• Ja, mensen...Het is echt zo.
    Het vliegende spaghetti monster is een godheid. Zijn aanhangers noemen zich pastafari's.
    De kamer van koophandel heeft het vandaag (als ik me niet vergis) erkend als een officieel kerkgenootschap.

    Maar eh... hoe dan precies?

    Pasta, bier en bezinning
    "Om ons geloof te belijden, zetten we een vergiet op ons hoofd. We komen samen in lokale kerken en op evenementen. Onze kerkdiensten zijn erop gericht mensen samen te brengen. Dan eten we pasta, drinken we bier en praten we over ons geloof
    Pastafari's geloven dat de hemel een biervulkaan met een strippersfabriek is. De hel is hetzelfde. Alleen: in de hel is het bier verschraald en hebben de strippers seksueel overdraagbare ziektes".

    bron: klik

    Ze hebben een website: Hiero
    En een bijbel: Zelfs Bol.com verkoopt het
    En een facebookgroep: Klik!



    ____

    Ik kon niet bijkomen van het lachen toen ik de website las. Ik heb het ebook gedownload en ga daar binnenkort eens in lezen.
    Hier wil ik meer van weten. :Y)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eindelijk! Woehoe. :')

    En voor al die Undertale kent:


    ('t is Papyrus)

    Sorry I could not let this go.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Euh... whut?


    16 - 09 - '17

    Oh gods, niet officieel. Ach, het is niet alsof ze mensen lastig zullen vallen met hun vergiethoofd.


    I'm your little ray of pitch black.

    what the flying spaghetti monster?


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Is hun zegel een teentje knoflook?


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Officieel erkend? Dat moet een grap zijn.
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar dat boek. :p


    Ik wil een tuin vol egels

    Hé, zijn dat die gasten die onlangs op Het Nieuws zijn geweest? Of was dat weer iets anders? :') Oké nee, volgens mij was dat echt iets anders.

    Gek zijn doet geen zeer, zeker? :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    whahaha Mijn leraar levensbeschouwing had hier al eens over verteld, Ik ben benieuwd waar die bijbel verhalen dan over gaan :')


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    FrenchFries schreef:
    whahaha Mijn leraar levensbeschouwing had hier al eens over verteld, Ik ben benieuwd waar die bijbel verhalen dan over gaan :')

    Nou, ik heb in ieder geval begrepen dat het scheppingsverhaal wat wazig is.
    Het spaghetti monster was namelijk dronken toen hij de wereld schiep, dus herinnert zich niet alle details meer. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Nou, ik heb in ieder geval begrepen dat het scheppingsverhaal wat wazig is.
    Het spaghetti monster was namelijk dronken toen hij de wereld schiep, dus herinnert zich niet alle details meer. :')

    Uhm okay what? Ach nou ja waar je maar in gelooft :')


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wat. Dat meen je niet?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hahahahaha geweldig :')


    26 - 02 - '16

    Over een aantal jaar gaan ze zeker ook deelnemen in de religieuze oorlog in naam der spaghettimonster. (cat)


    She's imperfect but she tries

    Ik ben vast een zeikerd, maar ik snap niet waarom ze het per se in een kerk en met een Bijbel moeten doen.
    Prima als ze er een geloof van willen maken, maar wees dan helemaal origineel ofzo en laat een ander in zijn waarde.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2016 - 9:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    Ik ben vast een zeikerd, maar ik snap niet waarom ze het per se in een kerk en met een Bijbel moeten doen.
    Prima als ze er een geloof van willen maken, maar wees dan helemaal origineel ofzo en laat een ander in zijn waarde.


    Als ik er over nadenk, geef ik je gelijk. Ik vind je geen zeikerd. Het is verre van origineel en bespottelijk. Ergens kan ik me er ook wel in vinden dat het beledigend is voor religies met bijbels en kerken.


    26 - 02 - '16