• Net zag ik op YT verschillende filmpjes van Buzzfeed over aseksualiteit en daarin kwam meermaals in voor dat meerdere mensen aseksueel zijn, maar ik ben nog "nooit" iemand tegen gekomen. En daarmee bedoel ik dan iemand die ik kende en die er voor uit kwam op die manier. Dus, mijn vraag is, zijn er mensen hier aseksueel of demi-seksueel of ergens in dat spectrum? Of kennen jullie iemand die het is? En wat zijn jullie gedachten over aseksualiteit?
    En wat is jullie seksualiteit?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb geen idee wat ik ben. Maar een lekker wijf of knappe gozer kijk ik wel even na. Betekend vast niet dat ik direct op beide geslachten val. Maar het interesseert me ook echt geen ene reet wat ik ben. Mocht ik ooit écht verliefd worden (en niet van die crushes zoals ik altijd wel heb, lololololol) dan merk ik vanzelf wel of het op een dude of dudette zal zijn en zelfs dan boeit het me niet wat ik precies ben. x) hahaha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben gewoon heteroseksueel, denk ik

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 21:14 ]


    26 - 02 - '16

    *raises hand as high as possible in the sky*
    Vragen mogen altijd komen hoor! Praten erover doet mij namelijk heel goed (A)
    ik ben biromantisch en aseksueel. En ik ben er trots om. (:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    FOxlove schreef:
    *raises hand as high as possible in the sky*
    Vragen mogen altijd komen hoor! Praten erover doet mij namelijk heel goed (A)
    ik ben biromantisch en aseksueel. En ik ben er trots op. (:


    oh oeps, sorry :$

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 21:16 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Een goede vriendin van me is ace. ^^ Tijdens schoolkampen was zij altijd een van de weinigen die geen rare romantische kriebels kreeg en ons uitlachte om ons hormonale gedrag. :'D

    Zelf ben ik - naar mijn weten - honderd procent bi op alle vlakken, zei het met een soort rare vlagen van geslachtspreferentie.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb lange tijd gezegd "ik ben heteroseksueel!" maar als ik heel eerlijk ben weet ik niet wat ik ben. Ik val op wie ik val. Ik voel me hoe ik me voel. Wat het uiteindelijk wordt weet ik niet, maar ik sluit nog niets uit.

    Ik ken eigenlijk niemand die ace of demi is.


    Queer zijn is gewoon alles

    FOxlove schreef:
    *raises hand as high as possible in the sky*
    Vragen mogen altijd komen hoor! Praten erover doet mij namelijk heel goed (A)
    ik ben bipanromantisch en aseksueel. En ik ben er trots om. (:


    Because I love him, do I need another reason?

    Ik weet het niet. Ik denk gewoon hetero maar eigenlijk maakt het mij niet uit. Op dit moment heb ik een vriend waar ik gelukkig mee ben dus het zal wel goed zijn,


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik snap de helft van wat jullie zeggen zelfs niet. Verder val ik enkel op jongens, geloof ik.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Zelf ben ik gewoon biseksueel, maar dat ga ik niet direct vertellen. Als men er alleen naar vraagt zeg ik het eerlijk. Het is geen geheim ofzo, and if they don't accept me for who I am, then they can kiss my ass.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wasikowska schreef:
    Ik snap de helft van wat jullie zeggen zelfs niet. Verder val ik enkel op jongens, geloof ik.


    Dit. Ik ben niet zo goed op de hoogte hiervan.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik voel me simpel genoeg alleen aangetrokken tot jongens. Ken wel (bijna) alle termen, maar heb nog nooit een meisje aantrekkelijk gevonden, echt alleen jongens. Maar ja.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Wasikowska schreef:
    Ik snap de helft van wat jullie zeggen zelfs niet. Verder val ik enkel op jongens, geloof ik.


    Je mag mij altijd om uitleg vragen als ik iets onbegrijpelijks zeg. :Y)

    Korte begrippenlijst gebaseerd op termen die in dit topic zijn gebruikt en waarvan ik vermoed dat ze niet heel algemeen bekend zijn:
    [list][*]aseksueel = als je je niet seksueel voelt aangetrokken tot mensen van welk geslacht dan ook
    [*]ace = afkorting voor aseksueel
    [*]demiseksueel = als je je alleen seksueel aangetrokken voelt tot een persoon als je daar een emotionele band mee hebt OF als je alleen heel soms seksuele aantrekking tot iemand voelt (de term demi zegt niets over tot welke geslacht je je dan aangetrokken voelt; je kunt dus demi heteroseksueel zijn)
    [*]panseksueel = als je je seksueel voelt aangetrokken tot mensen ongeacht geslacht (wordt soms als synoniem gebruikt voor biseksueel, hoewel de standaard definitie daarvan is "als je je voelt aangetrokken tot meer dan één geslacht", wat kan leiden tot subtiele verschillen, al komt het doorgaans ongeveer op hetzelfde neer)
    [*]aromantisch = als je je niet romantisch aangetrokken voelt tot mensen van welk geslacht dan ook (er kan in principe dus een verschil zijn tussen je seksuele oriëntatie en je romantische oriëntatie, al komen deze voor veel mensen overeen)
    [*]agender = als je je niet identificeert als jongen of meisje (dat heeft niets te maken met wat er tussen je benen zit; het gaat om hoe je je voelt)
    [*]genderfluid = nogal brede term, maar kan over het algemeen worden beschreven als wanneer je je soms meer het ene geslacht voelt en soms meer het andere[/list]

    Dit zijn geen perfecte definities en het kan soms per persoon verschillen wat de bepaalde term voor die persoon precies inhoudt, maar dit is voor zover ik weet de meest algemeen aanvaardde uitleg voor deze woorden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je mag mij altijd om uitleg vragen als ik iets onbegrijpelijks zeg. :Y)

    Korte begrippenlijst gebaseerd op termen die in dit topic zijn gebruikt en waarvan ik vermoed dat ze niet heel algemeen bekend zijn:
    [list][*]aseksueel = als je je niet seksueel voelt aangetrokken tot mensen van welk geslacht dan ook
    [*]ace = afkorting voor aseksueel
    [*]demiseksueel = als je je alleen seksueel aangetrokken voelt tot een persoon als je daar een emotionele band mee hebt OF als je alleen heel soms seksuele aantrekking tot iemand voelt (de term demi zegt niets over tot welke geslacht je je dan aangetrokken voelt; je kunt dus demi heteroseksueel zijn)
    [*]panseksueel = als je je seksueel voelt aangetrokken tot mensen ongeacht geslacht (wordt soms als synoniem gebruikt voor biseksueel, hoewel de standaard definitie daarvan is "als je je voelt aangetrokken tot meer dan één geslacht", wat kan leiden tot subtiele verschillen, al komt het doorgaans ongeveer op hetzelfde neer)
    [*]aromantisch = als je je niet romantisch aangetrokken voelt tot mensen van welk geslacht dan ook (er kan in principe dus een verschil zijn tussen je seksuele oriëntatie en je romantische oriëntatie, al komen deze voor veel mensen overeen)
    [*]agender = als je je niet identificeert als jongen of meisje (dat heeft niets te maken met wat er tussen je benen zit; het gaat om hoe je je voelt)
    [*]genderfluid = nogal brede term, maar kan over het algemeen worden beschreven als wanneer je je soms meer het ene geslacht voelt en soms meer het andere[/list]

    Dit zijn geen perfecte definities en het kan soms per persoon verschillen wat de bepaalde term voor die persoon precies inhoudt, maar dit is voor zover ik weet de meest algemeen aanvaardde uitleg voor deze woorden.



    Moet je serieus bij elke vorm zeggen of je nou hetero of gay bent?
    Vind je het gek dat we dan zo'n lange benamingen krijgen xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)


    Moet je serieus bij elke vorm zeggen of je nou hetero of gay bent?
    Vind je het gek dat we dan zo'n lange benamingen krijgen xD


    Nou ja, het is meer dat die optie er is als je er graag precies over wilt zijn. ^^ Het is in het dagelijks leven inderdaad niet echt logisch om jezelf telkens met een hele mondvol voor te stellen. Vaak is dat ook niet echt nodig, want als je heteroseksueel en heteroromantisch bent, is het een stuk gemakkelijker om jezelf gewoon hetero te noemen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan