• Hoi!

    Ik ben Robin, een 16-jarige meid en ik heb nystagmus, een visuele beperking. Hierdoor ben ik ook slechtziend.

    Voor mensen die niet weten wat het is, heb ik een stukje van Wikipedia opgezocht:

    Nystagmus is een verschijnsel of symptoom waarbij de ogen op een specifieke manier heen en weer bewegen, met een trage fase naar de ene kant en een snelle fase naar de andere kant. Men spreekt van nystagmus naar links of rechts naargelang de richting van de snelle fase. Een nystagmus kan horizontaal, verticaal, of rotatoir optreden.


    Mijn vraag was:
    Zijn er nog meer mensen hier die ook nystagmus hebben?

    Groetjes Robin.


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    Ik heb het zelf niet, maar mijn vriend heeft het wel.


    The truth is out there.

    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel rot om te hebben.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb het zelf niet maar heb wel een visuele beperking (amblyopie) en heb een tijdje contact gehad met 'lotgenoten' toen ik 11 of 12 was, waaronder een meisje met dezelfde afwijking als jij.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Schouwer schreef:
    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel rot om te hebben.


    26 - 02 - '16

    Dat heb ik waarschijnlijk niet maar ik kan heel snel m'n ogen horizontaal op commando bewegen. Looks freaky, maar ik doe dat niet automatisch ;o.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb dat denk ik niet, maar ik kan met 1 oog maar 10% zien en met het andere oog vrijwel alles. Bij mij is het pupil in mijn ene oog kleiner dan bij die andere. Ook heb ik twee verschillende kleuren ogen en het ene oog kijkt soms een beetje de andere kant op. Dus ja, ik denk niet dat ik dat heb maar ik ben met 1 oog wel erg slechtziend, kan ik bijna niks mee zien.


    The sun will rise and we will try again.