• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Vervelend, Femke en Nikki. Femke, is het misschien niet een idee om dan zelf een keer eten te maken? ^^
    En Nikki, och, komt goed meid! Je voelt je nu eventjes minder, maar je moet er gewoon weer extra hard tegenaan gaan en dan komt het zeker weten goed! *O*

    Ik ben vandaag een vegetariër voor een dag! We gaan vanavond hartige pannenkoekjes eten maar dan zonder vlees. En ik heb verder nog geen vlees gegeten, dus. ^^

    Overigens, ik heb nog een handige app gevonden, als tip van Emma, voor mensen die te weinig drinken: Geef je Lichaam Water. Ik heb het nu alleen nog maar gisteren en vandaag het bijgehouden, maar ik merk gewoon dat ik ineens drie à vier keer per dag naar de wc ga in plaats van één of twee keer, niet normaal. Echt superfijn. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Heeft iemand nog tips voor gezond ontbijt of lunch?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Loebas schreef:
    Vervelend, Femke en Nikki. Femke, is het misschien niet een idee om dan zelf een keer eten te maken? ^^
    En Nikki, och, komt goed meid! Je voelt je nu eventjes minder, maar je moet er gewoon weer extra hard tegenaan gaan en dan komt het zeker weten goed! *O*

    (...)


    Vaak ben ik pas laat thuis, dus dat gaat niet ;/


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shazi schreef:
    Heeft iemand nog tips voor gezond ontbijt of lunch?

    Ik pak voor mijn ontbijt eigenlijk altijd Brinta. Is melk met granen, dus een goede start van de dag, zodat ik niet te snel honger krijg (met name als ik een uur naar mijn werk moet fietsen). Als je niet zo van Brinta houdt, kun je ook yoghurt of melk met muesli of cruesli doen. Als je heel hardcore wilt gaan, pak je havermout, maar dat kun je het beste de avond ervoor alvast voorbereiden, haha. ^^
    Als je het trouwens niet lekker vind, kun er altijd fruit, zoals appels of frambozen ofzo bij doen.
    Een paar volkoren boterhammen met geen hagelslag, pindakaas of jam is ook altijd goed. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Vaak ben ik pas laat thuis, dus dat gaat niet ;/

    Oh, dat is vervelend. Heb je het al eens gevraagd aan je ouders? Misschien hebben ze het namelijk zelf niet eens door. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:

    En Nikki, och, komt goed meid! Je voelt je nu eventjes minder, maar je moet er gewoon weer extra hard tegenaan gaan en dan komt het zeker weten goed! *O*

    Nawh, lieffff *bloost* Ik hoop dat ik me volgende week weer beter voel, want na al dat gesjor en getrek van die fysio is er sowieso weinig van me overgebleven c:


    Slightly drunk.

    Loebas schreef:
    (...)
    Oh, dat is vervelend. Heb je het al eens gevraagd aan je ouders? Misschien hebben ze het namelijk zelf niet eens door. ^^


    Dat kan ik wel proberen ja!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hmm, nu is na mijn vader ook mijn zusje gestopt met Sonja Bakker. Lekker motiverend.


    Slightly drunk.

    Hmm ik zei toch dat ik er zo'n slecht gevoel over had? Deze week gelukkig 8 ons afgevallen c:


    Slightly drunk.

    Vet goed! *O*


    Happy Birthday my Potter!

    Hallo iedereen. Ik kom mezelf in dit topic mengen. Over het algemeen eet ik op dit moment redelijk gezond en sport ik genoeg maar ik vind dit onderwerp heel erg interessant dusja (fish)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jezus. Dit weekend wordt mijn dood. Zo. Ontzettend. Veel. Desserts.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Het ging zo goed met het geen chocolade eten, maar toen vond ik een reep chocolade tijdens het opruimen van mijn kamer D:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Whoop, ik heb zojuist nieuwe broeken gekocht en ik zit inmiddels al in maat 40! *O*
    Mijn BMI zit nu op 23.7. ^^

    @ hierboven: Noooh, één tegenslag is vervelend, maar je moet noujuist denken: stom van me, maar nu ga ik er weer extra hard tegenaan. Laat je niet van de kaart brengen. ^^

    @Wasikowska: You can resist them! *O*


    Deep inside, I've never felt alive

    Guys een reep chocolade is geen ramp.:') eerst toen ik afviel at ik elke avond 40 gram chocolade en zo kwam ik mijn dagen door heerlijk.:3


    You were born original, don't die as a copy.