• Nu iedereen zulke leuke topics aan het aanmaken is om quizlet weer tot leven te wekken, besloot ik hun voorbeeld te volgen.

    Op dit moment werk ik voor één van mijn schoolvakken aan een essay, maar niet zomaar één. Het vak heet Television Studies en daarom kregen we eigenlijk allemaal de kans om een essay te mogen schrijven over onze favoriete shows! Ik zit nu een aflevering te kijken, frame per frame te analyseren en er allerlei wetenschappelijke theorieën op los te laten. Word ik er al gek van? Wel een beetje. Er is altijd het risico dat je met zo'n essay je favoriete show voor jezelf verpest, maar gelukkig is dat nog niet gebeurd.

    Zouden jullie ook een essay schrijven over je favoriete serie als je de kans kreeg?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wel, ik ga niet meer naar school. Maar had ik dat nog wel gedaan en ik moest doen wat jij moet doen.... NCIS HELLO! :3

    Je hebt een leuke opdracht, vind ik. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aww, dat is zo leuk. Geen serie, maar ik heb voor mijn opleiding een presentatie over muziek en geluid in de film Gladiator moeten doen, en daarna moest ik een portfolio maken van 3 werkstukken over 3 andere aspecten van filmmaking over dezelfde film. Aangezien Joaquin Phoenix mijn fave acteur is, was dit heel leuk. c;


    Caution first, always.

    Ik heb al eens een scene van een film moeten beschrijven. Shot voor shot. Moest alles beschrijven: kader, standpunt, beweging. Eigenlijk alle technische dingen. En als extra heb ik ook gewoon de scene zelf compleet beschreven. Wel een mooi cijfer voor gekregen destijds - hoogste van de klas. :Y)

    Ik moet dat soort dingen wel vaker doen, haha. Series inderdaad bij het vak inleiding televisie wat ik vorig jaar had, voor inleiding theater en dans theaterstukken en dansvoorstellingen, voor inleiding film films, voor computergames in context kon ik de Harry Potter games analyseren, afgelopen blok NaNoWriMo... het analyseren van mijn favo media objecten is like mijn complete studie. Ik volg alleen geen tv vakken meer, omdat mijn interesse meer bij nieuwe media, theater en film ligt, maar ik heb het dus wel gedaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb iets gelijkaardigs afgelopen semester gedaan. Ik heb toen wel niet voor een tv-serie, maar een film gekozen. Deze moesten we volledig analyseren. Het vak noemde 'geschiedenis voor een breed publiek' dus we moesten uiteraard vooral schrijven over hoe deze film/tv-serie zich naar het 'brede publiek' vertaalde.
    Ik vond het een van de leukste essays die ik ook heb moeten schrijven (:
    (De film die ik had gekozen was 12 Years a Slave, al heb ik lang getwijfeld tussen dat en Outlander)

    Welke tv-serie ben je aan het analyseren? ^^


    The soul needs autumn.

    Voor mijn maatschappelijke stage op de middelbare moest ik film recensies schrijven. Wel wat anders dan een essay, maar het was wel een hele leuke maatschappelijke stage :'D. Het enige wat ik moest doen was naar de bios, film kijken en mijn mening erover geven :Y).


    Seasons will change, but I shall remain

    Helaas zie ik geen manier waarop dat ooit bij taalwetenschap zou passen (tenzij het over rare accenten gaat, of zo?) maar ik vind het wel nog steeds erg gaaf dat je zoiets kunt doen. Hopelijk kun je Steven nog wel uitstaan hierna, haha. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    cherish schreef:
    Ik heb iets gelijkaardigs afgelopen semester gedaan. Ik heb toen wel niet voor een tv-serie, maar een film gekozen. Deze moesten we volledig analyseren. Het vak noemde 'geschiedenis voor een breed publiek' dus we moesten uiteraard vooral schrijven over hoe deze film/tv-serie zich naar het 'brede publiek' vertaalde.
    Ik vond het een van de leukste essays die ik ook heb moeten schrijven (:
    (De film die ik had gekozen was 12 Years a Slave, al heb ik lang getwijfeld tussen dat en Outlander)

    Welke tv-serie ben je aan het analyseren? ^^



    Steven Universe. Jouw opdracht klinkt ook leuk!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Haha, dat klinkt geweldig. Ik keek(/kijk) laatst Castle seizoen 1, de eerste afleveringen, maar dan pas merk je hoe slecht dat geacteerd is. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    En nu weet ik welke studie ik wil doen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ipseity schreef:
    Wel, ik ga niet meer naar school. Maar had ik dat nog wel gedaan en ik moest doen wat jij moet doen.... NCIS HELLO! :3

    Je hebt een leuke opdracht, vind ik. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vergeet niet: ook leuk werk kan veel werk zijn. Pff, analyse.


    Rest in Peace, Son of Gondor