• Persoonlijk ben ik echt dol op taal- en communicatie foutjes (ondanks dat ik ze zelf ook vaak maak). Denk bijvoorbeeld aan worden verkeerd om zeggen (ik sta met een tand vol monden), ongemakkelijk autocorrect en ga zo maar door. Ik heb al meerdere apps en sites helemaal verslonden met zulke situatie en ik vroeg me of jullie je nog een paar van zulke fouten kunnen herinneren waarom jullie je helemaal kapot hebben gelachen. Hieronder schrijf ik er een paar die ik me kan herinneren:

    1. In groep 6 had ik rollercoaster tycoon (dat computerspelletje) gekocht. Dat wilde ik de volgende dag op school vertellen aan mijn juf. Zij verstond iets heel anders.
    "Ik heb rollercoaster gekocht!"
    "Wat is dat?"
    "Een spelletje voor op de computer,"
    "Dat vind ik een beetje raar, waarom heet dat spel zo."
    "Het heet rollercoaster dat betekent achtbaan want je moet achtbanen bouwen."
    "Ik dacht dat je holocoast zei,"
    2. Mijn opa zat vroeger in de klas met een meisje die dyslectisch was en daarom de klemtoon altijd verkeerd legde als ze moest voorlezen. Gee van genis. In plaats van gevangenis. Zelf heb ik ook wel een paar keer van die domme acties gehad: Bommel-ding i.p.v bom-melding en mini-ster in plats van min-ister.
    3. Tijdens een potje 30 seconds, zei mijn ene nicht: "Sport stad van Rome!" als omschrijving van een woord. Mijn andere nicht riep toen: "Athene," en het was nog goed ook.
    4. Origineel willen typen naar een vriendin, maar dan maakt autocorrect er Orgie van....

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:03 ]


    ©1998

    Ik heb ooit tegen een vriendin gezegd dat ze een cultuur in haar gat had.

    Of een keertje dat ik me voor wilde stellen aan iemand en vol overtuiging zei:
    "Hallo, ik ben aangenaam."
    Ja, ik was vergeten om mijn naam te vermelden. Het kreeg plots een heel andere betekenis.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Door autocorrect op m'n mobiel kom ik soms over als een één of andere imbeciel volgens mij.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Bommel-ding en mini-ster vind ik wel heeeel erg mooi. :'D

    Ik kan momenteel even nergens op komen. Mijn zus zei laatst wel dat ze mijn kat gekittykatnapt had en die vond ik wel mooi gevonden, maar dat is niet echt een fout. :'D


    What would Emma do?

    Ah bommel-ding, die ken ik wel haha. Ik krijg altijd een beetje kriebels als mensen die niet hier uit de buurt komen Kaatshéúvel zeggen, in plaats van Káátsheuvel, maar dat is geen grappig voorbeeld. :'D


    She's imperfect but she tries

    Standal schreef:
    Door autocorrect op m'n mobiel kom ik soms over als een één of andere imbeciel volgens mij.

    Virtual high five!

    Niet geschikt voor gevoelige lezers.
    De grootste fout met mijn mobieltje was toen ik tegen iemand wilde zeggen dat het kinderbedtijd was maar dat ik per ongeluk een fout typte en zei dat het kinderbeftijd was. Ik heb me echt nog nooit zo hard geschaamd als toen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mignon schreef:
    Ah bommel-ding, die ken ik wel haha. Ik krijg altijd een beetje kriebels als mensen die niet hier uit de buurt komen Kaatshéúvel zeggen, in plaats van Káátsheuvel, maar dat is geen grappig voorbeeld. :'D


    Maar wel een nuttig ik zal het een keer onthouden als ik naar Káátsheuvel ga : )

    edit
    Dit is wel heel erg triest
    Maar wel een nuttige, ik zal het onthouden als ik eenkeer naar Káátsheuvel ga : )

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:13 ]


    ©1998

    Met m'n oude mentor toen we met de hele klas een ijsje gingen halen:
    "Welke smaken neem jij?"
    "Ik kan niet kussen"
    "Uhm..."

    Autocorrectie houdt er ook van om raar te doen, maar ik kan nu niet op iets komen wat m'n autocorrect gemaakt had (te veel terug scrollen/zoeken/moeite doen)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik lees negeren heel vaak als neger-en haha :')
    Oh en mijn broertje zegt altijd NOS als één woord in plaats van en-oh-es, super irritant


    I was an angel living in the garden of evil

    1. een keer zei mijn moeder toen we buiten liepen: het heeft gewind
    2. i schreef eens in ene verhaal bedkamer, wat slaapkamer moest zijn.
    3. bij stage bij ene kapper vroeg ik een klant 'wilt u koffie met melk of koffie,'
    -soms lees ik dingen evrkeerd en snap ik e rgeen drol van-

    ook leuk om te lezen dit, en misschien komt er nog wat in mj op.

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:34 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    ahha mooie voorbeelden. Ik heb wel eens dat ik vol overtuiging iets zeg en dan woorden omdraai.

    Maar mijn faal waar ik nog steeds mee geplaagd word is toch wel de betekenis van SOA.

    Ik was aan het leren voor een biologie proefwerk en dat ging over Seks. DUs papa overhoorde me. 'Yvonne wat betekend SOA?" En ik met mijn domme kop vol overtuiging. 'Sociaal Overdraagbare Aandoening'. Ik had niets door dus papa en mama lachen. Papa zei dus. "Zo dus dan heb ik er al een' . En ik maar niet door hebben ....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zoiets als drie hebben klasgenoten van me ook nog voorgehad. (cat) "Bekende voetballer!" "Nadal!" En het was nog juist ook. :Y) En verkeerde klemtonen ken ik ook, haha. Bommelding heb ik ook nog zo uitgesproken. Of bene-veld. :'D Je kent het wel, zo van die lijstjes: "aardappelveld, tarweveld, maïsveld, beneveld".


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    IrishNialler schreef:
    ahha mooie voorbeelden. Ik heb wel eens dat ik vol overtuiging iets zeg en dan woorden omdraai.

    Maar mijn faal waar ik nog steeds mee geplaagd word is toch wel de betekenis van SOA.

    Ik was aan het leren voor een biologie proefwerk en dat ging over Seks. DUs papa overhoorde me. 'Yvonne wat betekend SOA?" En ik met mijn domme kop vol overtuiging. 'Sociaal Overdraagbare Aandoening'. Ik had niets door dus papa en mama lachen. Papa zei dus. "Zo dus dan heb ik er al een' . En ik maar niet door hebben ....


    Oké deze is geniaal.8'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Mijn docent natuurkunde vroeg laatst aan de klas of we al klaargekomen waren (doelend op de opdrachten die we moesten maken). Ik geloof niet dat die man zich ooit zo heeft geschaamd of dat mijn klas ooit zo hard heeft gelachen.


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Ik heb tegen mijn moeder wel eens gezegd dat iemand geboorte aan het geven was. Inplaats van aan het bevallen was. Maar dat is meer omdat ik vaak toch in Engelse termen denk en dat met Nederlands vaak niet zo mooi overlapt.

    Oh, en ik roep heel vaak als ik ergens mee bezig ben en iemand me roept: "Ja, ik zorg ervoor dat ik zo snel mogelijk klaarkom!'

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:49 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Inclination schreef:
    Mijn docent natuurkunde vroeg laatst aan de klas of we al klaargekomen waren (doelend op de opdrachten die we moesten maken). Ik geloof niet dat die man zich ooit zo heeft geschaamd of dat mijn klas ooit zo hard heeft gelachen.


    Klaarkomen, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Vooral toen ik in die "doordenk" leeftijd zat. Dan kwam ik bij een vriendin thuis om te vragen of ze mee naar buiten kwam, maar dan was ze altijd bezig voor school en dan vroeg ik: "Denk je dat je ooit nog klaarkomt?" Ik maakte toen wel vaker van die contaminaties zoals; "Schiet eens door," (schiet op en doe eens door), maar deze was zeker geen succes.


    ©1998