• Ik vroeg me af of er ook mensen op Q zijn die een opleiding doen waarmee je ook te maken krijgt met het vak laboratorium.
    Ik volg zelf de opleiding Paraveterinair en heb zo'n 4 uur in de week lab. We behandelen dan diverse onderwerpen zoals (hematologisch) bloed-, urine- en faecesonderzoek, maar ook manieren om nier- en leverwaardens te controleren. Met urine- en faeces onderzoek heb ik niet zoveel moeite en voor de nier- en leverwaardens hebben we een heel handig apparaat die precies verteld wat je moet doen. Maar bloedonderzoek blijf ik erg lastig vinden... >.<

    Dus als je zelf ook laboratoriumlessen volgt (of hebt gevolgt), laat me wat weten!
    Wat zijn jouw ervaringen? Waar blink jij in uit? Wellicht kunnen we elkaar ergens helpen (;

    Lijkt me leuk om Q'ers te ontmoeten die enigszins in hetzelfde vakgebied zitten! :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik kom niet verder dan af en toe een havo scheikunde proefje, sorry.
    Succes met het vinden van iemand! Ik hoop dat je hem/haar vind :)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik heb laboratorium techniek gedaan voor 2 jaar en dan sta je 12 uur per week in het lab. Al doe je dan niet veel onderzoeken met menselijke vloeistoffen. Veel zuur en base onderzoeken en bacteriën, schimmels en gisten. Ik vond het niet zo leuk meer na een tijdje. En de berekeningen lukten ook niet.

    Skadi schreef:
    Ik heb laboratorium techniek gedaan voor 2 jaar en dan sta je 12 uur per week in het lab. Al doe je dan niet veel onderzoeken met menselijke vloeistoffen. Veel zuur en base onderzoeken en bacteriën, schimmels en gisten. Ik vond het niet zo leuk meer na een tijdje. En de berekeningen lukten ook niet.


    12 uur per week?! Jeetje, dat is wel heel erg veel! O: Ik krijg na die 4 uur al vaak hoofdpijn van het kijken door de microscoop.
    Opzich lijkt me dat wel interessant om wat meer met bacteriën, schimmels en/of gisten wat meer mee te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat na een tijdje wel beu bent. Wij hebben een tijdje geleden een anti-biogram moeten maken en schimmels en gisten kom ik wel eens tegen in de urine, maar that's it.

    Het werk vindt ik opzich wel leuk om te doen, maar we hebben een leraar die meer van ons eist dan we eigenlijk volgens ons diploma moeten kunnen. Dat is van de ene kant wel fijn, aangezien je een hoop (extra) dingen weet en daardoor makkelijker met de dierenarts kunt meepraten, maar aan de andere kant is het knap lastig als iets dus niet lukt. Zo moeten wij ook conclusies trekken van de docent (terwijl dit onze taak niet is als paraveterinair), maar het is lastig conclusies trekken als je niet zeker weer wat je allemaal onder de microscoop hebt gezien. x'D

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 11:58 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik studeer biologie waarbij je in het eerste jaar minstens vier uur per week in een labo doorbrengt. Maar dat is richting chemie en niet richting bio-medisch onderzoek.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik studeer biologie waarbij je in het eerste jaar minstens vier uur per week in een labo doorbrengt. Maar dat is richting chemie en niet richting bio-medisch onderzoek.


    Dit dus. ^^ En af en toe werken met de microscoop.


    What would Emma do?

    M'n moeder heeft vroeger een laboratoriumschool gedaan en daar uiteindelijk geen werk in kunnen vinden. Ze heeft het er wel altijd over dat ze het heel leuk vond, mij lijkt het niks. Verschilt per persoon


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly