• Oké, ik ben hier even om te zeiken.
    We zijn nu, 2 weken voor de meivakantie, eindelijk eens begonnen met voorbereiden voor de examens. Lekker op tijd ook. Hebben mijn leraren besloten om het enige oefenexamen van scheikunde voor dit jaar (we hebben een nieuw soort examen dus er is maar een oefenexamen gemaakt met onze stof) te gebruiken om te oefenen in de klas. We hebben nu dus een aantal opdrachten als huiswerk opgekregen dus ik ben er net aan begonnen.
    Ik vind het gewoon zo'n kutgedoe want ik heb nog niet geleerd voor mijn examen, ik snap er helemaal geen ene flikker van en het lukt gewoon allemaal niet. Die uitwerkingen op examenblad zijn ook gewoon hartstikke kut en pfffff. Vooral ook heel erg fijn dat we het enige oefenexamen nu al maken terwijl we er nog niks van snappen ipv dat ze nu oude examens doen zodat ik dit in de vakantie kan maken, als ik in ieder geval geleerd heb.
    Ik heb echt het gevoel dat ik die examens nooit ga overleven. En ik baal er zo ontzettend van omdat ik er gewoon niks van snap en ik een lerares heb die het uitlegt en dan op het einde erachter komt dat er niks van haar uitleg klopt en waaahhhh. Oh en wat er nog bovenop kan is dat ik een 4.7 heb gehaald voor een natuurkundetoets waar ik keihard voor geleerd had.
    Zijn er nog andere mensen hier die ook examenstruggles hebben?
    Dit moest er ff uit


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    D:
    No worries, je eindexamen is de helft van je eindcijfer en er komt niet één onderwerp in, maar alles, dus wat je snapt kun je altijd makkelijker invullen.
    Verder wil ik je best helpen bij scheikunde? ik ga volgend jaar chemie studeren en ik had een 8 voor mijn eindexamen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    le(s) me! #kuchnatuurenwiskundekuch Alleen niet met scheikunde. Die heb ik vorig jaar gehaald, ben ook blij dat ik daarbij geen nieuw examen heb.
    Kunnen ze beter oude pilot examens oefenen in de les. Maar misschien heb je dar nog wat aan, bij Natuurkunde zijn de pilots afgelopen jaar wel nuttig voor dit jaar geloof ik.
    Erg onhandig dat de lerares het verkeerd uitlegt, zeker als je er al moeite mee hebt/:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik was ook niet de beste in school, en dat ben ik nog steeds niet helaas. Maar als je wilt kan ik je wel helpen met scheikunde.
    Sterkte in ieder geval!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Haha als ik vragen heb zal ik jullie meteen berichtjes sturen!! Het is gewoon dat ik nog niet geleerd heb en geen idee heb hoe ik de opdrachten moet aanpakken. Maar ik ben alweer wat opgevrolijkt, haha, dankjewel voor jullie lieve berichtjes (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Loebas schreef:
    No worries, je eindexamen is de helft van je eindcijfer en er komt niet één onderwerp in, maar alles,


    Ik weet niet of dit nu echt geruststellend is.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Wat jij beschrijft heb ik dus altijd bij werkcolleges op de unif. Ik heb die leerstof ook nog niet bekeken, kan er dus niks van snappen, en toch moet ik er al oefeningen op maken. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    GrandR schreef:
    le(s) me! (...)


    I SEE WHAT YOU DID THERE

    OT: Haha, ik zit met hetzelfde. Die nieuwe onderwerpen zijn inderdaad gewoon verschrikkelijk vervelend. Gelukkig ging de laatste toets die over die onderwerpen ging best wel goed, dus eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in (: Had ook liever het oude examenprogramma gehouden, maar 't is niet anders :/


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pontmercy schreef:
    (...)

    I SEE WHAT YOU DID THERE

    OT: Haha, ik zit met hetzelfde. Die nieuwe onderwerpen zijn inderdaad gewoon verschrikkelijk vervelend. Gelukkig ging de laatste toets die over die onderwerpen ging best wel goed, dus eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in (: Had ook liever het oude examenprogramma gehouden, maar 't is niet anders :/

    Jup. Natuurkunde is ook een nieuw examenprogramma, maar gelukkig zijn daar wel gewoon veel pilotexamens van. Ik vind het gewoon zo balen :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Standal schreef:
    (...)

    Ik weet niet of dit nu echt geruststellend is.

    Zoals ik al zei: door het jaar heen krijg je toetsen met specifieke onderwerpen. Daar kun je in het verloop veel makkelijker een onvoldoende halen.
    Bij het eindexamen heb je daadwerkelijk alle onderwerpen, is het vaak globaler en heb je dus meer kan dat je iets weet en dit kan opschrijven. Ik haalde namelijk áltijd net aan zesjes of onvoldoendes voor natuurkunde, behalve bij de onderwerpen die ik snapte (haalde ik vaak ook net een zeven ofzo). Ik heb nauwelijks meer gedaan voor mijn eindexamen en ik had een 7.3 ofzo.
    En dat het de helft van je eindcijfer is, is met deze uitleg alleen maar in je voordeel, omdat je dan het makkelijker kan ophalen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Maak je niet zorgen! Het eind examen bestaat gelukkig uit meer dan één onderwerp!

    Ik ga waarschijnlijk zakken voor MBV :c. Mijn docent kan totaal niets uitleggen. De powerpoint zijn nutteloos. Bij vragen staan geen antwoorden of uitwerkingen van berekeningen. Bij formules niet wat ze betekenen. Uit de boeken leren is niet echt een optie...


    Seasons will change, but I shall remain

    Loebas schreef:
    (...)
    Zoals ik al zei: door het jaar heen krijg je toetsen met specifieke onderwerpen. Daar kun je in het verloop veel makkelijker een onvoldoende halen.
    Bij het eindexamen heb je daadwerkelijk alle onderwerpen, is het vaak globaler en heb je dus meer kan dat je iets weet en dit kan opschrijven. Ik haalde namelijk áltijd net aan zesjes of onvoldoendes voor natuurkunde, behalve bij de onderwerpen die ik snapte (haalde ik vaak ook net een zeven ofzo). Ik heb nauwelijks meer gedaan voor mijn eindexamen en ik had een 7.3 ofzo.
    En dat het de helft van je eindcijfer is, is met deze uitleg alleen maar in je voordeel, omdat je dan het makkelijker kan ophalen. ^^

    Ik heb nog wel hoop, hahaha. Behalve voor scheikunde dan. En natuurkunde wordt ook erg.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...