• "Dear Mr. Vernon, we accept the fact that we had to sacrifice a whole Saturday in detention for whatever it was we did wrong. What we did *was* wrong. But we think you're crazy to make us write an essay telling you who we think we are. What do you care? You see us as you want to see us - in the simplest terms, in the most convenient definitions. You see us as a brain, an athlete, a basket case, a princess and a criminal. Correct? That's the way we saw each other at 7:00 this morning. We were brainwashed."




    Zaterdagochtend, zeven uur. Acht leerlingen verzamelen zich op de lege parkeerplaats van hun middelbare school met het vooruitzicht dat ze de hele dag één benauwd, smerig en klein lokaal door zullen brengen, in complete stilte. Zes compleet verschillende personen - ieder passend in een bepaald stereotype, en zo zien ze elkaar ook. Als die stereotypen. Hun opdracht voor de dag nablijven is dat ze elk een essay van minstens 10 bladzijdes moeten schrijven over wie ze precies zijn.
    Acht compleet verschillende karakters opgesloten in een klein lokaal zorgt natuurlijk voor de nodige ergernissen en dramatiek, vooral op een zaterdagochtend. De dag gaat dan ook gepaard met enige drama; zoals ruzies; proberen te ontsnappen uit het klaslokaal; hook-ups; en nog veel meer. Alles om maar niet te denken aan dat 10-pagina lange opstel.
    Maar al snel komen de leerlingen er achter dat die stereotypes slechts dat zijn - stereotypes. En zijn ze eigenlijk wel zo verschillend?
    Acht verschillende personen die in een tijdspan van zo'n tien uur meer over elkaar te weten komen dan dat ze in jaren hebben kunnen doen.
    Gebaseerd op de gelijknamige film.








    "You see us as you want to see us—in the simplest terms, in the most convenient definitions. But what we found out is that each one of us is a brain...and an athlete...and a basket case...a princess...and a criminal. Does that answer your question?"




    Lijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stereotype:
    Reden voor nablijven:
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:


    Regels:
    Quizlet huisregels
    Reservering blijft een week staan
    Ben je niet in staat voor een langere tijd te reageren, meld het even
    Minimaal 250 woorden per post
    16+ toegestaan, vermeld dit wel even bovenaan je post


    Rollen:
    Jongens 4/4 - VOL
    - The "brain" - Tobias "Tobi" Braiden - Triskele
    - The "criminal" - Tyler Sevastian Romanov - MaIec
    - The "prep" - Charles "Charlie" Harrison Montforth - Millard
    - The "believer" - Nathaniel “Nath” Evan Dawson - JamesPotter

    Meisjes 4/4 - VOL
    - The "artist" - Rosemary "Rose" Fall - aethereal
    - The "princess" - Tess Lynn Clairs - Dalis
    - The "athlete" - Kara Alyssa Macey - Remarkeyable
    - The "troublemaker" - Santana Eleanora Martínez - Dumbledore


    Topics
    Rollentopic x
    Praattopic x
    Speeltopic x

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 23:27 ]


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Nu heb ik de film wel gezien ;') Ik zou mijn rol graag willen behouden! Weet iemand toevallig nog een leuk steriotype?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Nu heb ik de film wel gezien ;') Ik zou mijn rol graag willen behouden! Weet iemand toevallig nog een leuk steriotype?


    Ik heb hier wel twee sites met lijstjes, misschien dat je daar iets op kan vinden: klik en klik


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Guy cheerleader? Al is dat niet heel erg steriotype denk ik zo?

    Edit: of is dat meer atlete?

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 18:47 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Guy cheerleader? Al is dat niet heel erg steriotype denk ik zo?

    Edit: of is dat meer atlete?


    Hm.. Cheerleader kan denk ik wel, dat is toch een best hecht "groepje" op zo'n school. Zal wel wat raakvlakken hebben met athlete, maar dat vind ik niet zo'n groot probleem!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Dorchadais > Triskele


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Klinkt ontzettend leuk!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    aethereal schreef:
    (...)

    Hm.. Cheerleader kan denk ik wel, dat is toch een best hecht "groepje" op zo'n school. Zal wel wat raakvlakken hebben met athlete, maar dat vind ik niet zo'n groot probleem!


    Ik heb ook iets nieuws bedacht: zeer streng gelovige. Dat kan ook nog toch? Of allemansvriend? Mij maakt het niet zo veel uit. Wat zou jij graag nog in je RPG zien?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Ik heb ook iets nieuws bedacht: zeer streng gelovige. Dat kan ook nog toch? Of allemansvriend? Mij maakt het niet zo veel uit. Wat zou jij graag nog in je RPG zien?


    Het is wel het leukste als we een diverse groep hebben, ik vind beide suggesties leuk! Kijk maar even wat voor jou leuker lijkt om te schrijven. (:


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    (...)

    Het is wel het leukste als we een diverse groep hebben, ik vind beide suggesties leuk! Kijk maar even wat voor jou leuker lijkt om te schrijven. (:


    Ik denk dat zeer streng gelovig nog het meest botst met de andere karakters, dus dan doe ik dat^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind maar geen inspiratie voor mijn rol, dus bij deze schrijf ik me uit. Sorry.


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Avalance schreef:
    Ik vind maar geen inspiratie voor mijn rol, dus bij deze schrijf ik me uit. Sorry.


    Jammer! Maar verder geen probleem. (:


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Ugh. Ik kan maar geen goede faceclaim vinden én heb het nu zó druk :c Mweh. Ik doe mijn best asap aan mijn rol te beginnen, maar durf niet te zeggen wanneer dit zal zijn. Volgende week donderdag begint namelijk mijn toetsweek, vanavond moet ik een AK PO ingeleverd hebben waarvoor ik maar geen externe bronnen kan vinden, dinsdag heb ik een presentatie en twee toetsen en woensdag moet ik twee filmpjes inleveren én ik wil alvast leren voor de toetsweek, maar dit weekend ga ik winkelen met mn ouders, heb ik een verjaardag, komt er bezoek en heb ik een wedstrijd. Help.


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    Ugh. Ik kan maar geen goede faceclaim vinden én heb het nu zó druk :c Mweh. Ik doe mijn best asap aan mijn rol te beginnen, maar durf niet te zeggen wanneer dit zal zijn. Volgende week donderdag begint namelijk mijn toetsweek, vanavond moet ik een AK PO ingeleverd hebben waarvoor ik maar geen externe bronnen kan vinden, dinsdag heb ik een presentatie en twee toetsen en woensdag moet ik twee filmpjes inleveren én ik wil alvast leren voor de toetsweek, maar dit weekend ga ik winkelen met mn ouders, heb ik een verjaardag, komt er bezoek en heb ik een wedstrijd. Help.

    Hei, ik heb ook een PO AK:'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Remarkeyable schreef:
    Ugh. Ik kan maar geen goede faceclaim vinden én heb het nu zó druk :c Mweh. Ik doe mijn best asap aan mijn rol te beginnen, maar durf niet te zeggen wanneer dit zal zijn. Volgende week donderdag begint namelijk mijn toetsweek, vanavond moet ik een AK PO ingeleverd hebben waarvoor ik maar geen externe bronnen kan vinden, dinsdag heb ik een presentatie en twee toetsen en woensdag moet ik twee filmpjes inleveren én ik wil alvast leren voor de toetsweek, maar dit weekend ga ik winkelen met mn ouders, heb ik een verjaardag, komt er bezoek en heb ik een wedstrijd. Help.


    Het is geen probleem als je je rol pas later af hebt, fijn dat je sowieso even meldt dat je het druk hebt! (: Ik ben wel van plan om eind deze week (dus zaterdag of zondag) het speeltopic te starten, maar dan kan je personage altijd inspringen (bijvoorbeeld dat ze te laat komt), daar vinden we wel een oplossing voor dus maak je vooral geen zorgen haha! En alvast succes met je toetsweek, die van mij zit er gelukkig na morgen op.


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    ProngsPotter schreef:
    (...)
    Hei, ik heb ook een PO AK:'D


    Mijn motto is #fackak geworden :')


    take me back to the basics and the simple life