• HARRY POTTER THEMAWEDSTRIJD • HOUSE CUP

    Lees eerst alles goed door voordat je - je aanmeld!









    ALGEMENE INFORMATIE
    - De bedoeling van de wedstrijd is om House Points te verzamelen, waardoor je de House Cup kan winnen voor je afdeling
    - Deze wedstrijd bevat acht rondes
    - Deze acht rondes staan voor S.L.I.J.M.B.A.L.
    - Elke ronde wordt dan ook beoordeeld zoals S.L.I.J.M.B.A.L.len, denk bijvoorbeeld aan de U van Uitmuntend, enzovoort
    - Tussen de rondes door wordt Quidditch, duelleren en andere activiteiten georganiseerd, ook hier kan je House Points mee verdienen
    - Er is plaats voor twintig deelnemers en vijf reserves, kan oplopen bij veel interesse
    - Deze wedstrijd wordt georganiseerd door Sylvie en Sharon, wij zoeken verder geen hulp

    De story Neem hier een abbo op.


    REGELS
    - De huisregels van Quizlet
    - Denk goed na voordat je meedoet, wij moeten op je kunnen rekenen
    - Iedereen is aardig tegen elkaar, je geeft geen afbrekende kritiek
    - Je doet actief mee, zo blijft het voor iedereen fijn
    - Niet reageren betekent een waarschuwing van ons krijgen, met eventuele gevolgen
    - Opdrachten worden steeds doorgestuurd naar beide organisators via privé bericht


    AANMELDEN
    Het aanmelden voor deze wedstrijd gebeurt op een simpele manier. Je vult onderstaand invullijstje in en deelt het in het topic. Probeer zo volledig mogelijk te zijn, zodat we niet telkens achter je aan moeten lopen als er iets niet ingevuld is.
    Let wel op dat wij enorm streng zijn over de activiteit van de deelnemers, wij willen enthousiaste deelnemers die zeker weten dat ze hier tijd voor hebben en kunnen maken. Wij zouden het enorm jammer vinden als iemand uit de wedstrijd stapt, want dat kan de hele wedstrijd overhoop gooien. Daarom willen we jullie enorm op het hart drukken dat het heel erg belangrijk is dat je zeker moet zijn voordat je deelneemt. Neem dus eerst goed de tijd om na te denken, voordat je – je werkelijk aanmeld voor deze wedstrijd.

    Invullijstje deelname:
    Naam/bijnaam/schuilnaam:
    Afdeling:
    Wil je captain van je afdeling zijn?:
    Welke positie wil je bij Quidditch?:
    Wil je captain van je Quidditchteam zijn?:


    OPDRACHTEN
    - Opdracht één: S – Vrije opdracht – House pride

    De eerste opdracht is al meteen een vrije opdracht. Het is de bedoeling dat jullie in een groepsopdracht jullie trots voor je afdeling laten zien, op welke manier dan ook. Je bent volledig vrij in wat je kiest of doet, maar zorg dat je trots duidelijk is en probeer overeen te komen. Het zou ook fijn zijn als je werkelijk moeite zou doen en dus bijvoorbeeld niet afkomt met een quiz dat maar vijf simpele vragen bevat.

    Voorwaarden: Geen
    Deadline: Zondag 24 januari 2016, 23:59
    Deadline uitstel: Woensdag 27 januari 2016, 23:59


    - Opdracht twee: L – One Shot
    In de tweede opdracht is het de bedoeling dat jullie een one shot gaan schrijven. Ditmaal doen jullie dit gewoon individueel. De one shot moet gaan over een simpele schooldag op Hogwarts. Je mag vanuit jezelf of een bepaald character schrijven.

    Voorwaarden: Minimum 500 woorden, maximum 1500 woorden.
    Deadline: Zondag 7 februari 2016, 23:59
    Deadline uitstel: Woensdag 10 februari 2016, 23:59


    - Opdracht drie: I – Lijstje
    - Opdracht vier: J – Vrije opdracht
    - Opdracht vijf: M – Quiz
    - Opdracht zes: B – Gedicht
    - Opdracht zeven: A – Vrije opdracht
    - Opdracht acht: L – Creatieve opdracht (tekenen, foto bewerken, cover, filmpje, …)


    HOUSE POINTS
    HOUSE POINTS WINNEN
    - Je aan de regels houden
    - Opdracht op tijd inleveren
    - Quidditch winnen
    - Duel winnen
    - Quotes raden winnen
    - Voldoende score behalen
    + 10 House Points
    + 75 House Points
    + 50 House Points
    + 35 House Points
    + 20 House Points
    + Kijk verder bij scores

    HOUSE POINTS VERLIEZEN
    - Niet aan de regels houden
    - Opdracht niet op tijd inleveren
    - Quidditch verliezen
    - Duel verliezen
    - Quotes raden verliezen
    - Onvoldoende score behalen
    - 20 House Points
    - 90 House Points
    - 25 House Points
    - 15 House Points
    - 10 House Points
    - Kijk verder bij scores


    SCORES
    VOLDOENDES
    - U - Uitmuntend
    - B - Boven Verwachting
    - A - Acceptabel
    + 500 House Points
    + 400 House Points
    + 300 House Points

    ONVOLDOENDES
    - S - Slecht
    - D - Dieptreurig
    - Z - Zwakzinnig
    - 300 House Points
    - 400 House Points
    - 500 House Points


    PRIJZEN
    Wij geven helaas geen credits weg, maar willen sowieso wel de eer geven! Daarbij kan de winnende afdeling een leuke mogelijkheid krijgen.
    De afdeling die de House Cup wint, krijgt de mogelijkheid om een eigen rol te maken (één rol per deelnemer binnen de winnende afdeling), die wij in onze Harry Potter story zullen verwerken. Je bent dit echter niet verplicht.


    ACTIVITEITEN
    Duelleren
    Tussen de opdrachten door noemen we twee Houses, jullie kiezen iemand die gaat duelleren. Er zijn max. drie rondes en per ronde moeten de duelleerders uitleggen welke spreuk ze kiezen en waarom. Doorgeven zal via pb gebeuren.

    Quotes
    Wij delen quotes en jullie moeten raden door wie het gezegd werd in de boeken en/of films.

    Quidditch
    We zeggen Quaffle en de eerste jager die reageert mag theoretisch proberen scoren. Jagers geven via pb door - door welke hoepel ze scoren. Keepers geven via pb door welke hoepel ze verdedigen.

    Als de Bludger eruit komt, reageren de Beaters met Hit! en kiezen wie ze van het andere team willen uitschakelen. De andere teamleden kiezen iemand uit die ze willen verdedigen. Doorgeven zal via pb gebeuren.

    Bij de Snitch mogen alleen de Seekers reageren met Catch! De Seeker van het desbetreffende House heeft dan de Quidditch wedstrijd gewonnen


    JURYLEDEN EN DEELNEMERS
    JURYLEDEN
    HalfBloodPrince - Sharon
    Reigns - Sylvie


    DEELNEMERS

    GRYFFINDOR: -380 House Points
    Anaklysmos - Meike - Chaser
    Sensate - Malec - Keeper Uitstel Ingeleverd

    RAVENCLAW: 470 House Points
    xlunalovegood - Anne - Seeker Ingeleverd
    SecondStar - Danique - Chaser

    HUFFLEPUFF: 255 House Points
    JamesPotter - Femke - Chaser Uitstel Ingeleverd
    GeekWithMe - Femke - Chaser Ingeleverd - te laat

    SLYTHERIN: 585 House Points
    ProngsPotter - Froukje - Seeker Ingeleverd
    Robind19 - Robin Tigrisblack - Chaser Uitstel


    [ bericht aangepast op 17 jan 2016 - 17:57 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 feb 2016 - 0:08 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Reigns schreef:
    "You sort of start thinking anything’s possible if you’ve got enough nerve."


    Oewhhhhh die ken ik!!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Reigns schreef:
    "You sort of start thinking anything’s possible if you’ve got enough nerve."


    GINNY!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    GINNY!


    Correct!


    16 - 09 - '17

    Pfoefh, dat was echt irritant. Hij lag op het puntje van mijn tong, maar ik wist het neeeeet niet. En toch weer wel :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Hermelien16 is nu xlunalovegood


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    Eerlijk gezegd vinden we het best wel jammer dat er zoveel mensen zijn die niet op tijd inleveren, zelfs degene met uitstel. Als er een bepaalde reden is waarom je niet kan inleveren, dan kan je die gewoon melden, zelfs via pb als je het niet openbaar wil delen. Op deze manier is het eigenlijk niet meer zo fijn om ons in te zetten voor deze wedstrijd, ik hoop dat jullie dat begrijpen?


    16 - 09 - '17

    We hebben nog tot vanavond toch?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    We hebben nog tot vanavond toch?


    Klopt, maar het was bij de vorige opdracht ook al van dat.


    16 - 09 - '17

    Ik ben net klaar

    MEDEDELING: Sharon en ik hebben al een paar keer met elkaar zitten praten. Vandaag zijn we uiteindelijk tot een besluit gekomen. We gaan stoppen met deze wedstrijd. Jullie krijgen wel nog de beoordelingen van de laatste opdracht en daar stopt het dan. In ieder geval al hartelijk bedankt dat jullie meededen aan deze wedstrijd!


    16 - 09 - '17

    Dit vind Ik pwrsoonlijk jammer. Want de wedstrijd leek me erg leuk, en dit vond ik zeker ook. Ik respecter echter wel jullie besluit natuurlijk, Al is het jammer als jullie het alleen zouden doen vanwege het last minute inleveren. Ik snap dat dat niet leuk is voor jullie, maar toch. Zelf persoonlijk deed Ik dat echt niet on purpose. Ik een gewoon erg nipt met deadlines de laatste tijd.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Reigns schreef:
    MEDEDELING: Sharon en ik hebben al een paar keer met elkaar zitten praten. Vandaag zijn we uiteindelijk tot een besluit gekomen. We gaan stoppen met deze wedstrijd. Jullie krijgen wel nog de beoordelingen van de laatste opdracht en daar stopt het dan. In ieder geval al hartelijk bedankt dat jullie meededen aan deze wedstrijd!


    Dat is jammer, maar te begrijpen. Wel fijn dat jullie de beoordelingen nog online zetten(: bedankt voor het organiseren van deze wedstrijd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Och, wat jammer! Maar ik begrijp het wel. Toch heel erg bedankt voor het idee en het organiseren (:


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Bedankt iedereen!


    16 - 09 - '17

    De beoordelingen van opdracht 2


    Totale score:

    Gryffindor: 295 Housepoints


    -90 wegens niet inleveren van één opdracht.
    +75 voor het inleveren van één opdracht
    +10 voor het houden aan de regels

    Ravenclaw: 295 Housepoints

    -90 wegens niet inleveren van één opdracht.
    +75 voor het inleveren van één opdracht
    +10 voor het houden aan de regels


    Hufflepuff: 315 Housepoints
    -90 wegens niet inleveren van één opdracht.
    +75 voor het inleveren van één opdracht
    +10 voor het houden aan de regels
    + 20 voor het juist raden van een quote


    Slytherin: 325 Housepoints

    -90 wegens niet inleveren van één opdracht.
    +75 voor het inleveren van één opdracht
    +10 voor het houden aan de regels
    + 40 voor het juist raden van quotes


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."