• De stelling van deze week luidt:
    De genderrollen zouden moeten verdwijnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Caution first, always.

    Eens.

    Eens.
    Genderrollen zijn een geconstrueerd iets, dus zolang de opvoedingsmethodes (zowel thuis als op school) niet veranderen zullen ze jammer genoeg niet verdwijnen.


    The soul needs autumn.

    Jaaaa.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mee eens.
    Veel mensen en vooral jongeren gaan wel gebukt onder hun gender en hetgeen dat op hun ID staat en dat is ook de reden dat Q neutrale poppetjes heeft. Maar verdwijnen is ook wel wat vaag gebracht, als wat moet je je dan classificeren?

    [ bericht aangepast op 6 maart 2016 - 10:38 ]


    Heaven is a place that we all have

    *poef* weg.
    Zo werkt dat niet, je kunt niet zomaar zeggen "die moeten weg". Genderrollen zijn gebaseerd op hoe mensen zich gedragen en zoiets verander je niet zomaar, en al zeker niet bij iedereen. En als ik eerlijk ben, er is al héél veel veranderd sinds de tweede wereldoorlog en periodes erna en het is nog steeds heel goed op weg. Dus nee, ik vind niet "genderrollen moeten verdwijnen", want eerlijk gezegd, ze zijn al ver aan het verdwijnen, zeker in de Westerse wereld.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus ik kan het mis hebben. Maar zou dat dan betekenen dat mannen ook kinderen moeten kunnen baren?

    Oneens. Ik denk niet dat dat ooit kan gezien de lichaamsbouw en lichaamsfuncties.

    Ara schreef:
    Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus ik kan het mis hebben. Maar zou dat dan betekenen dat mannen ook kinderen moeten kunnen baren?

    Oneens. Ik denk niet dat dat ooit kan gezien de lichaamsbouw en lichaamsfuncties.


    Nee, het gaat om dingen als dat een man moet betalen voor een date, dat een vrouw thuis moet blijven om de kinderen groot te brengen, dat de man voor inkomsten moet zorgen en dat soort dingen allemaal.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee. Jongens en meisjes verschillen en dat is gewoon zo. De negatieve kanten, zoals vrouwenonderdrukking etc, mag verdwijnen maar de rest niet.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oneens.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oneens.
    Waar ik me wel aan stoor is dat vrouwen minder verdienen. Pff.

    Oneens, Ik ben tegen genderrollen als ik ze moet volgen. Er zijn echter genoeg mensen die ze wel willen volgen. Zolang iedereen blij is met wat ze doen is er toch niets mis mee?


    Seasons will change, but I shall remain

    Patholoog schreef:
    (...)

    Nee, het gaat om dingen als dat een man moet betalen voor een date, dat een vrouw thuis moet blijven om de kinderen groot te brengen, dat de man voor inkomsten moet zorgen en dat soort dingen allemaal.


    En vergeet natuurlijk ook de volgende dingen niet:

    - roze is voor meisjes, blauw voor jongens
    - jongens mogen niet met barbiepoppen spelen want dat is voor meisjes
    - als er in de kleuterklas/lagere school beroepen worden voorgesteld is dat ook vaak heel genderspecifiek: een dokter is een man, een verpleegster een vrouw. Het is altijd aan brandweerman en je zal ook nooit een vrouwelijke bakker zien, ....
    - ...

    Ik denk dat ouders soms gewoon niet beseffen dat ze kinderen al van zo'n jonge leeftijd in een bepaalde genderrol duwen.


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    Eens.
    Genderrollen zijn een geconstrueerd iets, dus zolang de opvoedingsmethodes (zowel thuis als op school) niet veranderen zullen ze jammer genoeg niet verdwijnen.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Patholoog schreef:
    *poef* weg.
    Zo werkt dat niet, je kunt niet zomaar zeggen "die moeten weg". Genderrollen zijn gebaseerd op hoe mensen zich gedragen en zoiets verander je niet zomaar, en al zeker niet bij iedereen. En als ik eerlijk ben, er is al héél veel veranderd sinds de tweede wereldoorlog en periodes erna en het is nog steeds heel goed op weg. Dus nee, ik vind niet "genderrollen moeten verdwijnen", want eerlijk gezegd, ze zijn al ver aan het verdwijnen, zeker in de Westerse wereld.


    Queer zijn is gewoon alles

    Patholoog schreef:
    *poef* weg.
    Zo werkt dat niet, je kunt niet zomaar zeggen "die moeten weg". Genderrollen zijn gebaseerd op hoe mensen zich gedragen en zoiets verander je niet zomaar, en al zeker niet bij iedereen. En als ik eerlijk ben, er is al héél veel veranderd sinds de tweede wereldoorlog en periodes erna en het is nog steeds heel goed op weg. Dus nee, ik vind niet "genderrollen moeten verdwijnen", want eerlijk gezegd, ze zijn al ver aan het verdwijnen, zeker in de Westerse wereld.


    Don't walk. Run, you sheep, run.