• Juist ja. Ik judo op hoog niveau en mijn droom is om de olympische spelen over vier jaar te halen het is in Tokio. Het thuis van de judo. Nu heeft de judobond ongeveer een half jaar geleden bekend gemaakt dat ze willen gaan centraliseren. Dat houdt in dat de beste judoka's naar Papendal moeten om met elkaar te gaan trainen. Het idee leek toen nog super ver weg. Afgelopen december hebben we een informatiedag gehad bij Papendal. Op dat moment vond ik het idee van de centralisatie verschrikkelijk. Ik zou moeten gaan verhuizen, een nieuwe school moeten gaan zoeken en ook mijn vrienden zou ik een stuk minder gaan zien. Maar nee zeggen kon niet, dat zou namelijk betekenen dat mijn topsport carriere voorbij zijn. Dus heb ik in het voor traject aangegeven dat ik er wel interesse in had. In februari heb ik een gesprek gehad met directeur topsport judo. Dit hoorde allemaal bij het selectie proces. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op dat moment niet had verwacht dat ik geselecteerd ging worden.

    Maar vandaag kwam het bericht. Ik ben geselecteerd. Aan de ene kant voel ik mezelf zo vereerd en trots. De judobond ziet mij al een van de 4 beste judoka's uit mijn gewicht en een van de beste 67 judoka's van heel Nederland (heren en dames). Maar aan de andere kant ben ik bang. Ik moet gaan verhuizen naar Arnhem. Ik kan namelijk niet elke dag op en neer gaan reizen tussen mijn huis en Papendal, dat is namelijk anderhalf uur met de auto, laat staan trein.
    Ik moet ook naar een andere school. Ik kan mijn opleiding gelukkig wel vervolgen bij een andere vestiging maar alsnog is het toch een nieuwe school en een nieuwe klas die elkaar al twee jaar kennen. Mijn vrienden ga ik weinig zien, net zoals als mijn ouders en mijn oma en opa.

    Ik voel op dit moment zoveel emoties dat ik niet eens wist dat dat mogelijk was.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Allereerst: gefeliciteerd! Ik ben super blij voor je dat je in ieder geval de kans krijg je droom te verwezenlijken. Hierdoor ben je weer een beetje dichter bij die olympische spelen waar je zo graag heen wilt.
    Het is inderdaad een lastige keuze en dat snap ik. Kiezen tussen je vertrouwde omgeving en je droom kan soms lastig zijn, maar het is wel een keuze die je zelf moet maken. Alleen jij weet hoe je - je hierbij voelt, namelijk. Bedenk wel dat anderhalf uur reizen misschien lang is voor iedere dag, maar dat het meevalt het eens in de week te doen (bijvoorbeeld). Mocht je ooit willen praten, mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Wauw dat is echt heel knap! Gefeliciteerd! Daar mag je zeker trots op zijn *O*

    En verder, nieuwheid en veranderingen vind ik zelf ook altijd heel eng en spannend en idk. Dus wat je zegt is best herkenbaar, maar meestal blijken de dingen toch wel goed uit te pakken. Het is echt een geweldige kans, dus ik zou daar toch vooral heel erg van proberen te genieten en ervoor gaan. Vooral als het al zo lang een droom van je is. De vele emoties lijken mij heel natuurlijk though. Het is ook heel bijzonder en ingrijpend nieuws.


    Happy Birthday my Potter!

    Ten eerste: heel erg gefeliciteerd en wat goed van je!
    Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze hier dan zo relatief laat pas mee komen. Zelf heb ik indirect ook met papendal te maken (trainingsgenote bij atletiek) maar die trainde daar dus sinds haar vijftiende al en weet dat ze komend jaar in Arnhem moet gaan studeren en kan daar dus rekening mee houden. Ik vind het voor jou wel echt heel erg balen dat ze dat dus niet zo al eerder gedaan hebben! Ik zou zelf de kans natuurlijk gewoon nemen, en al is het dan moeilijk: daar bouw je ook weer een leven op en maak je ook wel weer vrienden.


    take me back to the basics and the simple life

    Gefeliciteerd!
    Ik zou zeggen: laat jezelf leiden door hetgeen je te wachten staat. Je moet het zo bekijken: je zal je ouders en vrienden wat minder zien, maar je krijgt er een avontuur voor in de plaats. Gelukkig bestaan er nog genoeg dingetjes zoals Skype, Messenger, WhatsApp,... om steeds in contact te blijven met anderen ver weg. =)

    Geniet er van. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat is echt een hele eer! Gefeliciteerd! Ik snap dat het spannend is, verhuizen, ver van alles wat je kent. Maar het is natuurlijk ook een geweldig nieuw avontuur! Je zult daar ook prima naar je zin hebben (en in arnhem wonen awesome mensen!). Het is gewoon dubbel, maar vergeet niet ervan te genieten! Goodluck xx


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow



    Luister naar Shia (cat)
    Dit is een typische 'once in a life time' kans, ik snap dat het moeilijk is om je familie minder te zien, maar daar heb je de rest van je leven nog voor. Één of twee daagjes met de trein kan te doen zijn. Ik zou zeggen, de het gewoon. Mocht je het toch helemaal niet prettig te vinden, kan je altijd nog stoppen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Even een update. Ik ga het nu sowieso doen. Het contract is ondertekend dus er is geen weg meer terug. Ik kijk er echt heel erg naar uit. Toen alles een beetje bezonken was heeft mijn moeder de jbn nog een keer aan de telefoon gehad en daar een goed gesprek maar gevoerd waardoor alles heel duidelijk werd. Ook is het dat de groep die nu naar Papendal vertrekt het traject ingaat voor de olympische spelen in 2020. Met andere woorden, weer een stap dichtbij mijn doel die ik als 6 jarig meisje hebt ontwikkeld. Het komt nu opeens allemaal heel dichtbij want ik durven eerst alleen nog maar te hopen om in een traject voor een OS te komen en nu zit ik er opeens in. Of ik het ga halen is nog maar het afwachten, dat zie ik over vier jaar wel. Nu ga ik sowieso eerst heel erg genieten van het avontuur en met spoed leren koken en mijn eigen judopakken wassen. (fish)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Remarkeyable schreef:
    Ten eerste: heel erg gefeliciteerd en wat goed van je!
    Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze hier dan zo relatief laat pas mee komen. Zelf heb ik indirect ook met papendal te maken (trainingsgenote bij atletiek) maar die trainde daar dus sinds haar vijftiende al en weet dat ze komend jaar in Arnhem moet gaan studeren en kan daar dus rekening mee houden. Ik vind het voor jou wel echt heel erg balen dat ze dat dus niet zo al eerder gedaan hebben! Ik zou zelf de kans natuurlijk gewoon nemen, en al is het dan moeilijk: daar bouw je ook weer een leven op en maak je ook wel weer vrienden.


    Bij judo valt dat wel mee. Sowieso gaat de judo nu pas voor de eerste keer centraliseren, ik zit dus bij de eerste lading. Daarnaast zijn judoka's redelijk oud. Als je nu naar de OS selectie kijkt voor Rio lopen de meeste al tegen de 30 aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Froyo schreef:
    Even een update. Ik ga het nu sowieso doen. Het contract is ondertekend dus er is geen weg meer terug. Ik kijk er echt heel erg naar uit. Toen alles een beetje bezonken was heeft mijn moeder de jbn nog een keer aan de telefoon gehad en daar een goed gesprek maar gevoerd waardoor alles heel duidelijk werd. Ook is het dat de groep die nu naar Papendal vertrekt het traject ingaat voor de olympische spelen in 2020. Met andere woorden, weer een stap dichtbij mijn doel die ik als 6 jarig meisje hebt ontwikkeld. Het komt nu opeens allemaal heel dichtbij want ik durven eerst alleen nog maar te hopen om in een traject voor een OS te komen en nu zit ik er opeens in. Of ik het ga halen is nog maar het afwachten, dat zie ik over vier jaar wel. Nu ga ik sowieso eerst heel erg genieten van het avontuur en met spoed leren koken en mijn eigen judopakken wassen. (fish)


    Wauw, je moet wel erg goed zijn, proficiat. Het moet vast geweldig zijn dat die droom uitkomt!


    I wanna be a wizard!

    Ik heb ook judo gedaan maar jij zou zelfs met deze reus de vloer aanvegen zo te lezen.(':


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh gosh, dat is echt een droom die uitkomt. ^^ Hopelijk zien we je over vier jaartjes op tv. (;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Melvissa schreef:
    Oh gosh, dat is echt een droom die uitkomt. ^^ Hopelijk zien we je over vier jaartjes op tv. (;


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:



    Waarom stuur je een img code met niks erin?..


    "Ignite, my love. Ignite."