• SPOILER ALERT!

    Dit topic is voor iedereen die de film al gezien heeft en net zo'n fan is als ik (of kritiek heeft, net als ik).

    Ik vond het echt een goede afsluiter van de reeks! Ik was teleurgesteld in het vierde deel, maar deze sluit weer goed aan op het derde deel en dat is superchill. Het verhaal is sterk, Salazar is as creepy as awesome, en ik kan nu eindelijk het hele verhaal tussen Elizabeth en Will afsluiten (kippenvelmomentje aan het einde). Ik was alleen totáál geen fan van Carina Smyth. Er was gewoon geen chemie tussen haar en Henry en ik vond haar vooral een betweter. Ze was niet leuk en lief, maar ze was ook niet echt stoer; ze wist het gewoon altijd beter en er zat voor mijn gevoel vrijwel geen emotie in haar. Ook de opbouw van de romance tussen haar en Henry was echt niet goed.
    Maar, over all ben ik ontzettend tevreden met dit laatste deel! Wat jullie?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vond de film eigenlijk in alles nét niet. De verhaallijn vond ik een herhaling van alles wat al is geweest, net zoals dat ik Salazar ook een soort Davy Jones/Barbossa in het eerste deel vond maar dan op zijn eigen manier met zijn eigen trekjes. Laat me niet beginnen over het Carina en Barbossa verhaal, dat was echt te cliché. Ik was ook van mening dat ze met Henry Turner echt zooooveeeel meer hadden kunnen doen. Wat postieve dingen aan de film:
    - Barbossa being epic as usual
    - Will & Elizabeth yasss
    - een stukje verleden van Jack
    Ik heb met plezier gekeken, maar vond 'm niet fantastisch. De scene met die gespleten zee was voor mij echt too much tho


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Sobral schreef:
    Ik vond de film eigenlijk in alles nét niet. De verhaallijn vond ik een herhaling van alles wat al is geweest, net zoals dat ik Salazar ook een soort Davy Jones/Barbossa in het eerste deel vond maar dan op zijn eigen manier met zijn eigen trekjes. Laat me niet beginnen over het Carina en Barbossa verhaal, dat was echt te cliché. Ik was ook van mening dat ze met Henry Turner echt zooooveeeel meer hadden kunnen doen. Wat postieve dingen aan de film:
    - Barbossa being epic as usual
    - Will & Elizabeth yasss
    - een stukje verleden van Jack
    Ik heb met plezier gekeken, maar vond 'm niet fantastisch. De scene met die gespleten zee was voor mij echt too much tho


    Ik snap wel wat je bedoelt, al vind ik zelf de film wel gewoon heel leuk. Maar ik vond de opbouw van de personages gewoon wat zwakjes. Will was van een beetje een sukkeltje naar een awesome piraat, Elizabeth groeide van een damsel in distress naar een stoere vrouw... En in dit deel was Henry gewoon een beetje een lieve, maar stoere en rebelse jongen, en Carina was een betweter. En dat bleven ze, vanaf begin tot eind. Dat was opzich wel jammer. En inderdaad, het was wel héél toevallig dat Barbossa de vader van Carina bleek te zijn, en toen hij zijn leven voor haar gaf, voelde dat ook behoorlijk geforceerd; ze hadden helemaal geen intieme band-opbouwende momentjes gehad samen. Maar toch; ik vond het wel een vette film!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vond de film echt megageweldig!


    16 - 09 - '17

    Ben er twee keer naartoe geweest. (cat)

    Sobral schreef:
    Ik vond de film eigenlijk in alles nét niet. De verhaallijn vond ik een herhaling van alles wat al is geweest, net zoals dat ik Salazar ook een soort Davy Jones/Barbossa in het eerste deel vond maar dan op zijn eigen manier met zijn eigen trekjes. Laat me niet beginnen over het Carina en Barbossa verhaal, dat was echt te cliché. Ik was ook van mening dat ze met Henry Turner echt zooooveeeel meer hadden kunnen doen. Wat postieve dingen aan de film:
    - Barbossa being epic as usual
    - Will & Elizabeth yasss
    - een stukje verleden van Jack
    Ik heb met plezier gekeken, maar vond 'm niet fantastisch. De scene met die gespleten zee was voor mij echt too much tho

    Ja mee eens! De eerste twee films vond ik echt heel grappig, om deze heb ik niet heel erg kunnen lachen. T had een net wat te hoog fantasie-gehalte.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja mee eens! De eerste twee films vond ik echt heel grappig, om deze heb ik niet heel erg kunnen lachen. T had een net wat te hoog fantasie-gehalte.


    Maar dat hadden de tweede en derde ook :p


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zijn dr trouwens nog slimmeriken die niet tot het einde zijn blijven zitten en dit durven op te biechten, haha?
    Die scène zei weer alsof ze volgend jaar (of het jaar daarop) wéér met een nieuw deel zouden komen. (Wat ik totaal niet erg vind :3333)


    Deep inside, I've never felt alive

    Wilberforce schreef:
    Zijn dr trouwens nog slimmeriken die niet tot het einde zijn blijven zitten en dit durven op te biechten, haha?
    Die scène zei weer alsof ze volgend jaar (of het jaar daarop) wéér met een nieuw deel zouden komen. (Wat ik totaal niet erg vind :3333)


    Omg wat wat wat


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Neeeeheeeeh. Ik vond hem vies tegenvallen. Zo had ik het achtergrondverhaal van kapitein Salazar echt wel spannender verwacht. De film was echt énorm voorspelbaar. (no_chears)


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Neeeeheeeeh. Ik vond hem vies tegenvallen. Zo had ik het achtergrondverhaal van kapitein Salazar echt wel spannender verwacht. De film was echt énorm voorspelbaar. (no_chears)


    Jaa dat is waar. Ik had ook verwacht dat er een betere reden was waarom hij zo graag wraak wilde nemen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wilberforce schreef:
    Zijn dr trouwens nog slimmeriken die niet tot het einde zijn blijven zitten en dit durven op te biechten, haha?
    Die scène zei weer alsof ze volgend jaar (of het jaar daarop) wéér met een nieuw deel zouden komen. (Wat ik totaal niet erg vind :3333)


    Whut? Na de credits?


    16 - 09 - '17

    Wilberforce schreef:
    Zijn dr trouwens nog slimmeriken die niet tot het einde zijn blijven zitten en dit durven op te biechten, haha?
    Die scène zei weer alsof ze volgend jaar (of het jaar daarop) wéér met een nieuw deel zouden komen. (Wat ik totaal niet erg vind :3333)


    Ik heb 'm toch gezien! Belooft inderdaad eigenlijk nog een deel! ^^ Maar ik vraag me wel af wat ze in hemelsnaam kunnen laten gebeuren, nu alle vloeken opgeheven zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ik zit nu in de bios, aaaah finally


    LaAt ZiEn WiE jE bENt