelijk 7 euro in plaats van 44 euro. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik meld me bij deze helemaal af voor deze meeting. Geef liever geen uitleg hiervoor. Ik kom gewoon niet.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.