• "Dear Mr. Vernon, we accept the fact that we had to sacrifice a whole Saturday in detention for whatever it was we did wrong. What we did *was* wrong. But we think you're crazy to make us write an essay telling you who we think we are. What do you care? You see us as you want to see us - in the simplest terms, in the most convenient definitions. You see us as a brain, an athlete, a basket case, a princess and a criminal. Correct? That's the way we saw each other at 7:00 this morning. We were brainwashed."




    Zaterdagochtend, zeven uur. Acht leerlingen verzamelen zich op de lege parkeerplaats van hun middelbare school met het vooruitzicht dat ze de hele dag één benauwd, smerig en klein lokaal door zullen brengen, in complete stilte. Zes compleet verschillende personen - ieder passend in een bepaald stereotype, en zo zien ze elkaar ook. Als die stereotypen. Hun opdracht voor de dag nablijven is dat ze elk een essay van minstens 10 bladzijdes moeten schrijven over wie ze precies zijn.
    Acht compleet verschillende karakters opgesloten in een klein lokaal zorgt natuurlijk voor de nodige ergernissen en dramatiek, vooral op een zaterdagochtend. De dag gaat dan ook gepaard met enige drama; zoals ruzies; proberen te ontsnappen uit het klaslokaal; hook-ups; en nog veel meer. Alles om maar niet te denken aan dat 10-pagina lange opstel.
    Maar al snel komen de leerlingen er achter dat die stereotypes slechts dat zijn - stereotypes. En zijn ze eigenlijk wel zo verschillend?
    Acht verschillende personen die in een tijdspan van zo'n tien uur meer over elkaar te weten komen dan dat ze in jaren hebben kunnen doen.
    Gebaseerd op de gelijknamige film.








    "You see us as you want to see us—in the simplest terms, in the most convenient definitions. But what we found out is that each one of us is a brain...and an athlete...and a basket case...a princess...and a criminal. Does that answer your question?"




    Lijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stereotype:
    Reden voor nablijven:
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:


    Regels:
    Quizlet huisregels
    Reservering blijft een week staan
    Ben je niet in staat voor een langere tijd te reageren, meld het even
    Minimaal 250 woorden per post
    16+ toegestaan, vermeld dit wel even bovenaan je post


    Rollen:
    Jongens 4/4 - VOL
    - The "brain" - Tobias "Tobi" Braiden - Triskele
    - The "criminal" - Tyler Sevastian Romanov - MaIec
    - The "prep" - Charles "Charlie" Harrison Montforth - Millard
    - The "believer" - Nathaniel “Nath” Evan Dawson - JamesPotter

    Meisjes 4/4 - VOL
    - The "artist" - Rosemary "Rose" Fall - aethereal
    - The "princess" - Tess Lynn Clairs - Dalis
    - The "athlete" - Kara Alyssa Macey - Remarkeyable
    - The "troublemaker" - Santana Eleanora Martínez - Dumbledore


    Topics
    Rollentopic x
    Praattopic x
    Speeltopic x

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 23:27 ]


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    -> aantal personages is van 6 naar 8 veranderd. 1 reservering voor Dumbledore betekent dat er dus nog één plekje vrij is!

    @Dumbledore welk geslacht + stereotype wilde je reserveren?


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    -> aantal personages is van 6 naar 8 veranderd. 1 reservering voor Dumbledore betekent dat er dus nog één plekje vrij is!

    @Dumbledore welk geslacht + stereotype wilde je reserveren?


    Ik zou graag een meisje reserveren met als stereotype the rebel/troublemaker als dat kan c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Tobias is af c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @Dumbledore Geregeld, je staat er bij!
    @Dorchadais Hij is leuk geworden!

    Ik heb hier alvast het praattopic!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Ik wil meedoen, maar dan moet ik vanavond wel even de film eens gaan kijken ;') het concept klinkt leuk in ieder geval


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    aethereal schreef:
    @Dumbledore Geregeld, je staat er bij!
    @Dorchadais Hij is leuk geworden!

    Ik heb hier alvast het praattopic!


    Thanks you ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    JamesPotter schreef:
    Ik wil meedoen, maar dan moet ik vanavond wel even de film eens gaan kijken ;') het concept klinkt leuk in ieder geval


    Haha, dat is prima! Dan zet ik je er nu even bij, stel je vindt de film zo vreselijk dat je je weer wilt uitschrijven, dan kan dat nog altijd, haha.


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    (...)

    Haha, dat is prima! Dan zet ik je er nu even bij, stel je vindt de film zo vreselijk dat je je weer wilt uitschrijven, dan kan dat nog altijd, haha.


    Dat is fijn^^ bedankt^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als er nog een rol vrijkomt, hou ik me graag aanbevolen. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    aethereal schreef:
    (...)

    Nee hoor! Je mag zelf beslissen wat hij is, als hij maar enigszins onder een bepaald "stereotype" valt.

    Okay! Zou hij dan een pranker kunnen zijn?


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Avalance schreef:
    (...)
    Okay! Zou hij dan een pranker kunnen zijn?


    Prima, ik zet het er bij!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Santana Eleanora Martínez
    "If you can get the proper definition of trouble, then we can find out who the real troublemakers are"



    Naam
    Haar volledige naam is Santana Eleanora Martínez. Aan haar naam is dus wel te horen dat ze een Spaanse afkomst heeft en dat is ook te zien aan haar uiterlijk. Santana's beide ouders komen uit Spanje, maar zijn lang geleden verhuisd naar Amerika.
          Santana | SAN-tan-ah
          Eleanora | el-e-NAWR-a
          Martínez | mar-TI-nez


    Leeftijd
    Santana is zeventien jaar oud. Ze verjaart op 29 augustus.


    Stereotype
    Santana is een troublemaker, maar dit mag niet verward worden met een criminele jongedame. In die zin heeft Santana nog nooit iets illegaals gedaan. Ze is eerder bekend door haar grote mond, haar attitude en het feit dat ze overkomt alsof ze de hele wereld aankan. Het is echter wel zo dat ze regelmatig spijbelt of uit de les wordt gestuurd. De leraren vinden haar dan ook geen leuke leerling.


    Reden voor nablijven
    Santana is het ondertussen wel gewend om na te blijven. Ze spijbelt regelmatig en als ze wel in de les zit, heeft ze een grote mond en heeft ze nooit haar huiswerk gemaakt. Dit keer is het vooral een opstapeling van incidenten geweest waardoor ze nu op haar vrije zaterdag terug moet komen. Het is niet bepaald nieuw voor haar.


    Innerlijk
    — Aanwezig
    — Brutaal
    — Charismatisch
    — Charmant
    — Flirterig
    — Humeurig
    — Koppig
    — Loyaal
    — Prikkelbaar
    — Standvastig
    — Temperamentvol
    — Uitgesproken
    —Wispelturig

    Uiterlijk
    — Gewicht • 63 kilogram.
    — Grootte • 165 centimer
    — Postuur • Curvy
    — Oogkleur • Donkerbruin
    — Huidskleur • Licht getint
    — Haarkleur • Donkerbruin
    — Haartype • Stijl en dik
    — Kledingstijl • Veel zwarte kledingstukken


    Familie
    Vader | Enrique Juanes Martínez | 41 jaar
    Moeder | Camilla Maria Ramirez-Martínez | 40 jaar
    Zus | Norah Georgia Martínez | 14 jaar


    Extra
    — Geaardheid: heteroseksueel
    — Relatiestatus: vrijgezel
    — Hobby's: chillen met vrienden
    — Bijbaantje: serveerster in een café
    — Fan van: Beyoncé
    — Angst: spinnen
    — Talen: Engels en Spaans

    [ bericht aangepast op 22 maart 2016 - 19:33 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Neeee, ik ben te laat :[


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Tess Lynn Clairs

    “That’s quite enough talking, thank you!”


    Naam:
    Tess Lynn Clairs

    Leeftijd:
    Tess is zeventien jaar oud, geboren op 30 augustus.

    Innerlijk:
    - Beschermend
    Tess is iemand waar je niet mee hoeft sollen, vooral niet als het om iemand dierbaar gaat. Als je aan haar vrienden komt, dan kom je ook aan haar, wat ik je vooral afraad te doen. Ze beschermt mensen graag, al heeft ze soms het vermoeden dat ze geen goede beschermer is en dat ze altijd faalt als het erop neerkomt. Toch doet ze het onbewust.

    - Prikkelbaar
    Als je haar voor een hele korte tijd irriteert, kan Tess al geïrriteerd raken. Het is niet dat ze zal gaan slaan of schoppen, maar ze zal je zeker voor een paar minuten negeren of zelfs een kleine ruzie beginnen of dingen zeggen die ze beter niet zegt en waar ze dan ook alweer snel spijt van heeft. Dit zal je wel snel merken. Haar gedrag verandert snel dan. Soms kan zij een echte bitch zijn.

    - Eigenwijs
    Eén van Tess' grootste karaktereigenschappen is eigenwijsheid. Mensen kunnen haar niet echt vertellen wat ze moet doen, want ze zal toch haar eigen ding doen. Zo haalt ze soms riskante dingen uit, maar soms kan ze ook redelijk slim zijn. Eén op de tien keer dan.

    - Doorzettend
    Als iets Tess niet lukt, dan zal ze niet zomaar stoppen. Ze zet altijd door, ook al zou ze weten dat het bijna onmogelijk is. Ze is niet te stoppen en zal altijd haar doel willen bereiken, ondanks het feit dat ze weet dat het niet zou kunnen. Ook dit is riskant.

    - Onzeker
    Tess is zeker niet één van de zelfverzekerde mensen. Ze is bang dat ze mensen pijn doet en dat ze mensen niet kan beschermen. Zo heeft ze soms wat aandacht nodig van mensen die haar kunnen zeggen dat ze het goed doet. Ze kan er niet veel aan doen dat ze die aandacht wel eens nodig heeft, maar het doet haar wel goed als mensen zoiets zeggen. Soms eist ze die aandacht ook op en zorgt ze ervoor dat alle spotlight weer op haar gericht is.

    - Angsten:
    Tess is bang om vrienden te verliezen- ze ziet hen als familie, dus ze zou ze niet willen kwijtraken. Ook heeft ze de angst om mensen niet meer te kunnen beschermen. Ze voelt zich snel verantwoordelijk. Ook heeft ze veel gewone angsten zoals: een angst voor spinnen, reptielen,...


    Uiterlijk:
    Tess is een kort en slank meisje. Ze is, ondanks haar leeftijd, ongeveer 1,56 meter lang, wat haar behoorlijk klein maakt. Ze heeft blonde haren en blauwe ogen, die vaak geaccentueerd worden met een klein beetje mascara, maar meer niet. Een typisch blondje is ze. Ze draagt niet veel make-up, enkel mascara en misschien soms eens lipgloss als ze hier zin in heeft. Tess vind haar uiterlijk heel belangrijk. Haar uiterlijk is haar favoriete en tegelijk ook haar minst favoriete ding aan zichzelf. Ze weet zelf wel dat ze niet lelijk is maar door de meeste jongens word ze alleen aangezien als het meisje met het mooie gezichtje zonder hersens. Terwijl dit helemaal niet waar is. Maar dit is wel de eerste indruk dat mensen over haar hebben. Haar kledingstijl is vrij meisjesachtig en deftig. Ze is vooral gek van roze kledij.

    Relaties:

    Reden voor nablijven:
    De ene keer lakte ze haar nagels tijdens de les een andere keer was ze haar haren aan het borstelen en vlechten of zat ze gewoon op haar Iphone. Wanneer de leraar haar waarschuwde deed ze gewoon rustig verder en sprak ze hem tegen. Hierdoor moet ze op zaterdagmiddag nablijven.

    Extra:
    Tess heeft een lange tijd in Engeland gewoond daardoor heeft ze een perfect Brits accent waar ze wel trots op is.

    Rol:
    'The Princess'

    [ bericht aangepast op 19 maart 2016 - 22:34 ]

    Ah, jammer dat deze al vol is. Zag er zo leuk uit!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.