• Mijn haar is nu vrij lang, zoals ik het wel vaker heb gehad en ik wil het nu graag korter. Het wordt te lang en ik weet eenvoudig weg niet wat ik ermee moet. Omdat ik het dus korter wil, leek het mij mooi om mijn haar te doneren aan de haarstichting zodat het zij het misschien kunnen gebruiken.

    Haarstichting

    De haarstichting ontvangt haar en maakt hier pruiken van voor vrouwen met borstkanker die minder bedeeld zijn. Zij kunnen dan een pruik krijgen zodat zij weer haar hebben en zich waarschijnlijk mooier voelen. Om hun zelfvertrouwen een stimulans te geven, niet dat ik denk dat vrouwen zonder haren minder mooi zijn dan met haar.


    Er zijn dus kapperszaken waarbij je korting of gratis je haar kan laten knippen als je haar doneert en dat is dus handig. Maar ik vind het ook enorm spannend, want het is een tijd geleden dat ik het kort had en er gaat een flink stuk vanaf dan.

    Dus eigenlijk moet ik mijzelf nog overhalen om het echt te doen.

    Als jij lang haar zou hebben, zou jij het dan doneren?

    61.5% (24 stemmen)
     
    Ja

    5.1% (2 stemmen)
     
    Nee

    25.6% (10 stemmen)
     
    Misschien

    7.7% (3 stemmen)
     
    Weet ik niet


    Physics is awesome

    Ik heb het in april vorig jaar gedaan toen ik mijn haar te lang begon te vinden. Ik had er absoluut geen spijt van, want het voelde frisser en het was voor het goede doel. Maar ik heb ook wel lang genoeg gewacht zodat mijn haar na het knippen eigenlijk nog altijd lang te noemen was.

    Ik ben nu ook weer mijn haar aan het laten groeien om het dan over een tijdje nog eens te kunnen doen. ^_^


    Let the Night embrace you

    Nyx schreef:
    Ik heb het in april vorig jaar gedaan toen ik mijn haar te lang begon te vinden. Ik had er absoluut geen spijt van, want het voelde frisser en het was voor het goede doel. Maar ik heb ook wel lang genoeg gewacht zodat mijn haar na het knippen eigenlijk nog altijd lang te noemen was.

    Ik ben nu ook weer mijn haar aan het laten groeien om het dan over een tijdje nog eens te kunnen doen. ^_^


    Ik hoopte stiekem al dat iemand anders het al had gedaan. Wat noem jij lang dan? Op zich wil ik nog wel eerst mijn haar meten. Maar ik heb ook gezien dat met niet zo lang haar ook nog een mooi kapsel kan hebben als er redelijk wat vanaf gaat.

    Wat ontzettend gaaf en lief dat je dat doet.


    Physics is awesome

    Ik heb mijn haren laten knippen en toen ook gevraagd om het haar bij te houden zodat ik het kan doneren. Ik heb het wel nog steeds niet gedaan, maar ga het zeker ooit doen. :p Het ligt nog altijd op mijn kamer, haha. Het was het langste staart dat de kapster ooit had geknipt, had ze zelf gezegd. Ik denk dat het 40cm was.

    Ik was eerder opgelucht dat mijn haren na lange tijd weer geknipt waren. En korte haren drogen heel snel. ;D Ik voelde me frisser en had een pittigere look zo. Hoefde ook geen conditioner meer te gebruiken, kammen ging makkelijker,...


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Ik heb mijn haren laten knippen en toen ook gevraagd om het haar bij te houden zodat ik het kan doneren. Ik heb het wel nog steeds niet gedaan, maar ga het zeker ooit doen. :p Het ligt nog altijd op mijn kamer, haha. Het was het langste staart dat de kapster ooit had geknipt, had ze zelf gezegd. Ik denk dat het 40cm was.

    Ik was eerder opgelucht dat mijn haren na lange tijd weer geknipt waren. En korte haren drogen heel snel. ;D Ik voelde me frisser en had een pittigere look zo. Hoefde ook geen conditioner meer te gebruiken, kammen ging makkelijker,...


    Wauw, dat is echt lang. Hopelijk red ik die 25 centimeter en blijft er nog iets over.

    Alleen maar voordelen zo te lezen, dat helpt echt om mijzelf te overtuigen.


    Physics is awesome

    Ik heb mijn haar van de zomer kort geknipt, maar ik mocht het helaas niet doneren omdat mijn haar geverfd is. Ik was wel heel blij met de keuze om het er allemaal af te halen, ook omdat het bij mij best snel groeit


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Wauw, dat is echt lang. Hopelijk red ik die 25 centimeter en blijft er nog iets over.

    Alleen maar voordelen zo te lezen, dat helpt echt om mijzelf te overtuigen.

    Ja, ik was alleen maar blij dat ik ze kort heb laten knippen. Mijn haar had toen best veel breuken. Nadat ik een kort kapsel had, leek het ook alsof ik bij het kammen veel minder haar verloor dan toen ik lang haar had, maar of dat echt kan, weet ik niet. :p

    Als er mensen tegen je gaan zeggen dat het zonde is: het is nooit zonde als je het weggeeft aan een stichting, jouw haar zal toch weer groeien! ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Lang geleden heb ik dat laten doen in Amsterdam! Ik had haar tot mijn enkels, omdat mijn moeder het zonde vond om me naar de kapper te sturen. Ik moest staand geknipt worden en ze hebben toen zo'n 70 centimeter haar afgeknipt. Van mijn haar werden pruiken voor kinderen gemaakt, en ik kreeg foto's toegestuurd van de meisjes die mijn haar 'droegen' haha.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ik hoopte stiekem al dat iemand anders het al had gedaan. Wat noem jij lang dan? Op zich wil ik nog wel eerst mijn haar meten. Maar ik heb ook gezien dat met niet zo lang haar ook nog een mooi kapsel kan hebben als er redelijk wat vanaf gaat.

    Wat ontzettend gaaf en lief dat je dat doet.


    Ehm, het kwam tot de helft van mijn rug en na het knippen (was wel iets meer dan 20 cm afgegaan) kwam het tot net voorbij schouderlengte. Het is idd zo dat je dan eens voor een ander kapsel kan gaan. En als het je niet bevalt kan je het weer laten groeien. Als je dan spijt hebt kan je nog blij zijn dat je er anderen mee helpt. :p


    Let the Night embrace you

    Ik wil het ook doen, maar als ik er nu 20 cm afknip, is mijn haar veel te kort, dus wil ik het nog wat laten groeien, maar mijn mama vindt mijn haar nu eigenlijk al een beetje te lang, maar ik vind het zo'n zonde om er 10 cm af te knippen en er niets mee te doen. Volgens mij ga ik het gewoon nog wat laten groeien, maar ik wil het wel zolang, dat als ik het afknip, mijn haar nog altijd wel een beetje lang is.
    Hoe lang is je haar nu?


    <3

    Mijn man heeft het een paar jaar geleden wel laten doen, bij mij was het vorig jaar net te weinig om het te doneren. Vind het wel altijd een mooi gebaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nyx schreef:
    (...)

    Ehm, het kwam tot de helft van mijn rug en na het knippen (was wel iets meer dan 20 cm afgegaan) kwam het tot net voorbij schouderlengte. Het is idd zo dat je dan eens voor een ander kapsel kan gaan. En als het je niet bevalt kan je het weer laten groeien. Als je dan spijt hebt kan je nog blij zijn dat je er anderen mee helpt. :p


    Volgens mij is mijn haar dan iets korter. Ik wil inderdaad voor een ander kapsel gaan, iets wat ik makkelijk zelf in model kan brengen eventueel. Dat is waar, mijn haar groeit gelukkig goed als het geknipt is dus dat moet goed komen als ik het echt niks vind.

    Dat is ook helemaal waar, fijn dat je jouw ervaring deelt en er zo over vertelt.


    Physics is awesome

    Ik heb het gedaan :) Ik had even spijt van mijn korte haren, maar ik wist dat het voor een goed doel was en het groeit terug he ;)


    Born in 1900 ;)

    Amica schreef:
    Ik wil het ook doen, maar als ik er nu 20 cm afknip, is mijn haar veel te kort, dus wil ik het nog wat laten groeien, maar mijn mama vindt mijn haar nu eigenlijk al een beetje te lang, maar ik vind het zo'n zonde om er 10 cm af te knippen en er niets mee te doen. Volgens mij ga ik het gewoon nog wat laten groeien, maar ik wil het wel zolang, dat als ik het afknip, mijn haar nog altijd wel een beetje lang is.
    Hoe lang is je haar nu?


    Op moeders die het haar van hun dochters te lang vinden, de mijne vind mijn haar nu ook te lang. Het is ook belangrijk dat jij de lengte na het afknippen nog fijn vind, het is immers jouw haar en jij mag nog altijd beslissen van hoe of wat. Met wat langer haar heb je misschien ook meer mogelijkheden qua kapsels hoewel qua korte kapsels er ook veel mogelijkheden zijn, voor zover ik weet.

    Ik heb het net gemeten en volgens mijn moeder is het nu ongeveer 82 centimeter lang. Maar als ik het precies zou willen weten, zou ik het moeten meten van een haar die los van de anderen is en ik had geen zin om een haar uit mijn hoofd te trekken.


    Physics is awesome

    OakenshieId schreef:
    Mijn man heeft het een paar jaar geleden wel laten doen, bij mij was het vorig jaar net te weinig om het te doneren. Vind het wel altijd een mooi gebaar.


    Dat is jammer, dat het te weinig was om te doneren. Goed van je man dat hij het heeft gedaan, ik hoor niet vaak dat mannen het doen en dat terwijl die ook lang haar kunnen hebben. Voor mijzelf had ik zoiets van, ik wil mijn haar korter en nu heeft iemand misschien nog iets aan mijn afgeknipte haren. Ook zonde om weg te gooien als iemand het kan gebruiken.


    Physics is awesome

    Ik ben op het moment mijn haar aan het laten groeien, maar of ik het red weet ik niet, omdat het nu al aan het irriteren is, haha. Maar als het lang genoeg is wil ik wel overwegen te doneren c:

    By the way; ze nemen gekleurd haar aan toch? Want dat kunnen ze toch bleken?

    [ bericht aangepast op 17 feb 2016 - 16:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.