• Hoi!

    Ik ben zelf een wereldkaart voor mijn verhaal Zoet Water aan het maken, maar het krijgt niet echt het effect dat ik graag wil hebben. Vorige zomer heb ik ook enkele kaarten gemaakt, maar de tutorial die ik toen gevolgd had, vind ik niet meer terug. Nu kan ik zelf wel wat spelen met photoshop, maar het frustreert me dat ik na enkele dagen nog steeds niet het gewenste resultaat heb verkregen.
    (Ik doe alles via photoshop, ik heb geen tablet waar ik op kan tekenen)

    Dit zijn voorbeelden van kaarten die ik als voorbeeld gebruik qua stijl:
    Map of Telrain
    Map of Nevermore

    Kennen jullie goede tutorials?
    Deze twee heb ik tot nu toe bekeken. Het zijn zeker geen slechte tutorials, maar de stijl komt niet overeen met wat ik zoek.
    Fantasy Map Making Tutorial
    Photoshop Tutorial - Create a Lord of the Rings Style Map - Graphic Design CS6 Part 1


    The soul needs autumn.

    Ik gebruik zelf Autorealm. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb gekeken naar oude wereldkaarten :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    OakenshieId schreef:
    Ik gebruik zelf Autorealm. (:


    Maar is dat niet vooral om steden/kastelen gedetailleerd te bouwen/tekenen?
    Ik teken echt een wereldkaart/landkaart waar je rivieren, bergen en straten op ziet. (:


    The soul needs autumn.

    OakenshieId schreef:
    Ik gebruik zelf Autorealm. (:


    Even sneaky jatten :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    MT


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Saorsa schreef:
    (...)

    Maar is dat niet vooral om steden/kastelen gedetailleerd te bouwen/tekenen?
    Ik teken echt een wereldkaart/landkaart waar je rivieren, bergen en straten op ziet. (:

    Kan volgens mij allebei, maar ik gebruik het alleen voor wereldkaarten met rivieren, bergen en straten :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik teken ze altijd gewoon op papier, maar MT dit is wel leuk.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Kan volgens mij allebei, maar ik gebruik het alleen voor wereldkaarten met rivieren, bergen en straten :'P


    Ik ga het eens uitproberen dan (:


    The soul needs autumn.