• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Loebas schreef:
    (...)
    Drink je ook genoeg? Bij mij is dat vaak de oorzaak geweest, omdat ik echt stom ben en het "gewoon" vergeet. Drinken zorgt ervoor dat je de afvalstoffen kwijt kan ^^


    's ochtends twee grote mokken thee, bij het middageten weer een grote mok met thee, koffie of chocomel, ligt eraan waar ik zin in heb, dan 's middags weer twee grote mokken thee en 's avonds 1/2 grote mokken thee (of 1 glas met iets anders, maar meestal gewoon twee keer thee). Oh en 's ochtends ook nog een glas water bij mijn medicijnen tegen allergieën en 's avonds ook een glas water voor ik ga slapen. Dus dat zijn in totaal twee glazen en zeven mokken, haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    's ochtends twee grote mokken thee, bij het middageten weer een grote mok met thee, koffie of chocomel, ligt eraan waar ik zin in heb, dan 's middags weer twee grote mokken thee en 's avonds 1/2 grote mokken thee (of 1 glas met iets anders, maar meestal gewoon twee keer thee). Oh en 's ochtends ook nog een glas water bij mijn medicijnen tegen allergieën en 's avonds ook een glas water voor ik ga slapen. Dus dat zijn in totaal twee glazen en zeven mokken, haha.

    Even kijken, dat is denk dan net iets minder dan 2 liter? Of zijn het grotere mokken dan ongeveer 200 ml?
    Stiekem is dat namelijk nog een beetje weinig. Niet te weinig, maar als je wilt afvallen kun je het beste een minimum van 2 liter nemen en het liefste meer. Als het grotere mokken zijn, dan weet ik het niet...


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn eetpatroon 13/4

    Ochtend: Glas water met aloë, thee en mijn Herbalife shake. Dit is mijn standaard ontbijt en daarmee ook het standaard Herbalife ontbijt.
    Tussendoortje: Vandaag was het maar een halve dag dag school, dus een appeltje.
    Middagmaal: aardappelen met boontjes en kabeljauw. Ik heb geprobeerd mijn aardappelen te minderen en wat extra boontjes te nemen. Reden: vlees(proteïnen)/vis + groenten + koolhydraten= lange verteringstijd. Het beste is de combinatie koolhydraten + groenten of groenten + vlees/vis te nemen. Vlees duurt over het algemeen ook langer om te verteren, dus minder koolhydraten eten is dan op zich wel een must. ^^
    Tussendoortje: handje cashewnoten.
    Avondmaal: Dit is eigenlijk niet ok, maar ik eet straks kip met boontjes en nog een verassing. Twee keer warm dus. Woensdagen zijn wel vaker slecht voor mijn lijn. Ik heb wel geluk dat kip mager vlees is ^^

    Nog een tip: een hongergevoel is niet ok, maar aan de grond ervan kunnen 2 redenen liggen: je hebt dorst of honger. Probeer bij dit voorval te drinken, maar bij eigenlijke honger niet te snel naar koeken te grijpen. Een sneetje speltbrood of een wasa cracker met Philadelphia, (Griekse) yoghurt, noten of fruit zijn de ideale vervangers voor alle ongezonde dingen die je kan eten.
    LET WEL OP: geen fruit in de avond, dat is een no-no, yoghurt en een handje noten is wel ok c:

    All-round: ik heb vandaag al 2 liter water uit. Wat eigenlijk ok is voor mij. Normaal zou je dagelijks per 40 kilogram 1 liter water moeten drinken om je vochtgehalte goed te kunnen houden. Dit is essentieel voor mensen die gezond willen eten, want gezond eten ligt niet alleen bij het eten, maar ook in wat je drinkt.

    Sport: Ik heb vandaag al 40 minuten intensief handbal gehad op school (verdedigen op jongens is geen pretje, sprintjes waren key), en ik heb al 8 kilometer gefietst vandaag, straks plan ik nog om een 1.5 uur te gaan badmintonnen. Go me!

    Ik hoor graag of jullie dit interessant/handig/leuk vonden, dan doe ik het misschien later deze week nog eens als er interesse is ^^

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 18:29 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Loebas schreef:
    (...)
    Even kijken, dat is denk dan net iets minder dan 2 liter? Of zijn het grotere mokken dan ongeveer 200 ml?
    Stiekem is dat namelijk nog een beetje weinig. Niet te weinig, maar als je wilt afvallen kun je het beste een minimum van 2 liter nemen en het liefste meer. Als het grotere mokken zijn, dan weet ik het niet...


    Ik denk dat ze ongeveer 300/350 ml zijn. Het zijn echt van die mega mokken die ik heb.


    Happy Birthday my Potter!

    Yata schreef:
    Mijn eetpatroon 13/4

    Ochtend: Glas water met aloë, thee en mijn Herbalife shake. Dit is mijn standaard ontbijt en daarmee ook het standaard Herbalife ontbijt.
    Tussendoortje: Vandaag was het maar een halve dag dag school, dus een appeltje.
    Middagmaal: aardappelen met boontjes en kabeljauw. Ik heb geprobeerd mijn aardappelen te minderen en wat extra boontjes te nemen. Reden: vlees(proteïnen)/vis + groenten + koolhydraten= lange verteringstijd. Het beste is de combinatie koolhydraten + groenten of groenten + vlees/vis te nemen. Vlees duurt over het algemeen ook langer om te verteren, dus minder koolhydraten eten is dan op zich wel een must. ^^
    Tussendoortje: handje cashewnoten.
    Avondmaal: Dit is eigenlijk niet ok, maar ik eet straks kip met boontjes en nog een verassing. Twee keer warm dus. Woensdagen zijn wel vaker slecht voor mijn lijn. Ik heb wel geluk dat kip mager vlees is ^^

    Nog een tip: een hongergevoel is niet ok, maar aan de grond ervan kunnen 2 redenen liggen: je hebt dorst of honger. Probeer bij dit voorval te drinken, maar bij eigenlijke honger niet te snel naar koeken te grijpen. Een sneetje speltbrood of een wasa cracker met Philadelphia, (Griekse) yoghurt, noten of fruit zijn de ideale vervangers voor alle ongezonde dingen die je kan eten.
    LET WEL OP: geen fruit in de avond, dat is een no-no, yoghurt en een handje noten is wel ok c:

    All-round: ik heb vandaag al 2 liter water uit. Wat eigenlijk ok is voor mij. Normaal zou je dagelijks per 40 kilogram 1 liter water moeten drinken om je vochtgehalte goed te kunnen houden. Dit is essentieel voor mensen die gezond willen eten, want gezond eten ligt niet alleen bij het eten, maar ook in wat je drinkt.

    Sport: Ik heb vandaag al 40 minuten intensief handbal gehad op school (verdedigen op jongens is geen pretje, sprintjes waren key), en ik heb al 8 kilometer gefietst vandaag, straks plan ik nog om een 1.5 uur te gaan badmintonnen. Go me!


    Ik hoor graag of jullie dit interessant/handig/leuk vonden, dan doe ik het misschien later deze week nog eens als er interesse is ^^


    Zijn crackers met Philadelphia heel weinig calorieën/gezond? Want dat zou den best handig zijn voor als ik straks weer lange studiedagen heb. Dat vind ik vet lekker namelijk en ik val nog wel eens bijna om op dat soort dagen, terwijl ik dan wel een goede hoeveelheid brood eet en dan dus sneller terugval en een koekje neem.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Zijn crackers met Philadelphia heel weinig calorieën/gezond? Want dat zou den best handig zijn voor als ik straks weer lange studiedagen heb. Dat vind ik vet lekker namelijk en ik val nog wel eens bijna om op dat soort dagen, terwijl ik dan wel een goede hoeveelheid brood eet en dan dus sneller terugval en een koekje neem.

    Ik veronderstel het, wel de zuivere Philadelphia nemen tho c: Mijn mama eet ze altijd, en die let vrij veel op haar voeding ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Yata schreef:
    (...)
    Ik veronderstel het, wel de zuivere Philadelphia nemen tho c: Mijn mama eet ze altijd, en die let vrij veel op haar voeding ^^


    Haha, oké thanks. Dan ga ik even fixen dat ik die straks standaard in mijn schooltas heb, voor als ik weer eens bijna omval :')


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze ongeveer 300/350 ml zijn. Het zijn echt van die mega mokken die ik heb.


    Ik heb het gecheckt: in totaal zijn ze 350 ml, maar als je niet wil dat het over de rand gaat, is het ongeveer 300ml per mok. Dus 7 mokken drinken op 1 dag is al 2,1 liter en dan de twee glazen water er nog bij. Dus ik red dat minimum van 2 liter echt makkelijk. Daar zal het niet aan liggen.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Ik heb het gecheckt: in totaal zijn ze 350 ml, maar als je niet wil dat het over de rand gaat, is het ongeveer 300ml per mok. Dus 7 mokken drinken op 1 dag is al 2,1 liter en dan de twee glazen water er nog bij. Dus ik red dat minimum van 2 liter echt makkelijk. Daar zal het niet aan liggen.

    Nee, dat lijkt me dan ook...
    Eh, misschien dat je verhouding eet staat tot beweging nog te weinig is, omdat je al "licht" ben voor je lengte? Idunno, ik weet wel bij mijn vorige keer dat hoe lichter ik werd, hoe moeilijker het werd. Ik moest eigenlijk meer bewegen en dezelfde weinige hoeveelheid blijven eten. Maar je moet het wel gezond houden en daarom vind ik die fitnesspallapp superfijn, omdat die gewoon een minimum heeft.


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:
    (...)
    Nee, dat lijkt me dan ook...
    Eh, misschien dat je verhouding eet staat tot beweging nog te weinig is, omdat je al "licht" ben voor je lengte? Idunno, ik weet wel bij mijn vorige keer dat hoe lichter ik werd, hoe moeilijker het werd. Ik moest eigenlijk meer bewegen en dezelfde weinige hoeveelheid blijven eten. Maar je moet het wel gezond houden en daarom vind ik die fitnesspallapp superfijn, omdat die gewoon een minimum heeft.


    Ik denk dat dat eerder het probleem is dan. Ik ben namelijk gemiddeld. Ik mag ongeveer net zoveel aankomen als afvallen met het gewicht dat ik nu heb. Ik blijf wel gewoon zo gezond mogelijk bezig met eten en sporten. Mijn conditie en alles gaat wel voorruit en ik kan minder vetjes vastpakken en mijn buik en been spieren verbeteren merkbaar.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat eerder het probleem is dan. Ik ben namelijk gemiddeld. Ik mag ongeveer net zoveel aankomen als afvallen met het gewicht dat ik nu heb. Ik blijf wel gewoon zo gezond mogelijk bezig met eten en sporten. Mijn conditie en alles gaat wel voorruit en ik kan minder vetjes vastpakken en mijn buik en been spieren verbeteren merkbaar.

    Dan moet je misschien minder spieren kweken, hahaha. Nee, ik zou het gewoon zo houden hoor. Een fit lichaam (met licht zichtbare spieren) ziet er sowieso veel beter uit dan een lichaam met "vetjes" (hoewel dat voor vrouwen niet heel erg verstandig is om géén vetjes te hebben). ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Haha, oké thanks. Dan ga ik even fixen dat ik die straks standaard in mijn schooltas heb, voor als ik weer eens bijna omval :')

    Ik heb net nog even gecheckt: light philadelphia :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Yata schreef:
    (...)
    Ik heb net nog even gecheckt: light philadelphia :Y)


    Thank you very much. Dit is echt veel verstandiger dan prins koekjes etc. ghehehe.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb nog een tip voor mensen die graag dingen bakken, maar ook gezonder willen eten: met de laatste dingen die ik gebakken heb, heb ik gemerkt dat je er makkelijk een stuk minder suiker in kunt gooien en dat het nog steeds erg lekker smaakt ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mijn hartverzakking op de weegschaal heb ik voor vandaag ook weer gehad. Ik weeg veel meer dan ik gedacht ondanks dat ik voor mijn idee meer oplet, of is het gewoon stress.. Mehhh. Die moeite voor niets.. T-T


    26 - 02 - '16