• Want ik zit er over te denken om er eentje te kopen (: Ik wil echt al heel lang piano leren spelen naast klassiek gitaar en ik heb aardig wat geld bij elkaar, dus toen kwamen die oude verlangens weer naar boven. Ik ben eens gaan Googlen op beiden, maar ik weet niet wat het beste is om mee te beginnen. Hij moet wel echt goed geluid hebben - lees, geen superkwaliteit, maar ik haat die verschrikkelijke plastic geluiden ^,^ En het liefst ook input voor een koptelefoon, dan kan ik 's avonds ook spelen, maar het is geen must. Dus, wie heeft er verstand van en kan mij een merk aanbevelen? Liefst niet boven de 250 euro, als dat mogelijk is met mijn eisen.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 18:26 ]

    Ik heb een Casio keyboard! Hij geeft prima geluid (totdat de batterijen op zijn :/)

    ja, hij werkt dus op batterijen (6x AA batterijen, ik gebruik de extra power van de hema en die houden het aardig uit in m'n keyboard, heb ze in 4 jaar tijd maar 2x hoeven te wisselen), maar je kunt er ook een accu op aansluiten. Moet je alleen los bestellen, en ik heb niet overal stopcontacten in m'n kamer, dus ik heb het bij batterijen gehouden. Er zit een koptelefoonfunctie op, maar dat is niet zo'n standaard ingang voor de meeste oordopjes. Moet je ook dus los bestellen.

    Ik heb de mijne gekregen nadat ik na een heel lastig brugklasjaar toch over was naar de tweede (op het randje), maar volgens mij hebben m'n ouders 'm bij de Top1Toys gekocht. Ik zal eens ff zoeken of ik 'm kan vinden, ik edit dit berichtje straks nog wel even met een link.

    Ik heb dus deze, maar bij de Bart Smit is ie uitverkocht ;c. Dat 'ie bij een speelgoedzaak verkrijgbaar is, betekent trouwens niet dat ie slecht is haha. Ik vind 'm heel fijn (maar ja, ik ben ook geen andere gewend. En tuurlijk, je kunt nog uitgebreidere en professionelere kopen, ik ben ooit bij een open dag van een muziekschool geweest en daar hadden ze er een waar je pedalen aan kon koppelen en alles, maar die was tegelijk ook heel breed en heel zwaar tho.)


    Coolblue verkoopt 'm ook, voor €99,00. Onder je budget dus (maar als je nog een accu/adapter/whatever en een koptelefoon die past moet bijbestellen, dan is het wel fijn dat het onder je budget zit tho.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 18:28 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik (als ivoren toetsenist, om het zo te beschrijven) heb echt een grondige hekel aan keybords. Mijn vingers glijden er continu vanaf en het toetsenbord heeft te weinig plek, naar mijn idee. Maar wil je een elektrische piano kopen, ben je ook al gauw weer heel wat zakcentjes kwijt. Ik heb geen idee hoe en wat, maar bij ons op school hadden we een elektrische Yamaha en die vond ik echt heel fijn, hij had zelf de onderkant van een echte piano, inclusief twee pedalen. Thuis hebben we een "echte" Yamaha en daar ben ik ook heel blij mee. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Stevenson schreef:
    Ik heb een Casio keyboard! Hij geeft prima geluid (totdat de batterijen op zijn :/)

    ja, hij werkt dus op batterijen (6x AA batterijen, ik gebruik de extra power van de hema en die houden het aardig uit in m'n keyboard, heb ze in 4 jaar tijd maar 2x hoeven te wisselen), maar je kunt er ook een accu op aansluiten. Moet je alleen los bestellen, en ik heb niet overal stopcontacten in m'n kamer, dus ik heb het bij batterijen gehouden. Er zit een koptelefoonfunctie op, maar dat is niet zo'n standaard ingang voor de meeste oordopjes. Moet je ook dus los bestellen.

    Ik heb de mijne gekregen nadat ik na een heel lastig brugklasjaar toch over was naar de tweede (op het randje), maar volgens mij hebben m'n ouders 'm bij de Top1Toys gekocht. Ik zal eens ff zoeken of ik 'm kan vinden, ik edit dit berichtje straks nog wel even met een link.

    Ik heb dus deze, maar bij de Bart Smit is ie uitverkocht ;c. Dat 'ie bij een speelgoedzaak verkrijgbaar is, betekent trouwens niet dat ie slecht is haha. Ik vind 'm heel fijn (maar ja, ik ben ook geen andere gewend. En tuurlijk, je kunt nog uitgebreidere en professionelere kopen, ik ben ooit bij een open dag van een muziekschool geweest en daar hadden ze er een waar je pedalen aan kon koppelen en alles, maar die was tegelijk ook heel breed en heel zwaar tho.)


    Coolblue verkoopt 'm ook, voor €99,00. Onder je budget dus (maar als je nog een accu/adapter/whatever en een koptelefoon die past moet bijbestellen, dan is het wel fijn dat het onder je budget zit tho.



    Ik zal er eens naar kijken, want om mee te beginnen is het wel fijn niet al te hoog in prijsklasse te zitten..


    Shego schreef:
    Ik (als ivoren toetsenist, om het zo te beschrijven) heb echt een grondige hekel aan keybords. Mijn vingers glijden er continu vanaf en het toetsenbord heeft te weinig plek, naar mijn idee. Maar wil je een elektrische piano kopen, ben je ook al gauw weer heel wat zakcentjes kwijt. Ik heb geen idee hoe en wat, maar bij ons op school hadden we een elektrische Yamaha en die vond ik echt heel fijn, hij had zelf de onderkant van een echte piano, inclusief twee pedalen. Thuis hebben we een "echte" Yamaha en daar ben ik ook heel blij mee. ^^


    Ik heb twee jaar muziek gehad via school en die piano's waren ook verschrikkelijk, wel van Yahama maar de plastic toetsen irriteren me. Heb je een goed voorbeeld van een digitale piano die richting betaalbaar gaat? ^^

    Ik ben pianist in hart en nieren! Heb zelf thuis alleen een piano staan, maar heb ook een keyboard om mee te nemen als ik weg ben van huis, zodat ik toch nog kan oefenen. Het is echter heel oud en verschrikkelijk. De toetsen voelen nep en je kan niets met dynamiek. Er zal op dit moment vast betere techniek daarvoor zijn, maar mijn keyboard is ronduit kut :') Wat ik je wel echt kan aanraden: zorg dat, wat je ook koopt, het alle 88 toetsen heeft. Mijn keyboard heeft dat dus niet en dat speelt behoorlijk vervelend (lees: naast de toetsen spelen op goed gevoel).

    Verder heb ik er totaal geen verstand van, dus ik kan je helaas geen concrete suggesties doen. In ieder geval, superleuk dat je piano/keyboard wilt gaan leren spelen!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Trees schreef:
    (...)

    Ik heb twee jaar muziek gehad via school en die piano's waren ook verschrikkelijk, wel van Yahama maar de plastic toetsen irriteren me. Heb je een goed voorbeeld van een digitale piano die richting betaalbaar gaat? ^^

    Nou deze elektrische had een "ivory touch", daarom dat ik 'm zo fijn vond. Maar ik hoor van mijn moeder dat je eigenlijk het beste via Markplaats iets 2ehands kan zoeken, want voor een goede nieuwe piano (danwel echies, danwel elektrisch/digitaal) ben je sowieso meer dan €250,- kwijt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb thuis een elektrische piano staan en speel er dagelijks op, maar hij kost wel om en rond de duizend euro, dus dat valt vrees ik wat buiten je prijsklasse. Het is een Kurzweil en functioneert zeer goed met de mogelijkheden om klanken van ander instrumenten na te bootsen.
    Je moet wel beseffen dat een elektrische piano nooit zal klinken als een gewone piano - hoe goed die ook mag zijn, je blijft het echt wel duidelijk horen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb thuis een buffetpiano staan, (die ik overigens voor 50 euro ergens heb gekocht en laten herstellen voor een 200 euro) en dat vind ik ook nog steeds fijner dan een elektrisch pianotoestel, maar als de omstandigheden het vragen, kan het natuurlijk wel handig zijn natuurlijk.

    Mijn eerste tip: let op de lengte en de breedte van de toetsen van het ding dat je aankoopt, want te korte of te smalle toetsen zijn niet aangenaam en bovendien is het dan geen geschikt instrument om op te leren spelen.
    Tip twee: durf lichtjes over je budget gaan. Dit zal je misschien niet graag horen en ik zou zeggen het toch te doen, want de prijs geeft vaak ook de kwaliteit van je aankoop weg.
    Tip drie: Zoek reviews van je instrument op verschillende sites, of zelfs op sites waar men geen keyboards verkoopt en enkel recensies schrijft over het instrument dat ze getest hebben. Zo kan je de ervaring van anderen eens bekijken en de voor- en nadelen van het instrument even tegenover elkaar plaatsen om te zien of het de aankoop wel waard is.
    Vierde tip: zoals hierboven al eens gezegd: zorg dat het ding genoeg toetsen heeft, want met drie of vier octaven ben je vaak niets.
    Tip vijf: Zorg dat je een keyboard hebt dat aanslaggevoeligheid heeft, want anders is de kans nogal heel groot dat alles even hard of zacht gaat klinken, en dat zou elk stuk dat je speelt saai maken.

    Verder wens ik je nog veel succes met je zoektocht en ik hoop dat deze tips je kunnen helpen ermee!

    EDIt: ik heb net ook deze site gevonden. Hier verkopen ze zowel nieuwe als tweedehands instrumenten *O*

    [ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 21:26 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik speel als sinds m'n 9e piank haha en ik heb een Yamaha keyboard. Dat ding werkt goed ;o
    Ik gebruik m dagelijks haha :3


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Oops, ik was dit even uit het oog verloren, sorry dat ik niet heb gereageerd! Ik zal er dit weekend eens naar kijken, want na vandaag 2 uurtjes op school gespeeld te hebben ben ik er nog zekerder van dat ik dit wil (: In ieder geval bedankt voor jullie moeite.