• Beste mede-users!

    Tot mijn grote blijheid kan ik aankondigen dat Planet Earth II er aan zit te komen. David Attenborough en BBC hebben eindelijk bevestigd dat er een vervolg komt op hun zeer bekende eerste serie. Dit is ondertussen 10 jaar na de eerste versie, die toen best wat stof deed opwaaien. Aangezien ik een grote fan ben van David Attenborough vond ik het wel leuk om er een mooi topic voor te maken.



    Wie is David Attenborough?
    David Attenborough is een zeer bekende Britse natuurdocumentairemaker. Hij is ook een van mijn idolen en de reden waarom ik zo van natuur houd. Hij staat ook bekend om het werk dat hij doet rondom 3D films en werkt vaak samen met musea. Ondertussen is hij al 89 jaar oud, maar hij werkt nog steeds mee aan allerlei verschillende soorten projecten. Enkele andere bekende projecten zijn Life en The Hunt.

    Wat is Planet Earth?
    Planet Earth is een zeer bekende documentaire die in 2006 is uitgekomen en voorzien was van de commentaar van David Attenborough. Ze bestond uit 11 verschillende afleveringen en vertoonde verschillende habitats in de wereld. Het was de duurste documentaire die door de BBC werd gemaakt op dat moment. Deze documentaire heeft ook een hele boel awards gekregen en wordt alom bekeken als een
    Het tweede deel van de serie zal het thema van het eerste volgen.

    Waarom moeten jullie allemaal ook kijken?
    Omdat dit gewoon echt een prachtige documentaire is. De eerste versie, tien jaar geleden was al prachtig en de meer recente werken van Attenborough zijn ook gewoon fantastisch.

    Hieronder vind je nog een filmpje uit de de meest recente serie van David Attenborough, genaamd The Hunt. Ik vind dit persoonlijk echt een prachtig klipje, omdat het goed duidelijk maakt hoe prachtig de documentaires zijn waaraan hij meewerkt. In The Hunt alleen zaten echt talloze dingen die nog nooit verfilmd waren geweest. Daarnaast ben ik gewoon heel erg onder de indruk van hoe mooi deze beelden zijn en hoe indrukwekkend een dier zoals een ijsbeer is. Ik vindt dat dat echt prachtig tot uiting komt.




    planet earth
    as you've never seen it before






    Ik hoop dat enkelen van jullie misschien mijn obsessie (of enthousiasme, dat is ook al goed) delen! Ik ben benieuwd of er nog David Attenborough, planet earth of documentaire fans zijn! ^^

    Groetjes,
    Felicia / Diplodocus



    [ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 1:31 ]


    What would Emma do?

    Aaaah, dat is zo cool! Ik ken de documentair Planet Earth niet in die zin dat ik hem nog niet bekeken heb, maar ik wil dat zeker wel gaan doen. Maar ik houd van natuurdocumentaires in die zin dat ik tijdens het eten en 's avonds liever een gewoon serieke opzet, maar wanneer ik tijd heb, er graag toch wel ene bekijk. Het brengt me altijd tot rust. Tenzij dat er veel dieren in dood gaan, dan niet natuurlijk. ^^
    Het lijkt mij dan ook geweldig dat er een vervolg op kom. Maar ja, wat wil je als mede bioloog. (;


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Aaaah, dat is zo cool! Ik ken de documentair Planet Earth niet in die zin dat ik hem nog niet bekeken heb, maar ik wil dat zeker wel gaan doen. Maar ik houd van natuurdocumentaires in die zin dat ik tijdens het eten en 's avonds liever een gewoon serieke opzet, maar wanneer ik tijd heb, er graag toch wel ene bekijk. Het brengt me altijd tot rust. Tenzij dat er veel dieren in dood gaan, dan niet natuurlijk. ^^
    Het lijkt mij dan ook geweldig dat er een vervolg op kom. Maar ja, wat wil je als mede bioloog. (;


    Haha, ik ben wel echt een superfan denk ik. :'D Dat is ook de reden waarom ik bioloog wou worden. Ik heb zowat al zijn werk gezien. Ik vrees dat er overal wel dieren in dood gaan. Attenborough verstopt de lelijke kantjes van de natuur niet, maar dat vind ik er eigenlijk juist leuk aan. Je krijgt het volledige beeld, geen verbloemde documentaire die een perfecte natuur laat zien.

    Mijn opmaak wordt een beetje verpest door dat filmpje. Dat is stom.


    What would Emma do?

    Jaaaa ik kijk er echt naar uit!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ZEEHOND! OW OW OW OW \O.O/

    en why heb ik hier nog nooit van gehoord

    [ bericht aangepast op 29 feb 2016 - 22:40 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ohh super vet!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    LittIe schreef:
    ZEEHOND! OW OW OW OW \O.O/

    en why heb ik hier nog nooit van gehoord
    https://media.giphy.com/media/CP6IT36umk7Zu/giphy-facebook_s.jpg


    Attenborough of Planet Earth? ^^


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Attenborough of Planet Earth? ^^


    zijn dat niet zo allemaal afleveringen over een bepaald aarde/natuurdingetje bv. oceaan?


    Heaven is a place that we all have

    Attenborough is de documentairemaker is Planet Earth zijn allemaal aflevering ja. ^^ Zo heb je wel meer dingen.


    What would Emma do?

    Ik vind deze documentaires altijd zo mooi. Dus ik kijk er zeker naar uit, ik zag laatst ook een filmpje van deze man over de slimste dieren qua gereedschap en dat vond ik echt grappig , omdat kraaien daar gewoon de slimste bij zijn. Van die kleine interessante filmpjes daar word ik blij van :)


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb thuis ook Planet Earth liggen op dvd, geloof ik. Zó mooi <3


    26 - 02 - '16

    Ik ben blij dat er nog mensen zijn die enthousiast zijn! Ik kijk er echt naar uit. Dit jaar zouden ze moeten uitkomen. ^^


    What would Emma do?

    Boettgeri schreef:
    Attenborough is de documentairemaker is Planet Earth zijn allemaal aflevering ja. ^^ Zo heb je wel meer dingen.


    Oooowwh dat. Ik kijk het altijd op Netflix, haaaaha.


    Heaven is a place that we all have

    Ik ben benieuwd!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heropen het topic, omdat het eindelijk zo ver is! Misschien dat sommigen het al gezien hebben, maar er zijn ondertussen twee afleveringen uit van de nieuwe serie en hij is echt FE-NO-ME-NAAL. Hieronder kunnen jullie de trailer eens bekijken. c:


    What would Emma do?