• Ik heb mezelf in de nesten gewerkt, hahah. Ik heb hulp nodig met een rekensommetje die ik zelf gemaakt heb, maar er niet meer uit kom.

    Ik ben een nieuw verhaal begonnen, voor mezelf (misschien dat hij later nog online zal komen), maar goed, ik zit dus vast.
    Het gaat over een ruimstestation waar 356 mensen wonen. 29 delinquenten, 22 beveiligers, 1 kanselier, 304 gewone burgers, 174 vrouwelijk, 182 mannelijk = ? kinderen.

    Wat nu dus mijn probleem is, is het feit hoeveel kinderen er op het ruimtestation zullen leven. Ieder koppel, ga er van uit dat iedere vrouw een kind heeft gehad die boven de 18 is, mag één kind hebben. Hier is dus mijn probleem. Aangezien er dus 174 vrouwelijk zijn, waaronder ook kinderen en 182 mannelijk, met kinderen meegeteld, kom ik er dus niet uit D:

    Ieder heeft dus 1 kind. Laat dat even duidelijk zijn en die zit dus al onderverdeeld in de mannen/vrouwen groep.

    Iemand die mij kan helpen? :c

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 13:24 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Catan schreef:
    Maar is het realistisch dat álle mannen en álle vrouwen getrouwd zijn en een kind hebben? Dus nauwelijks single mensen, iedereen heeft een partner gevonden binnen het ruimtestation, én al een kind gekregen?


    Dit dus. Er kunnen ook mensen bij zijn die nog niemand hebben of die moeite hebben om een kind te krijgen. Of je delinquenten kunnen er geen hebben.

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 14:12 ]


    What would Emma do?

    Hmm, nu ik weet dat er 118 kinderen kúnnen zijn, kan ik ze altijd nog verlagen ^^
    Dan zou ik bijvoorbeeld 73 kinderen kunnen doen of zo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.